PDA

View Full Version : Gitaar en trance? Ja dus... [update]



ResNovae
11 februari 2005, 16:32
Omdat het na Triësto's optredens schijnbaar 'in' is in de trance-wereld om bespelers van instrumenten te betrekken bij DJ acts, werd ik gevraagd om mijn medewerking te verlenen aan een poging om gitaar te combineren met dance.

Het resultaat kan je hier beluisteren:

http://home.tiscali.nl/dejong.e/loungemix2.mp3

Pas op: VEEL bas.

Update-> zie pagina 2

Toffe gozer
11 februari 2005, 17:19
Klinkt best wel goed ,al had ik liever een scheurende gitaar gehoord dan zo'n jazzy gitaar dat had je een betere contrast gehad tussen de diverse stijlen. Maar verder vind ik hem erg leuk gedaan :)

Bouke
11 februari 2005, 17:25
Hey,

Klinkt best lekker, had nog wel wat meer uitgesproken gitaarwerk in gemogen van mij, meer aanwezig ofzo, maar het combineert wel oke zo.

Bouke

Gert-Jan
11 februari 2005, 17:25
Het grooved als de tering. Gaaf hoor, ik hou heel erg van zo'n sound.

jorrit
11 februari 2005, 21:05
erg relaxed! goed gespeeld ook gitaar had van mij ook iets harder/aanweziger mogen zijn..

spanky_franky
12 februari 2005, 12:49
hej dit is weer eens wat anders! swingt er goed, heel edgy gespeeld.

Mr Freeze
12 februari 2005, 17:08
Wat is '' edgy '' ?

ResNovae
12 februari 2005, 17:58
Dank voor het commentaar.

Is altijd lastig om jezelf in te leven in een andere muzieksoort zeker ook omdat je nooit weet wat de reactie zal zijn van fans van de betreffende muzieksoort waarin je 'inbreekt'.

@Bouke en Toffe gozer: Er komt een vervolg op dit nummer en het is de bedoeling om inderdaad dat nummer met scheurwerk te gaan opvullen. (ala Van Halen) Hoe dat uitpakt, wordt afwachten en gaan we zien tijdens het betreffende optreden... :strat:

gitaarhaantje
12 februari 2005, 18:14
Gaaf hoor , dit doet me denken aan st germain die hebben ook van dit soort beats met jazzy dingen er in.
Post wat meer van zulke dingen errrug mooi.

spanky_franky
13 februari 2005, 14:44
Wat is '' edgy '' ?
op het randje gespeeld, spelen met het ritme.. tenminste dat bedoel ik te zeggen als ik edgy zeg :D

spanky_franky
13 februari 2005, 14:45
Gaaf hoor , dit doet me denken aan st germain die hebben ook van dit soort beats met jazzy dingen er in.
Post wat meer van zulke dingen errrug mooi.
ja! st. Germain daar lijkt het zeker op!

opzich ben ik geen fan van dance, maar dit is toch wel een uitzondering 8-)

dejohan
14 februari 2005, 15:35
Je moet eens een funky gitaarrifje spelen, en dan héél langzaam wah op en neer. Instant house groove.

Das Schaap
14 februari 2005, 15:56
Je moet eens een funky gitaarrifje spelen, en dan héél langzaam wah op en neer. Instant house groove.
Kan je met een dynamic equalizer niet soort van hetzelfde doen ?
Ik speel zelf weleens op electro shit van een vriend van me in, instant succes met zo´n equalizer erover. Ik vind em wel vet, het hangt beetje tussen jazzy en latin in. Alleen hij is wel langdradig. :-?
Het is vaak ook juist tof om even je bek te houden, dat mensen weer gewoon alleen de beat kunnen opzoeken en dat je er dan weer inknalt. 8-)

FrankS
14 februari 2005, 16:21
Hey cool man!! Lekker gespeeld, met die swing er in!! Een perfect soundje hiervoor! Ben benieuwd naar de scheur dan.
Ben toevallig met ook zo'n project bezig haha.. keer wat anders en erg leuk.
Lekker relaxt nummer is dit ook 8-)

dejohan
14 februari 2005, 16:55
Je moet eens een funky gitaarrifje spelen, en dan héél langzaam wah op en neer. Instant house groove.
Kan je met een dynamic equalizer niet soort van hetzelfde doen ?


Waarschijnlijk wel. De beroemde Sherman Filterbank zal ook wel zoiets zijn.

ResNovae
24 februari 2005, 16:37
Heren, bedankt voor de reacties.

Dat met die wah zal ik eens uitproberen. Heb nu toch een goede. :-D

@FrankS: als jouw trance avontuur af is, ook graag posten. Ben wel benieuwd

Shaggy
25 februari 2005, 18:05
lijp man .. dit is meer mijn shit .. ik hou wel van dat gitaar-slap sound .. zeer lekker :)

dit neigt richting fusion

ResNovae
27 februari 2005, 20:06
Dankzij verveling en slecht weer heb ik heb me vanmiddag eens aan een stukje lounge gewaagd. Er zullen ongetwijfeld wat foutjes in zitten, maar ik had geen zin om meerdere takes op te nemen.

