PDA

View Full Version : ringelende (??) snaren



Fumi SG
11 februari 2005, 21:36
hoi....

als ik mijn snaren hard aansla komen ze tegen de frets en maken ze een soort ringelend (?? :oops: ??) geluid. Volgens mij kan ik daar iets aan doen door de brug te verhogen. Klopt dat wat ik zeg?

Misschien heeft iemand nog andere oplossingen.... ze zijn welkom want dit is best wel irritant.....

Kasper
11 februari 2005, 21:44
Fretbuzz noemt dat, kan inderdaad zijn dat dat verholpen wordt door de brug te verhogen. Je moet het wel op de correcte manier doen, maar daar zullen anderen wel op kunnen antwoorden, zelf denk ik dat je maar een paar kwartslagen per keer mag draaien aan je vijzen.

Kevin-D
11 februari 2005, 21:52
kheb ook fretbuzz, maar word niet versterkt, duzz boeit die buzz helemaal niet :-D

SilverFoo
11 februari 2005, 21:53
maar het is wel superirritant :razz:

Fumi SG
11 februari 2005, 21:55
het is zeker irritant!! :razz:

maar euh Kasper..... de 'correcte manier'?? :roll:

SilverFoo
11 februari 2005, 22:02
het helpt wel als je even verteld wat voor gitaar je hebt... en met wat voor tremolo...

Kasper
11 februari 2005, 22:07
het is zeker irritant!! :razz:

maar euh Kasper..... de 'correcte manier'?? :roll:

Mja, als je je brug verhoogt of verlaagt moet je dus voorzicht zijn en niet als een gek beginnen schroeven aan die vijzen. Gewoon gelijkmatig alletwee de vijzen losdraaien. Soms doet een kwartdraai al veel.
Maw, de eerste vijs een kwartslag draaien, en daarna de andere vijs een kwartslag draaien, zodat het gelijk blijft. Checken of het een verschil uitmaakt, en zoniet, nogmaals draaien.
We weten natuurlijk ook niet welk soort brug je hebt?

Fumi SG
11 februari 2005, 22:16
het helpt wel als je even verteld wat voor gitaar je hebt... en met wat voor tremolo...

Ik heb een SG '61 reissue model.... dus zonder tremolo....

SilverFoo
11 februari 2005, 22:17
gewoon brug een beetje verhogen, met de twee "grote dikke" schroefen die je aan elk uiteinde ziet.. die kun je aan draaien of juist losser draaien zodat de brug hoger of lager komt.. ook kun je de een wat hoger doen dan de ander (als het bv alleen de onderste drie snaren zijn die rinkelen).

Fumi SG
11 februari 2005, 22:22
heeft dit nog effect op m'n sound of merk je hierdoor helemaal geen verschil??

SilverFoo
11 februari 2005, 22:39
Nee, dat is gering. Als je sound iets dunner wordt kun je altijd nog je pickups een beetje hoger schroefen, maar ik had nooit last van beinvloeding van het geluid...

Brianmayrulezzz
11 februari 2005, 22:46
kheb ook fretbuzz, maar word niet versterkt, duzz boeit die buzz helemaal niet :-D

boeit wel degelijk! Het zorgt er voor dat je echt veel minder sustain hebt, en das toch wel jammer!

schwalbe
11 februari 2005, 23:43
En als je de brug hoger zet uiteraard daarna opnieuw intoneren

Fumi SG
11 februari 2005, 23:49
En als je de brug hoger zet uiteraard daarna opnieuw intoneren

wat moet ik me daar bij voorstellen??