PDA

View Full Version : Tadaaaa....!!!! JSX plus cab.



Gaby
11 februari 2005, 14:15
Kan iemand me effe vertellen hoe ik hier een fotootje neer kan zetten?
Ik heb al gezocht maar kan er niets over vinden.

Ik wil effe patsen met mijn nieuwe JSX en zelfbouw 2x12 cab. :-D

.ChiefRebelAngel.
11 februari 2005, 14:19
eerst ergens online zetten, met een ftp-programma of iets dergelijks, en dan de link posten in een bericht tussen img-tags

of nog makkelijker

een webshot album maken... en de URL doorgeven....


there you go, PATSER!!!

BramVersteeg
11 februari 2005, 14:20
Klik op 'img' plaats dan de link naar de foto (rechtermuisknop en dan de link bij eigenschappen kopieren) en afsluiten met nog een keer 'img'

ToTaL FaKe
11 februari 2005, 14:26
oftewel

hier link naar plaatje

Gaby
11 februari 2005, 14:28
Tussen die tags had ik al wel door. Maar die foto moet eerst ergens on-line gezet worden. Enige opties??

ToTaL FaKe
11 februari 2005, 14:40
www.webshots.com

EmgMaster
11 februari 2005, 15:03
als je bij webshots gaat, dan kun je niet rechtstreeks linken (met link, maar dan moet je de link gewoon even geven.

Wormaap
11 februari 2005, 15:37
www.imageshack.us het simpelste dat er is :)
Uploaden, URL'etje bekijken en posten, klaaar :-D

Gaby
11 februari 2005, 15:48
Thanx Wormaap!!! Als je het weet is het simpel!! :-D


http://img210.exs.cx/img210/4972/jsxencab2ix.th.jpg (http://img210.exs.cx/my.php?loc=img210&image=jsxencab2ix.jpg)

Gaby
11 februari 2005, 15:52
...kan die ook nog wat groter, dus geen thumbnail???

Gaby
11 februari 2005, 15:54
...aaahhh!! Ik zie het al, het is nog geavanceerder dan ik dacht, gewoon dubbelklikken.

:-D :-D :-D :-D

kokeleko
11 februari 2005, 16:03
Hoe klinkt deze amp??

bat
11 februari 2005, 16:03
...aaahhh!! Ik zie het al, het is nog geavanceerder dan ik dacht, gewoon dubbelklikken.

:-D :-D :-D :-D
Sterker nog: één keer klikken is genoeg!

Ziet er goed uit.

FrankS
11 februari 2005, 16:04
Ziet er stoer uit :D

Beschrijf de sound es? :)

Veel plezier dr mee iig!!

BramVersteeg
11 februari 2005, 16:06
Thanx Wormaap!!! Als je het weet is het simpel!! :-D


http://img210.exs.cx/img210/4972/jsxencab2ix.th.jpg (http://img210.exs.cx/my.php?loc=img210&image=jsxencab2ix.jpg)

WOW, dat is een zelfbouw cab! Ziet er echt meesterlijk strak en erg mooi uit! Wat voor speakers hangen er in? En is het je eerste zelfbouw?

BlackSun
11 februari 2005, 16:12
ZO HEY! GAVE CAB! , echt strak gemaakt. Vertel er eens wat meer over :D

Gaby
11 februari 2005, 16:20
Tenx. Het is mijn eerste kast en voorlopig mijn laatste, want het was bloed, zweet en tranen maar wel de moeite waard. De maten heb ik gejat van de Bogner 2x12, berkenmultiplex, Celestion V30, achterpaneel kan omgezet worden naar open-back.
Ik wilde eigenlijk de nieuwe speakers van Eminence, de Governor 16 ohm, maar deze is nog niet leverbaar in Nederland. Ik heb er twee maanden op gewacht en toen toch maar besloten om er de V30 in te doen.

De JSX heeft een mooi vol en open clean, de distortion is een beetje ala opgefokte Marshall maar dan toch anders. Zeer gearticuleerd, je hoort nu echt elk foutje. Vond hem beter klinken dan een Mesa Triple met V30 kast en TSL100 met GT nog wat speakers, heb ze naast elkaar gehoord. Engl heb ik ook geprobeerd, vond ik ook errug goed maar de JSX won!

