PDA

View Full Version : ipv. inlay's



zenabi
11 februari 2005, 10:12
kun je de toets ook beschilderen en aflakken ipv inlays
of wordt de toets dan te stroef of iets dergelijks
ik verwacht dat het niet kan want ik heb het nog nooit gezien
Maar ik kan alleen niet bedenken waarom niet :oops:

Mattia
11 februari 2005, 10:36
Dat gaat op gegeven moment gewoon slijten. Maple Necks worden zowat altijd gelakt, maar zien er na een tijdje (maanden tot jaren, afhankelijk van de speler) grijs, vies en versleten uit. Een gelakte ebben of rosewood toets lijkt me persoonlijk ook helemaal niks.

Snaar'n Bennie
11 februari 2005, 11:52
Brian May heeft de eiken toets van z'n eigen gebouwde Red Special ook zwart geverfd. Why :???:

Diedo
11 februari 2005, 12:37
omdat het er anders nog lelijker uitziet lijkt me... :-?

Mattia
12 februari 2005, 17:45
Je kunt het verven in de zin van een 'dye', leer kleurstoffen werken hier goed voor. Stewmac's Fingerboard Dye is niets anders. Dat is heel anders dan met een kwastje en wat acryl of beits eroverheen, wat het dringt in het hout door.

gecko84
14 februari 2005, 12:09
volgens mij ben ik hier op het forum ook een keer iets tegen gekomen over een soort stickers om het inlay-effect te krijgen.
Die zijn speciaal gemaakt voor dat soort dingen. Ik heb er alleen geen ervaring mee.

gecko84
14 februari 2005, 12:23
http://www.fretware.com/catalog2/products.php

dat is de site met inlay-stickers

zenabi
14 februari 2005, 15:59
kun je ook met een frees iets infrezen en dit dan
weer opvullen met kneedbaar houd ?(daarna lakken )

jorrit
15 februari 2005, 14:07
normaal ben ik geen spellingszeiker (verre van..) maar wat is kneedbaar houd? :-D

owjah op vullen met kneedbaar hout kan wel maar denk niet dat dit het mooiste resultaat gaat geven...

Raytheman
15 februari 2005, 14:34
op vullen = opvullen :razz:

jorrit
15 februari 2005, 18:13
hehe shit, heb je meteen door waarom ik normaal niet zeur over spellingsregels... :D