Ik heb dejohan's raad ter harte genomen en heb naast een gewone gitaarpartij een wah-partij erbij gemixed.

http://home.tiscali.nl/dejong.e/lounge-wah-02.mp3

Commentaar is uiteraard welkom.

Robs
27 februari 2005, 20:17
Dope man! Klinkt echt lekker... Lekker jazzy gitaarsound, en zowel melodieus als groovend! 8-)
Het lijkt alleen of die akkoordjes soms niet helemaal goed getimed zijn?

Is dit trouwens een geheel eigen compositie? En, stomme vraag, maar wat voor een ladders speel je eigenlijk? Ik kan het namelijk niet helemaal thuis brengen.

Anyway, meer hiervan!
P.S. Je stijl heeft ook wel iets Ronny Jordan-achtigs...

ResNovae
27 februari 2005, 20:37
Het lijkt alleen of die akkoordjes soms niet helemaal goed getimed zijn?
Is dit trouwens een geheel eigen compositie? En, stomme vraag, maar wat voor een ladders speel je eigenlijk?

Dank je voor het compliment! Dat timen van die akkoorden heb ik expres zo gedaan. Door te variëren met de timing van de akkoordjes heb ik geprobeerd een beetje het vaste patroon wat je altijd hebt bij een vierkwartsmaat met een loungebeat, te doorbreken. Met deze backing-track heeft het als bijeffect dat het af en toe samenvalt met harmonische bijgeluidjes van de backing.

De drum, baslijn en synthgeluiden zaten al in de mp3 die ik kreeg (het is volgens mij gewoon een bestaand nummer). De rest (akkoordjes, wah en solo) is inderdaad eigen compositie.

Ik speel volgens mij basisdelen van een pentatonische ladder met elementen uit de melodische en harmonische mineurladders om het wat jazzy te laten klinken.

Robs
27 februari 2005, 21:09
Dat timen van die akkoorden heb ik expres zo gedaan.

Eigenlijk dacht ik dat al ja. Waarschijnlijk zal verder ook iedereen zeggen dat'ie het lekker vind, maar op de een of andere manier gaan mijn haren altijd een beetje overeind staan als er wat wringend, al dan niet expres, wordt afgeweken van een lekkere, slepende vierkwarts maat. Kwestie van smaak, denk ik.



Ik speel volgens mij basisdelen van een pentatonische ladder met elementen uit de melodische en harmonische mineurladders om het wat jazzy te laten klinken.

Dacht ik eigenlijk ook al ja :D
Dit is namelijk ook de methode die ik meestal hanteer/probeer. Maar aangezien er bij jou lekker veel variatie en melodie in zit had ik zoiets van 'Wat doet die gast?! Allemaal moeilijke scales en progressies ofzo?'. Take it as a compliment!

Sim Simon
27 februari 2005, 22:10
Chill gespeeld. :cool: Hou ik wel van! Klinkt goed. :D

Shaggy
28 februari 2005, 17:54
Hoi,

zou ik de backing van die louche shit mogen gebruiken van ge??

ResNovae
3 maart 2005, 13:38
Hoi,

zou ik de backing van die louche shit mogen gebruiken van ge??

Heb je ge-PM'ed.

Brianmayrulezzz
4 maart 2005, 18:27
Loung = relax, heb je goed gedaan, geschikte sound voor dit lounge nummer, lekker jazzy gehouden, kortom: deze blijft op mn pc staan, tussen een heeeeele hoop andere lounge 8-) Heerlijk :D

Brianmayrulezzz
4 maart 2005, 18:31
als je dit trouwens relax vindt, moet je de cd The best of MTV lounge es bekijken, echt een chill cd 8-)

bazzieman
5 maart 2005, 16:14
ey! dat is best geinig! zoiets hek nog niet eerder gehoord!
alleen op geven moment zit iets in mij gigantisch te schreeuwen om een fill en dan BOEM! een janksolo!
hehe toch cool man! 8-)

bas

Brianmayrulezzz
6 maart 2005, 11:46
alleen op geven moment zit iets in mij gigantisch te schreeuwen om een fill en dan BOEM! een janksolo!


een janksolo in een lounge nummer :???: denk het niet hoor...! :wink:

bazzieman
6 maart 2005, 12:55
anders blijft het zo hetzelfde man!

Brianmayrulezzz
6 maart 2005, 16:16
anders blijft het zo hetzelfde man!

dat klopt, maar het is niet voor niets lounge he, blijft allemaal een beetje eentonig omdat het achtergrond muziek is. Als ik solo's wil horen luister ik wel naar Satch :wink: , echt scheurende solo's horen gewoon niet in lounge, meer jazzy gitaarloopjes...

bazzieman
7 maart 2005, 14:48
je zou het dan kunnen vernieuwen door het te doen :-D srry ben een zeikerd :razz: