PDA

View Full Version : Electro Harmonix Deluxe Memory Man



Calexico
11 februari 2005, 09:40
Ik heb momenteel een line6 delay modeler maar zou deze nu graag inruilen voor een EHDMM. Enige minpuntje aan deze delay is dat ie niet true bypass is. Ik wil 'm dan ook laten aanpassen hiervoor... Iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Lucluc
11 februari 2005, 14:03
Ik heb al een aantal EH pedalen, reissue en originele, true bypass gemaakt en ik ben echt een onbenul als het op electronica aankomt. Heel gemakkelijk dus. Waarschijnlijk zit er al een goede switch in, of als je met ledje wilt schakelen moet je een drievoudige switch hebben. Ook is er een grote kans als je een nieuwe koopt, dat ie true bypass is. Dat doen ze tegenwoordig.

Waarom wil je per se true bypass?

BramVersteeg
11 februari 2005, 14:23
Ik heb ook een MMD en die is niet true bypass, dus hij overstuurd best wel als ik hard aansla. Ik vind het wel iets hebben en het past bij het geluid van de delay.

Harry
11 februari 2005, 16:10
ik weet niet hoe het bij die van mij zit, maar die verstoort mijn geluid niet echt....

Lucluc
16 februari 2005, 14:15
Hoe zit het eigenlijk met die ingebouwde voeding? Sommige reissues hebben dat wel, of zijn het alleen de ouden die dat hebben? Beetje onhandig als er een eigen 24 volt adapter aan moet.

Robbert
16 februari 2005, 14:21
Volgens mij betekend Deluxe juist dat er een voeding ingebouwd zit...

Harry
16 februari 2005, 16:32
bij die van mij zat een adapter bij. En dat deluxe slaat (dacht ik) op de extra chorus/vibrato-functie....

Calexico
17 februari 2005, 11:28
Hoe zit het eigenlijk met die ingebouwde voeding? Sommige reissues hebben dat wel, of zijn het alleen de ouden die dat hebben? Beetje onhandig als er een eigen 24 volt adapter aan moet.

Bij de nieuwere modellen zit standaard volgens mij ook een 24 volt adapter bij... dan is er toch geen probleem...
Weet jij zeker of al de nieuwe modellen true-bypass zijn...? En hoe moeilijk is het om ze zelf eventueel te veranderen want ik ben ook een totale leek wat electronica betreft...

Lucluc
17 februari 2005, 12:39
Ik heb er gisteren een in de winkel uitgeprobeerd met 24v adapter en die was niet true bypass. Klonk werkelijk waar schitterend! De prijs was te hoog, dus ik heb er een via internet besteld. Ik verwacht die een dezer dagen met de post en dan bericht ik wel of deze wel true bypass is.

Zoals ik al eerder zei ben ik ook een leek op het gebied van electronica, maar als Analogman met twee draadjes omsolderen kan 'modden' dan kunnen wij dat toch zeker ook??? Ik neem aan dat dan de level knop van het ingangssignaal alleen werkt als het effect is ingeschakelt.

Maar Calexico: de bediening vond ik erg prettig en ook best lange delaytijden. Viel me helemaal niets tegen! Bij Thomann.de heb ik de goedkoopste kunnen vinden voor 177 euro en daar komt dan nog in ieder geval 8 euro verzendkosten bij. Ik weet niet zeker of daar nog invoer en btw bijkomen, omdat het ook in de EU is. Zelfs met dat erbij zal ik nog ruimschoots onder de prijs van een nieuwe hier in de winkel blijven. 2e hands zie ik ze vrijwel nooit.

Lucluc
17 februari 2005, 12:46
Nog een citaat van hun site:

Important note: because of the different sales taxes within Europe, our prices have to be different for shipments to England and other countries. The prices listed in our Dutch Tourist Information have been calculated [b]including 19% NL sales tax and rounded - for Sweden, England and other countries please add your local tax difference or ask our experts for a quote. Thank you.

Calexico
17 februari 2005, 13:39
Ik heb er gisteren een in de winkel uitgeprobeerd met 24v adapter en die was niet true bypass. Klonk werkelijk waar schitterend! De prijs was te hoog, dus ik heb er een via internet besteld. Ik verwacht die een dezer dagen met de post en dan bericht ik wel of deze wel true bypass is.

Zoals ik al eerder zei ben ik ook een leek op het gebied van electronica, maar als Analogman met twee draadjes omsolderen kan 'modden' dan kunnen wij dat toch zeker ook??? Ik neem aan dat dan de level knop van het ingangssignaal alleen werkt als het effect is ingeschakelt.

Maar Calexico: de bediening vond ik erg prettig en ook best lange delaytijden. Viel me helemaal niets tegen! Bij Thomann.de heb ik de goedkoopste kunnen vinden voor 177 euro en daar komt dan nog in ieder geval 8 euro verzendkosten bij. Ik weet niet zeker of daar nog invoer en btw bijkomen, omdat het ook in de EU is. Zelfs met dat erbij zal ik nog ruimschoots onder de prijs van een nieuwe hier in de winkel blijven. 2e hands zie ik ze vrijwel nooit.