Gaby
11 februari 2005, 16:25
Tenx. Het is mijn eerste kast en voorlopig mijn laatste, want het was bloed, zweet en tranen maar wel de moeite waard. De maten heb ik gejat van de Bogner 2x12, berkenmultiplex, Celestion V30, achterpaneel kan omgezet worden naar open-back.
Ik wilde eigenlijk de nieuwe speakers van Eminence, de Governor 16 ohm, maar deze is nog niet leverbaar in Nederland. Ik heb er twee maanden op gewacht en toen toch maar besloten om er de V30 in te doen.

De JSX heeft een mooi vol en open clean, de distortion is een beetje ala opgefokte Marshall maar dan toch anders. Zeer gearticuleerd, je hoort nu echt elk foutje. Vond hem beter klinken dan een Mesa Triple met V30 kast en TSL100 met GT nog wat speakers, heb ze naast elkaar gehoord. Engl heb ik ook geprobeerd, vond ik ook errug goed maar de JSX won!

Wormaap
11 februari 2005, 16:40
Ziet er fokking nice uit gast :-D

Fumi SG
11 februari 2005, 16:47
Ik kom hem wel een keer proberen :wink: D'chem is niet zo ver rijden voor mij :razz:

Gaby
11 februari 2005, 16:52
Ik kom hem wel een keer proberen D'chem is niet zo ver rijden voor mij

We spelen zaterdag in de Radstake, effe lekker rage. Kun je hem live zien en horen.
Ik heb hem alleen nog niet live gebruikt, ook niet in een repetitie dus dat wordt spannend.
Ik heb al een rocktron effectenbak geleend, moet ik vanavond nog effe afstellen en dan kan het feest beginnen!!! :-D

Fumi SG
11 februari 2005, 16:54
cool!!.... wat spelen jullie voor muziek??? Wie weet kom ik nog wel :wink:

Gaby
11 februari 2005, 18:12
We spelen vrij gevarieerde rock-covers, met zanger en zangeres, lekker afwisselend dus. ...tot zaterdag dan!! :lol:

SymphonY-X
11 februari 2005, 18:23
Hey Gaby echt een gave set! Je hebt dus de afmetingen van de "Bogner larger sized closed back" gebruikt?? Ziet er echt heel mooi uit! Mag ik je vragen hoe je dat gedaan hebt met het tolex, overal waar ik kijk om tolex te bestellen zijn de stukken zo'n 100 bij 130 cm, dan moet je toch ergens een naad hebben zitten in je "bekleding"? En helemaal rond aan beide kanten en onderop de naad maken red je toch ook niet ?! Ik ben namelijk ook van plan een 212 cab te gaan maken, en na de vele lovende reacties over de bogner 212 denk ik dat ik die maat ook aan ga houden :D

Hij wordt dus niet overdreven bassig en "hol klinkend" door de grote maten? Ik ben nmlk op zoek naar een wel volle maar vooral strakke kast..is het dan misschien verstandiger toch kleine maten aan te houden, of juist niet??
Zou ik je als laatste mogen vragen waar jij je tolex, etc. vandaan hebt?

Gaby
11 februari 2005, 19:37
Heej SymphonY-X,

Dank u voor de complimenten.
Yep, Bogner XXX Large. Ik heb de tolex gehaald bij een versterkerbouwer in Renkum, was voor mij het dichtst bij. Kost ongeveer 35,= per meter en komt gewoon van de rol, dus zolang je maar wil en ongeveer 1.35 breed. Met Bison tix vastgeplakt en daar gaat heel wat op. Ik heb twee naden aan de onderkant, maar daar zie je niks van, scheelt inderdaad met de tolex lengte. Ik heb de versterker net een paar dagen dus kan de cab nu pas goed testen. Ook van die verhalen gehoord en gewoon begonnen. Hij is absoluut niet wollig.
Heb je al eens op de celestion site gekeken?? Daar staat een heel stuk over invloeden van kast grootte en baffle size (waar je speakers zitten) etc

Succes.

