PDA

View Full Version : Traag switchen kanalen met Groundcontrol / G-major



vinni
10 februari 2005, 23:44
Hoi,

Ik gebruik de Ground Control en de G-major om kanalen te switchen op een ENGL E530 preamp. T'is me opgevallen dat ik er vaak naast zit als ik van geluid switch.....het kanaal wordt gewoon met een vertraging van ca. 0,5 0,75 seconden geswitched.....erg irritant.

Dit had ik niet met mijn ENGL Rithie Blackmore en de Z-5 controller.

Wellicht dat het aan de G-major ligt....of de Ground Control.

Herkent iemand dit?....tips.....truuks. (b.t.w. de midibekabeling is ca. 8 meter en de GM is als eerste app gekoppeld in de midichain.

Groet,
Vinni

BramVersteeg
11 februari 2005, 00:23
Lijkt me een lastig probleem Vinni. Ik heb er zelf geen last van en heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn :???:

LordRiffenstein
11 februari 2005, 07:38
Welke software versie heb je op je G-Major? Ik heb ook al gemerkt dat de relays van de GM niet echt snel schakelen.

Chiel
11 februari 2005, 15:28
Lijkt me heel erg stug dat 't aan de GCP ligt... Gebruik 'm zelf ook en heb nergens last van. Gebruik bovendien niet eens een midikabel maar een multi. Denk dat je het in de GM moet zoeken.

dennis808
11 februari 2005, 23:56
Hey Vinni,

ik gebruik sinds kort ook een DMC Ground Control i.c.m. een G-Major en een ENGL 530 en het is me niet echt opgevallen dat de G-Major traag schakeld (of ik ben zelf traag). Hiervoor schakelde ik er een 5150 mee en dat werkte ook prima.

Probeer eens een kortere MIDI-kabel en kijk of je G-Major de laatste software versie heeft (http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=928 )

Wat voor eindtrap en overige apparatuur gebruik je?

kokeleko
12 februari 2005, 12:53
Gebruik je de midi out of midi thru??

vinni
12 februari 2005, 18:54
Vrienden,

Bedankt voor de reacties....
Door de vele uurtjes die ik deze week heb besteed aan de muziek ben ik niet toegekomen op jullie bijdragen te reageren.

Zal morgen alle hints en tips eens doorspitten en de resultaten posten.


Groet,
Vinni

vinni
13 februari 2005, 21:27
Hoi,

effe getest.
GC heeft versie 1.02 en de GM versie 1.27.
Volgens mij zijn dit de meest recente SW versies.

Tja....
Zeker niet zo snel als de combi Z5 met mijn Blackmore top.
De GM schakelt wel snel en de E530 schakelt ook wel snel de kanalen,
alleen niet zo snel als genoemde combinatie.

Moet er maar mee leven lijkt mij.
Wellicht een Z11...maar ja....net verkocht :-(

Bedankt.....zal mijn voetjes ietsjes sneller moeten gebruiken.

Groet,
Vinni

dennis808
14 februari 2005, 20:49
toch vreemd aangezien ik een identieke footcontroller, G-Major en 530 heb...

en kokeleko, de 530 heeft (net zoals een 5150) geen MIDI in of thru, maar worden geschakeld d.m.v. 2 relais in de G-Major.

Andy Govaerts
29 maart 2006, 11:05
Om even een oude topic terug boven te halen.

Heeft iemand hier effectief al een oplossing voor gevonden?
Ik heb net hetzelfde, alleen switch ik via een behringer fcb.


Alvast bedankt,

Andy

DarknessAwaits
29 maart 2006, 12:02
Ik heb ook de combi e530 en g-major gehad, en volgens mij was het schakelen bij mij ook niet superstrak.

