PDA

View Full Version : krijg mijn gitaar niet ge-intoneerd



FNaRK
11 februari 2005, 19:50
:-?
sinds een tijdje in bezit van een Maverick, vette gitaar, speelt heerlijk, lekker geluid.
Flink mee gespeeld in de oefenruimte, sta ik voor het eerst op het podium bij een optreden ..... de eerste twin-solo die we inzetten is me toch godvergeten vals !!
Goed, intonatie is niet zoals die wezen moet, voornamelijk onderste 3 snaren.
Maar .... hoe ik ook draai / verstel / probeer ..... die f** gitaar is niet te intoneren. Zadeltjes klein stukkie naar voren, een heel stuk naar voren .... toon blijft onveranderd vals :???:
Voordat ik een hoop geld uit ga geven aan een prof. gitaarafsteller:
-kan het aan de snaren liggen ?
-kan het aan de trem liggen (Floyd)
-kan het ergens anders aan liggen ?

Vreemd blijft dat ie van het een op het andere moment vals werd ...

-robbert-
11 februari 2005, 20:03
misschien je hals een klein stukkie holler of boller zetten?

Kasper
11 februari 2005, 20:05
-kan het ergens anders aan liggen ?
Je vingers? :-D

Bluesbreaker
11 februari 2005, 20:39
Hmm, das kut....

Toen ik hem nog had had ik er nooit last van.





























Oja, ik gebruikte hem nooit...

Mr Freeze
11 februari 2005, 20:53
He roadkill het is erg belangrijk dat je je gitaar intoneert met NIEUWE snaren. Het kan soms zijn dat bepaalde snaren een '' fabrieksfoutje '' hebben en niet te intoneren zijn, maargoed het is erg belangrijk dat je intoneert met nieuwe snaren.

Izegrim
12 februari 2005, 01:54
He roadkill het is erg belangrijk dat je je gitaar intoneert met NIEUWE snaren. Het kan soms zijn dat bepaalde snaren een '' fabrieksfoutje '' hebben en niet te intoneren zijn, maargoed het is erg belangrijk dat je intoneert met nieuwe snaren.
Dat beaam ik. :-D

john.3001
12 februari 2005, 17:39
Heb ik laatst ook gehad met m'n gitaar. Heb je er toevallig dikkere snaren opgelegd zonder de topkam aan te passen (in te vijlen)?
Als je gitaar te snel ontstemt (maar dat is weer iets anders), is de oorzaak waarschijnlijk een bolle / holle nek...