SymphonY-X
15 februari 2005, 01:08
Ik wilde vanmiddag hout gaan halen om aan m'n speakerkast te gaan beginnen, maar ik zit toch nog steeds te twijfelen over de grootte die ik hem wil geven, misschien kunnen jullie me vertellen wat het zou moeten worden.. Eigenlijk zou ik natuurlijk gewoon een paar merk kasten naast elkaar moeten testen, maar ik woon niet dicht in de buurt van een winkel met een beetje groot assortiment.

M'n plan is dus om een extra 212 cab te maken voor onder m'n 5150 combo, met daarin een G12T75 en een V30 en ditzelfde in m'n 5150 zelf (Net als de Bogner Uberschall cab). Bij de muziek die ik speel maak ik veel gebruik van m'n 7 string in B en normale gitaar in D of Drop C.

Om er lekkere strakke metal op te kunnen spelen, met wel een lekkere aanwezige (strakke) bas, is het aan te raden de maten van de oversized bogner (65x75x30cm) aan te houden, of het formaat van de kast waar bij in m'n 5150 combo de speakers zitten? (zo'n 34x75x30cm) Alvast bedankt!

Gaby
21 februari 2005, 21:54
Gisteren tijdens de repetitie alles op oorlogssterkte gehad!! :-D
Klinkt toch wel super!!

Maar nu zit ik te twijfelen tussen een aantal goede pedalen of toch maar een g-major??!!
Ik heb een FC-200 floorboard van Roland en met de g-major kan ik de kanalen van JSX aansturen. Dus een patch programmeren en klaar ben je.
Ik hoor alleen soms slechte verhalen over de g-major wat betreft de betrouwbaarheid. Iemand ervaring ermee??

mijnechtenaamisalvergeven
21 februari 2005, 22:48
Wow ziet er erg mooi uit!
G-major: in mijn racksetup klinkt ie heel ok. (wel een beetje tonesuck maar niet superstorend) Ik heb het idee dat de G-major niet in elke setup even geweldig klinkt. Gewoon proberen dus. Zitten best bruikbare standaard geluiden op. Wat voor fx loops zitten er trouwens op de jsx?

Gaby
21 februari 2005, 23:11
Dank U!
D'r zit een parallel loop op die vrij gevoelig is heb ik al gemerkt. Ik heb er al een rocktron intelliedinges aan gehad maar de instellingen moesten compleet aangepast worden. De effecten waren veel te wet, terwijl deze op een Mesa DC-5 erg strak klonken.

josh.vandenberg
21 februari 2005, 23:20
Als je een strak en vol geluid wilt,dan vind ik, na veel ervaring ,een cab met de maten,75(br),50(ho) en 30(di).het best klinken.

Met fingertight joints,zo smal mogelijk ,dus 6 mm.En een bafle van berken

Negative K3 fan
22 februari 2005, 08:37
blabla

al;s ik jou was zou ik ook eens kijken naar die nieuwe celestion neodynium speakers, beetje duur en nieuw, maar ze schijnen het helemaal te zijn.

ruezzz
22 februari 2005, 16:58
Hey Gaby. (Godschalk toch ofnie?)

Coole cab!
Over de onbetrouwbaarheid van de G-major?
Die van mij komt net terug uit de fabriek - uiteraard de garantie verlopen - 160 euri....
Ik denk dat het apparaat de temperatuursverschillen van warme / vochtige podia naar koude vrachtauto niet echt kan waarderen na verloop van tijd. Ze hebben maar gelijk het hele binnenwerk vervangen.

Ik heb ook nog een Intellifex - die is qua sound en betrouwbaarheid misschien iets beter - maar minder veelzijdig en een hel om te programmeren - vooral delays.

Hoe was de Stake? Koetshuis? Leuke zaal is dat! (Hoe heet je band eigenlijk - website?)

CYA

ruezzz
22 februari 2005, 17:08
:evil: :evil: :evil: @%**# forum

ruezzz
22 februari 2005, 17:09
:evil: :evil: :evil: @%**# forum

Gaby
22 februari 2005, 19:52
Heej Gerwin,

Ja, het is mij! :-D

Das wel balen van die g-major. Ik zag hem in Duitsland staan voor 385,=. Lijkt mij veel waar voor je geld.

