PDA

View Full Version : Volume regelen via G-major gaat niet lekker



InternEd
11 februari 2005, 13:37
Hoi,

Ik heb sinds enkele dagen een volumepedaal. Nu was ik van plan die aan m'n Ground Control Pro te hangen en via midi de GlobalLevelOut van de G-major mee te besturen. Ik heb dat gisteren ingesteld, maar vind het niet echt soepel werken. Ik heb eerst een stuk dat ik niks blijf horen, en het laatste stukje ineens veel toename van volume.

Als ik het pedaal direct achter m'n gitaar hang in de signaalketen, gaat het een stuk 'smoother'.

Wellicht een instelling in m'n G-major? Ik heb min/mid/max van GlobalLevelOut op 30/70/100 en op 0/50/100 gehad, maar ook daar merk ik niet veel verschil.

En ik wil 'm het liefst wel zo gebruiken zodat ik alleen het volume van de eindtrap ermee regel en niet het ingangsvolume van de signaalketen.

Iemand een idee waar te zoeken?

Groeten, Ed.

Jimi Hendrix
11 februari 2005, 16:18
Ik zou toch blijven experimenteren met de gmajor.
Bijv. 0-80-100 oid.

bluegate
11 februari 2005, 16:59
Een voor mij bekend probleem met TC's.
De volume regeling via Midi is mij ook nooit goed gelukt.
Andere oplossing:
Volumepedaal->kabel->GMajor EXP in.
Deze oplossing werkte wel goed.

Jimi Hendrix
11 februari 2005, 21:29
Een voor mij bekend probleem met TC's.
De volume regeling via Midi is mij ook nooit goed gelukt.
Andere oplossing:
Volumepedaal->kabel->GMajor EXP in.
Deze oplossing werkte wel goed.

Shit ja, ik gebruik ook die ingang achterin....
werkt op zich inderdaad goed.

habberdoedas
13 februari 2005, 13:31
Hoi InternED,

Is bekend van TC-g-major. Ik loop ook al een tijdje te klooien om de volumeregeling goed te krijgen. Probeer eens je effecten van de G-major in een lijntje te zetten (net zoals bij stompboxes) en probeer dan het volume van het laatste effect (dit kan zijn de delay of reverb) met de global in of out level af te regelen --> 0/50/100 of 0/70/100. Hier moet je ff mee gaan expirimenteren. Maar echt mooie swelltonen is mij ook nog niet gelukt.. Een tip zet deze vraag ff uit bij TC-electronic. Ze hebben een mooie site en bij FAQ kan je vraag en antwoord vinden over oa. dit soort instellingen en veel meer www.tcelectronic.com. Suc6 ermee

Nocki
18 februari 2005, 20:22
Ik heb er nu een extra volume pedaal aangehangen. en die aan de voetzijde dicht geplakt zodat de sweep naar beneden heel errg klein word.
zo krijg je dus een standaard volume en als ik m open gooi het solo volume. werkt wel moet ik zeggen. want het gamjhor volume probleem is idd heel erg vervelend

Michael AE
19 februari 2005, 03:18
Wat voor merk volumepedalen gebruiken jullie? In EB-pedalen bijvoorbeeld, zit een knopje waarmee je de sweep kan aanpassen...

kokeleko
19 februari 2005, 09:32
Wat mot je nou met een volume pedaal, hebben jullie geen volume pot op je gitaar??
Gebruik toch gewoon een crunch en lead kanaal, en een dooie patch om te stemmen.

InternEd
21 februari 2005, 12:47
Wat mot je nou met een volume pedaal, hebben jullie geen volume pot op je gitaar??
Ja, tuurlijk wel, gebruik ik ook. Maar er zit echt wel verschil tussen het geluid wat ik krijg als ik m'n volumepot terugdraai, en het geluid als ik m'n eindtrap zachter zet.

Groeten, Ed.

Nocki
25 maart 2005, 08:07
ik speel in een misfits cover band. dus ik mag mijn volume knop op de gitaar niet gebruiken....

Nocki