PDA

View Full Version : Onderhoud mapletoets+nek



Orpheo
12 februari 2005, 02:16
Heeft iemand enig idee hoe je een mapletoets+nek mooi kan houden??

ik zie vaak dat t maple dan vies/grauw/grijs/groenig word...

maple speelt superlekker, maar t word nog wel s lelijk....hoe kan je dat dus tegengaan....

Orpheo
13 februari 2005, 22:51
BUUUUUUUUUUUUUMMMMMMMMPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!! !



niemand???? :(

Aca Ilic
13 februari 2005, 23:06
Kom op Orpheo, dat is het juist het leukste aan maple hals en toets dat ze Vintage uit gaan zien na verloop van tijd. Dat is nou eenmaal bij een strat.
Als je gitaar wil hebben die je in glazen vitrine wilt bewaren dan koop een PRS :lol:

groovyB3
13 februari 2005, 23:12
Het word pas grijs als je de lak er helemaal afgespeeld hebt en dat duurt een jaar of 20. Maak je geen zorgen dus. ;)

Verder kan je huidresten er gewoon afhalen met een vochtige doek. Olie of van die lemonolietroep gebruiken helpt niet, want maple is gelakt.

Orpheo
13 februari 2005, 23:21
Kom op Orpheo, dat is het juist het leukste aan maple hals en toets dat ze Vintage uit gaan zien na verloop van tijd. Dat is nou eenmaal bij een strat.
Als je gitaar wil hebben die je in glazen vitrine wilt bewaren dan koop een PRS :lol:

STRAT????????????

wil je me dood hebben.......


kheb t over mn Gibson M3. die heeft ook een maplenek nl.


nee, dit gaat geen discussie worden strat versus les paul.

ok, dus goeie lak, en de lak onderhouden voorkomt t. dank u! 8-)

Anders Destium
13 februari 2005, 23:21
Sommige maple toetsen zijn gelakt, die van mij niet iig.

De beste techniek is met het fijnste schuurpapier of met een scherp mes en heeeeeeeeeeeel veel geduld het bovenste laagje er af schrapen. Dit is zo'n frustrerende bezigheid dat de meeste mensen het maple laten agen :)

Orpheo
13 februari 2005, 23:46
Sommige maple toetsen zijn gelakt, die van mij niet iig.

De beste techniek is met het fijnste schuurpapier of met een scherp mes en heeeeeeeeeeeel veel geduld het bovenste laagje er af schrapen. Dit is zo'n frustrerende bezigheid dat de meeste mensen het maple laten agen :)

ach, ik zie wel hoever t komt....ik wil iig nie dat t zo groen/grijs is, alsof t beschimmeld is. vind ik echt TE.....smerig nl....

groovyB3
14 februari 2005, 00:09
Dan moet je het wel heel ver laten komen. Ik heb een stuk of 10 Strats uit de jaren 50 in m'n handen gehad waar de toets er wel heel erg aan toe was, maar geen van allen waren ze vies groen.

Zoals ik zei, de vochtige doek haalt het ergste vuil eraf en dan wordt het ook niet groen ;)