PDA

View Full Version : nagels



marjo
11 februari 2005, 22:54
Hallo allemaal,
Ik speel nog niet zolang gitaar,nou las ik in tipboek voor akoestische gitaar bij het onderwerp nagel dat sommige gitaristen laurierzalf gebruiken voor hun nagelriemen weet iemand soms waar die te koop is? ik heb namelijk altijd last van gescheurde nagelriemen.b.v.d.

maisy
11 februari 2005, 23:01
bij de dierenarts, wordt voornamelijk voor paarden gebruikt :o (als ik laurierzalf intik op google tenminste....)

je kan kan ook je nagels in een badje met olijfolie (met lauwwater) doen, daar worden je nagelriemen soepel van, als je ze dan terugduwt zodat ze los van je nagels komen te zitten dan scheuren ze ook niet zo snel

Harald
12 februari 2005, 12:22
Er zit een zoekfunctie op het forum. Zie balk onder de kop.

Ín deze topic is laurierzalf ook genoemd:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=47058

marjo
13 februari 2005, 19:36
bedankt ik ga morgen zeker bij de dierenarts proberen om laurierzalf tekrijgen en ik laat zeker even weten of dit gelukt is

belg
13 februari 2005, 19:48
ik had een tijd terug ook een nagel-vraagje. Blijkt nu een paar weken later dat ze simpelweg nog te kort waren om ze te gebruiken :-D
Kan nu een cleane sound fabriceren.
toch nog een vraag: moet je om 'warm' te spelen toch nog eerder je 'vlees' gebruiken. Vind mijn nagelsound weliswaar helder, maar nog wat steriel... Of is dat een kwestie van blijven proberen??

Harald
13 februari 2005, 19:58
@marjo:
Even uit die andere topic

Best grappig: Kerels die het over gebroken nagels, en nagelvijlen hebben .

Je moest eens weten hoeveel dames ik heb geholpen met hun nagels! :wink:

Meer dan de helft polijst ze niet eens, trouwens, lauliercreme ( kruidvat)
Doet wonderen voor de nagelriem! :lol:

Petrus

Ik vermoed dat laulier en laurier in dit geval hetzelfde zijn. Je kunt het dan waarschijnlijk ook bij het kruidvat krijgen dus.

@belg: Voor de mooie klassieke sound moet je nagel glad zijn, dus geen rafeltjes aan de rand. Hiervoor vijl je normaal met verschillende soorten vijltjes, eerst met grof voor de vorm en dan met een heel fijn vijltje om de nagelrand mooi glad te krijgen. Doe je dat niet hoor je veel bijgeluiden. Verder moet je zorgen dat de nagel ook weer niet te lang is, uiteindelijk produceer je de mooiste warme klank met een combinatie van nagel en vlees.

belg
13 februari 2005, 21:10
aha, zo zit dat dus.
Blijven oefenen op sound dus, ach heb de tijd...thanks

petrus
13 februari 2005, 23:07
Sorry, sorry! :???:

Ik bedoel natuurlijk Laurier! :oops:

Het zit in een klein potje, kost weinig, en je doet er een eeuwigheid mee.
bij het kruidvat te verkrijgen.

Petrus

marjo
23 februari 2005, 23:45
Ik heb de laurierzalf gevonden bij het kruidvat en het werkt echt bedankt voor de tips