PDA

View Full Version : zelfbouw cabinetten



guhlenn
11 februari 2005, 15:05
Dag,

nou ja de titel zegt het al... ik wil graag een cabinet gaan bouwen, iets zoals de tv cab van Marshall. Net even groter dan standaard cab's. Wat betreft hout, maten en verbinding zijn er veel variabelen, kan iemand me een idee geven wat de verschillende opties voor het geluid uitmaken?

Hartelijk dank
guhlenn

ieme
14 februari 2005, 11:11
contact nocki

guhlenn
14 februari 2005, 11:38
will do,

maar in het topic las ik niet echt dat ie rekeing had gehouden met die dingen, meer dat het een experiment was of het kon. Maar goed, wellicht verkeerd begrepen, zal hem zeker even vragen, dank!

BLOK182
14 februari 2005, 18:07
Mij lijken vooral die goede verbindingen lastig, als doe-het-zelver zonder geweldige freesmachines enzo.

nicoverduin
14 februari 2005, 20:11
De "echte" timmerman kan ze nog maken met een zaag. Maar de moderne hobbyist maakt verbingen met een speciale mal en een bovenfrees.
Nico (en veel oefenen) :-D :-D

AART
15 februari 2005, 20:35
De "echte" timmerman kan ze nog maken met een zaag. Maar de moderne hobbyist maakt verbingen met een speciale mal en een bovenfrees.
Nico (en veel oefenen) :-D :-D

gewone zaag en een scherpe beitel zal genoeg zijn...

is alleen veel werk maar wel goedkoper.

guhlenn
18 februari 2005, 11:06
zo handig ben ik zeekr niet. Mar in principe zijn er ook andere manieren natuurlijk...

nicoverduin
18 februari 2005, 11:57
Je kan ook een stevige verbinding maken met 4 haakse klossen en 2 grote lijmklemmen en een paar kleinere alsmede een paar meter "duvelhout". Dan moet je maar effe op mijn hobbysite kijk bij de foto's van de "Super Six naar Twin". Simple edoch eenvoudige manier om een "Haakse"kast te maken.

NIco :-D :-D

Nocki
18 februari 2005, 21:37
ik heb de maten gepakt van de marshall cabs.
verder heb ik geexperimenteerd met dicht, half open en 3/4 dicht. dit laatste geeft voor mij een geweldig geluid...
de verbindingen zijn gemaakt met schuimlijm en deuvels. dit werk oed. verder heb ik toen dat in elkaar stond en het baffle board erin zat verstevigings stukken gelijmd op de hoeken aan de binnenkant. de reden dat ik da heb gedaan is omdat het baffle board nu stevigheid geeft een de kast en de verstevigingsstkken ook het baffle board vast houden.

de eerste kast die ik heb gemaakt was idd de probeer kast. dat werkte goed. ik heb de \marshall kast makten gepakt omdat dat goed was. ik wil later nog wel eens gaan experimenteren met gaten in de achterkant van de kast net als mesa doet met de recto en roadking kasten.

succes.

NOcki

norbertplat
25 februari 2005, 22:29
Bij www.gaparts.nl kan je voordelig speakers bestellen.

mmrizio
25 februari 2005, 22:34
Bij www.FOparts.nl kan je voordelig speakers bestellen.

Moderator!

Kan deze gast in de ban? Dit is het 4e topic dat ik zie vanavond waarin deze proleet spamt.

Robbert
26 februari 2005, 00:17
Bij www.FOparts.nl kan je voordelig speakers bestellen.

Moderator!

Kan deze gast in de ban? Dit is het 4e topic dat ik zie vanavond waarin deze proleet spamt.

Spamt inderdaad zijn eigen site :roll:

Nielsje
26 februari 2005, 10:50
Bij www.gaparts.nl kan je voordelig speakers bestellen.

voordelig is het niet..

en anders, zou ik ze alsnog kopen via nico's site (Bijvoorbeeld..) aangezien deze ook nog es (herstel nagenoeg altijd) nuttige info plaatst...