Ik denk dat het de combinatie van relatief trage relais is bij beide apparaten die ervoor zorgt dat je de vertraging merkt.

habberdoedas
29 maart 2006, 12:03
Ik schakel mijn Mesa Boogie Formula Préamp m.b.v. Roland FC 200 en G-Major. Nee geen last van vertaging en ook niet voordat ik mijn G-major update naar 1.27. In het verleden wel last gehad met schakelvertragingen. Wel toevallig....hoor ik gebruikte toen een ENGL midifootcontroller in combi met een Lexicon 19" FX. Dus ben zeer benieuwd hoe deze vertragingen nu tot komen en wat je er aan kan doen.....

piezo
29 maart 2006, 13:15
Hier nog wat vergelijkingsmateriaal om in jullie oplossingsmatrix mee te nemen:
Ik verschakel versterkers met een Nobels MS-4, de Program Change messages komen uit een Roland GR-33 via een Roland A-880 MIDI patchbay. Ik heb géén hinderlijke schakelvertraging.

Overigens, de lengte van een MIDI kabel kan geen merkbare invloed op de schakelsnelheid hebben.
Ook via een echte MIDI THRU kun je geen merkbare vertraging hebben, want dat is een analoge hardware verbinding. Sommige apparaten hebben echter een z.g. OUT/THRU, ook wel "Soft THRU" genoemd, waarbij de inkomende MIDI boodschappen eerst door een processor moeten worden geregenereerd om vervolgens doorgezonden te worden naar de OUT/THRU.

Vertragingen in een "Soft THRU" kunnen dan optreden:
- als de MIDI processor geen onafhankelijke MIDI processor is, maar geïntegreerd is in de CPU en die CPU andere bewerkingen dan MIDI voorrang geeft;
- en/of er zoveel veel MIDI boodschappen binnenkomen dat de MIDI buffer vol raakt en de processsor dus gaat achterlopen.

vinni
29 maart 2006, 20:59
Tering zeg.......Da's wat je noemt een topic opdreggen....


Nou ja....
De oplossing was.....Verkopen die zooi!...hahahaha!
Ik speel nu met heel andere aparatuur.

"Grappige" was dat ook de combinatie G-system en Groove Tubes
Preamp een enorme veetraging gaf. Een nieuwere versei van de software
in de G-system gaf al verbetering .....Maar ik heb een tech de relays van
de Trio laten aanpassen. Nu dus flitsend.
Wel nog een behoorlijke tik bij het schakelen.....moah.....

Vinni

Andy Govaerts
29 maart 2006, 21:56
Vertragingen in een "Soft THRU" kunnen dan optreden:
- als de MIDI processor geen onafhankelijke MIDI processor is, maar geïntegreerd is in de CPU en die CPU andere bewerkingen dan MIDI voorrang geeft;
- en/of er zoveel veel MIDI boodschappen binnenkomen dat de MIDI buffer vol raakt en de processsor dus gaat achterlopen.


Die Behringer schakelt idd via die 'soft thru', als ik me niet vergis.
Dus leid ik hieruit af dat wanneer ik mij een midi pedaal aanschaf met een midi out/echte midi thru, dit probleem niet meer zou mogen voorkomen?

Andere oplossing is dan die relays te laten aanpassen (cfr. Vinni)?

Verkopen zou ik liever niet ,omdat momenteel het enige dat mij stoort die vertraging is...

Alvast bedankt voor de hulp!

Andy

piezo
30 maart 2006, 11:09
Die Behringer schakelt idd via die 'soft thru', als ik me niet vergis. Dus leid ik hieruit af dat wanneer ik mij een midi pedaal aanschaf met een midi out/echte midi thru, dit probleem niet meer zou mogen voorkomen?
Andy

Nee, mijn 'Soft THRU' verhaal geldt niet als je je amps schakelt MET de Behringer FCB, alleen als de MIDI commando's van elders VIA een apparaat met erg trage soft thru naar het apparaat met de relais zouden komen (een keten van totaal 3 MIDI apparaten plus nog een amp). Mogelijk zijn de relais van de Behringer dus gewoon erg traag.

En soft thru hòeft helemaal niet traag te zijn. Een MIDI patchbay is bijvoorbeeld een uitgebreid programmeerbaar multi-soft-thru apparaat.