PDA

View Full Version : Weer verslaafd...



Quib
25 september 2001, 21:50
Hallo allemaal... Ik heb jaren geleden als slaggitarist in een metalband gespeeld (ongeveer 3 jaar), maar heb ongeveer 2 jaar geleden mijn mooie Ibanez verkocht... Je raad het al... inmiddels zeer veel spijt...

Enkele vrienden van mij en ikzelf zijn inmiddels weer een metalband (ik bedoel dan de echte metal van de jaren 80) aan het oprichten, en ik zoek een nieuwe gitaar. Ik heb wel weer zin in een Ibanez, maar ik hoor ook goede berichten over Jackson...

Ik was altijd en ben nog steeds een groot liefhebber van Megadeth, en Dave Mustaine speelt altijd op een Jackson vandaar mijn belangstelling. Ik heb bijna alle nummers van Metallica wel een keer gecoverd, maar die muziek kan mijn na het "Black Album" niet meer bekoren.

Ik zat dus ook aan een ESP te denken, lekker vet geluid, maar die zijn behoorlijk aan de prijs tegenwoordig.

Kortom... Ik zoek een ongelofelijk scheurijzer... Versterkers maken mij niet uit, ik speelde altijd over een Boss Metalizer (of Metal Zone, ik weet het niet meer), over het cleane kanaal van de versterker.

Wie heeft wat hints in de goede richting...

Bij voorbaat dank,



Quib

Kitaarhiero
25 september 2001, 22:39
Wat voor prijsklasse?

wil je goed+goedkoop rocken, kun je voor Kramer gaan, die hebben Jackson modellen (beetje dezelfde topkam en hardware) en zijn goedkoper. yamaha heeft trouwens ook enorm goede gitaren op metal gebied.

Ibanez is waarschijnlijk wat de meeste mensen op deze fora je aan zullen raden.
Voor megadeth schaamteloos kopieëren is jackson echter het beste.

Ditmar
26 september 2001, 15:31
Ga eens op http://www.musik-produktiv.de kijken naar de LTD's, dat zijn de Koreaanse uitvoeringen van ESP's. Kwalitatief errug goed, en redelijjk betaalbaar (vanaf 1000,- tot 3000,-)