Ik kon eerst tweedehands eentje kopen maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. Ik sta nu ook op het punt om een nieuwe via t net te bestellen :) ... bij musicstore.com (Keulen)... eigenlijk vlakbij (moest er ooit iets verkeerd gaan...) ... en nu een speciale actie... 175 EUR... maar hier komt dan nog +/- 8 EUR transport bij... en 6% extra (BTW-verschil)
Ik heb een Line6 Delay en hier staat een mod van EHDMM op maar "echt" klinkt ie zovele beter... alleen dat true-bypass verhaal... voor mij ist toch wel belangrijk want hij suckt toch wel wat geluid weg...
Ik heb ook pas een link gevonden op t internet met een handleiding hoe je m true-bypass kan "modden"... als je wil zoek ik t terug ff op en stuur ik t je door... en voor t uiteindelijke "modwerk" kunnen we mekaar via deze weg misschien wat tips geven... :)

Lucluc
17 februari 2005, 14:15
175 is zo'n beetje dezelfde prijs dus. Prima, de winkel bij mij in de buurt kon er met pijn en moeite 250 euro van maken, dus dan is de keus gemakkelijk.

Ik zal hem in eerste instantie in de loop zetten van mijn oude Ibanez PUE5-Tube. Dus dan kan ie altijd aan staan en speelt de true bypass niet zo'n rol, maar ik heb in de winkel al gemerkt dat er iets volume verschil zit in het aan en uit schakelen van het effect. Ik ga ervanuit dat een modificatie eenvoudig is, misschien een 3pdt switch erin, misschien ook niet als je een ledje niet belangrijk vindt. Daar verwacht ik echt geen problemen mee.

Als je die link voor de modificatie kan vinden, dan graag!

Lucluc
17 februari 2005, 14:28
http://howard.davis2.home.att.net/Bypass.htm

Nifter
18 februari 2005, 10:25
Calexico, je hebt Private Mail

Lucluc
24 februari 2005, 15:17
Ik heb de mijne binnen. In tegenstelling tot de Memory Man die ik in de winkel heb uitgeprobeerd, gaat de powerled alleen aan als je de delay inschakelt en werkt de level ook alleen als het effect is ingeschakeld. Binnenin zit een 3PDT schakelaar waarvan maar twee pooltjes zijn gebruikt. Ik snap deze schakeling niet. Op de site van Analogman staat een stuk dat het misschien verklaart:

In late 2004, along with the carboard boxes, there was a redesign on the switching. They are using relays now for true bypass. So if you lose power, the effect will switch to OFF and you will get your true bypassed dry sound. This also makes it easy to mod them for remote or MIDI switching.

BramVersteeg
24 februari 2005, 23:07
Ik heb de mijne binnen. In tegenstelling tot de Memory Man die ik in de winkel heb uitgeprobeerd, gaat de powerled alleen aan als je de delay inschakelt en werkt de level ook alleen als het effect is ingeschakeld. Binnenin zit een 3PDT schakelaar waarvan maar twee pooltjes zijn gebruikt. Ik snap deze schakeling niet. Op de site van Analogman staat een stuk dat het misschien verklaart:

In late 2004, along with the carboard boxes, there was a redesign on the switching. They are using relays now for true bypass. So if you lose power, the effect will switch to OFF and you will get your true bypassed dry sound. This also makes it easy to mod them for remote or MIDI switching.

Nice, gefeliciteerd! Zal goed passen bij al je andere mooie effecten :wink:

Speeddemon
25 februari 2005, 01:16
Ik heb ook een MMD en die is niet true bypass, dus hij overstuurd best wel als ik hard aansla. Ik vind het wel iets hebben en het past bij het geluid van de delay.
het wel of niet true bypass zijn heeft NIKS te maken met de oversturing van het effect.

True Bypass gaat enkel en alleen om de BYPASS.
Suckt ie tone als ie UIT staat? Dan wil je TB.
Suckt ie tone als ie AAN staat? Dan wil je WE. (Weg Ermee.) :razz:

BramVersteeg
25 februari 2005, 13:47
Ik heb ook een MMD en die is niet true bypass, dus hij overstuurd best wel als ik hard aansla. Ik vind het wel iets hebben en het past bij het geluid van de delay.
het wel of niet true bypass zijn heeft NIKS te maken met de oversturing van het effect.

True Bypass gaat enkel en alleen om de BYPASS.
Suckt ie tone als ie UIT staat? Dan wil je TB.
Suckt ie tone als ie AAN staat? Dan wil je WE. (Weg Ermee.) :razz:

:seriousf: nee, ik wil niet WE :wink: .
Maar hij zal wel TB zijn denk ik. Ik hoor iig geen tonesucking als ie uit staat.

Lucluc
25 februari 2005, 13:58
Bram, werkt bij jou de level knop ook als het effect niet is ingeschakeld?

Speeddemon, weet jij hoe dit type bypass werkt, dus met maar twee pooltjes vd 3PDT schakelaar gebruikt? Ik snap het niet, want het ledje werkt ook, dus dan zit er dus nog een extra schakeling tussen op de printplaat.

Het is in ieder geval een uitstekend systeem van bypassen, want hij laat het signaal mooi door en de schakelaar laat ook geen klik horen als je hem gebruikt. Dat kan nogal vervelend zijn bij een delay.

Ik moet de level knop precies in het midden zetten om hetzelde volume niveau te krijgen als het effect gebypassed is. Dat is dan met m'n jazzmaster die toch best een redelijke output heeft.