Was inderdaad wel lachen in de Radstake. Ik was er al een tijdje niet meer geweest en herkende (het van binnen) ook bijna niet meer terug.

Onze band heet Vamp Till Q, nog geen website, al wel de domeinnaam aangevraagd. Moeten daar eens hoog nodig me beginnen.
Jij deed, doet, toch ook iets met ontwerpen, toch?? Strakke site hebben julllie in ieder geval, ziet er goed uit.

Nielsje
22 februari 2005, 19:58
hey gaby,

prachtige cab :)

eigenlijk moet je er een of andere leuke kleine 20 watt buizentop bij hebben... dat zou mooi staan :)

Gaby
22 februari 2005, 20:08
Ik kan er twee buizen uitrukken, dan blijft er 60 Watt over, mag dat ook??? :razz:
Tjah, het is wel een soort van vintage looking cab. met een 'moderne' versterker. Maar ik vind de combi niet mislukt!! 8-)

ropp
22 februari 2005, 20:25
vind de combinatie juist mooi :)

AART
22 februari 2005, 21:16
Ik kan er twee buizen uitrukken, dan blijft er 60 Watt over, mag dat ook??? :razz:
Tjah, het is wel een soort van vintage looking cab. met een 'moderne' versterker. Maar ik vind de combi niet mislukt!! 8-)

ziet er wel lijp uit, maar om echt 1337 te zijn moet je dan zo'n kast kopen voor een rack en je top en pedaaltjes 8-)

wil ik ooit nog eens zelf bouwen...

Gaby
22 februari 2005, 21:33
ziet er wel lijp uit, maar om echt 1337 te zijn moet je dan zo'n kast kopen voor een rack en je top en pedaaltjes

Je bedoeld alá Lordriffenstein ofzo?

...uuhhhhh, om 1337 te zijn? :???: :-?
Ik word te oud :wink:

SymphonY-X
23 februari 2005, 00:04
Negative K3 fan

josh.vandenberg

Thx voor de reacties! :)
Maar ik heb het voor mij toch maar ff op save gespeeld, een kennis van m'n vader bleek ook zelf een cab gemaakt te hebben, met bijna dezelfde afmetingen als die van m'n peavey (ietsjes hoger en weer iets minder breed), en ik heb deze een weekendje geleend, deze klonk zeer strak en gewoon goed! Deze had de kast gemaakt van 15mm berken multiplex en een 15mm berken baffleboard..(maar even kijken hoe dit gaat klinken in mijn versie, misschien nog even een stukje mdf halen mocht dit toch niet helemaal je van het zijn)

Ik ben dan ook naar de lokale houtboer geweest en ben begonnen met het bouwen volgens de maten van het speakergedeelte van de 5150 combo.. hier alvast twee kleine plaatjes..

Ook ben ik via ebay aan twee Celestion V30's gekomen en zijn er twee G12T75's onderweg, zodat ik het hele zootje kan "omspeakeren".. Ik kan niet wachtten hoe het gaat klinken!!
Als hij af is zal ik weer een paar fototjes nemen en misschien dat ik met een beetje prutsen wat fragmenten op kan nemen :P

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/cab1.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.swanenberg/cab2.jpg

Gaby
23 februari 2005, 08:32
Het begin is er!! :dance:
Ziet er goed uit SymphonY-X, je laat er ook geen gras over groeien!! :-D
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Afmetingen zijn belangrijk, maar ik denk dat het net zo belangrijk is als je en gesloten cab maakt dat hij ook goed luchtdicht is.
..en fingerjoints, tjah. Als je hem schroeft met verlijmde verstevigingsbalkjes dan heb je een hele sterke en relatief simpele verbinding.
Succes.

.ChiefRebelAngel.
23 februari 2005, 08:49
..en fingerjoints, tjah. Als je hem schroeft met verlijmde verstevigingsbalkjes dan heb je een hele sterke en relatief simpele verbinding.
Succes.

als de verbinding goed gelijmd en geschroefd is,dan is een fingerjoint niet echt nodig. Er wordt te veel drukte gemaakt om fingerjoints...

Gaby
23 februari 2005, 09:13
....dah bedoel ik!!

helleke
23 februari 2005, 18:59
Jaja Gaby,je JSX en cab klonken goed afgelopen zaterdag tijdens onze mini-mini-meeting maar toch bleef tie wel ietsiepietsie achter bij mn Powerball... 8-) De Vetta II van onze grote vriend Esmond was helemaal in geen velden of wegen meer te bekennen :razz:

AART
23 februari 2005, 19:12
ik ga binnekort ook een cab bouwen voor mijn 5150 II Top.
Als jij je bevindingen even meld kan ik die gebruiken bij het bouwen, symphony X.
Ik wil namelijk een zeer strak klinkende cab, een zeer strak laag dus.

AART
23 februari 2005, 19:15
ziet er wel lijp uit, maar om echt 1337 te zijn moet je dan zo'n kast kopen voor een rack en je top en pedaaltjes

Je bedoeld alá Lordriffenstein ofzo?

...uuhhhhh, om 1337 te zijn? :???: :-?
Ik word te oud :wink:

1337 is leed in nerd taal.

En dat is weer heel koel zijn
8-)

maarja

misschien ben ik ook te jong he :P

misschien over een tijdje een oost-nederland meeting houden ergens in doetinchem ofzo
8-)

ieme
23 februari 2005, 19:43
nee niet als lord riff, maar zo'n onvervoerbare kist die ik had!

http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAHgRKBRtTPwMidA6sjagi9T2QWowgMzRYxRI1Mb4oest5 Dm!1xJ0jDCT8dIoOqoeCmQRtWZMa3Aqz!Kml2qzo0N0*Onf8Ag oeUl5ays/DSCF00010.JPG?dc=4675502950125441968

Gaby
23 februari 2005, 21:03
Jaja Gaby,je JSX en cab klonken goed afgelopen zaterdag tijdens onze mini-mini-meeting maar toch bleef tie wel ietsiepietsie achter bij mn Powerball... 8-) De Vetta II van onze grote vriend Esmond was helemaal in geen velden of wegen meer te bekennen :razz:

Ach ja, smaken verschillen, de powerball is dan toch net te metal, heb jij effe geluk helleke :-D maar onmundig bruut, net als de JSX :-D
Was inderdaad wel effe cool om die drie naast elkaar te horen.

@ieme: Kreeg je twee roadies bij die kist?? :razz: Wat een apparaat!

AART
23 februari 2005, 21:44
@ieme: Kreeg je twee roadies bij die kist?? :razz: Wat een apparaat!

daar was de prijs wel naar ja :D

maare, gaby, als je nog eens in de buurt van didam komt, pm me ff!
wil jullie wel eens zien en (als 5150 II owner) die JSX wel eens horen.

SymphonY-X
23 februari 2005, 22:44
ik ga binnekort ook een cab bouwen voor mijn 5150 II Top.
Als jij je bevindingen even meld kan ik die gebruiken bij het bouwen, symphony X.
Ik wil namelijk een zeer strak klinkende cab, een zeer strak laag dus.

Komt voor de bakker :) Dat is ook precies waar ik op aas!
Ik weet niet waar je ergens woont? Anders komt je hem eens beluisteren.. woon zelf in de kop van Noord Holland, in Grootebroek (no funny jokes ;))

AART
24 februari 2005, 17:40
ik ga binnekort ook een cab bouwen voor mijn 5150 II Top.
Als jij je bevindingen even meld kan ik die gebruiken bij het bouwen, symphony X.
Ik wil namelijk een zeer strak klinkende cab, een zeer strak laag dus.

Komt voor de bakker :) Dat is ook precies waar ik op aas!
Ik weet niet waar je ergens woont? Anders komt je hem eens beluisteren.. woon zelf in de kop van Noord Holland, in Grootebroek (no funny jokes ;))

hmm, ik woon bij anrhem dus testen gaat niet echt, maar misschien kan ik gaby's zelfbouw een keer testen/beluisteren :cool: