PDA

View Full Version : VooDoo Gaat gitaarles nemen.Verstandig?(SKVR-Rdam)



VooDoo
10 februari 2005, 21:29
Hey daar Gitaristen...
Na wat geklungeld te hebben met mijn gitaar, ben ik tot de beslissing gekomen dat ik lessen ga nemen, is dit de beste manier om het te leren
want wat ik thuis uitspook schiet ik geen milimeter mee op
Is het dus verstandig om op les te gaan
Trouwens ik ga naar de SKVR in Rotterdam ( Willembuyteweg)
Iemand die daarop zit, of er ervaring mee heeft? Let me kno :-D
Trouwens is het zo dat de eerste paar lessen slaapverwekkende theorie lessen zijn of valt dat reuze mee, theorie is natuurlijk belangrijk maar je kan overdrijven :P
Hoe gaan ze daar dan te werk
Neemt er iemand les daar?
Ik hoor het wel
Groetjes,
Voodoo
(Ps. is dit forum alleen traag bij mij of wat?)

VooDoo
10 februari 2005, 21:31
Oops hij is per ongeluk 2 keer gekomen, omdat laden zo lang duurde dacht ik dat hij hem niet verzonden had mjah reageer maar hier(graag) :lol:

Cubensis
10 februari 2005, 21:44
les is niet nodig, alles wat je wilt leren is op internet te vinden met gemak en dat scheelt je 20 euro per uur af en toe :D
het kan handig zijn de stok achter de deur van lessen te hebben, maar het kan ook zijn dat het je daarom tegen gaat staan en je er niet meer tijd dan nodig aan gaat besteden, ik zou zeggen: tenzij het echt nodig is, hou het voor jezelf leuk en neem geen les...

VooDoo
10 februari 2005, 21:48
Ja maar techniek leer je niet van internet
ik had berekent ong 6 euro per uur ofzo, is dat duur dan?( mischien kan ik gewoon niet rekenen:P)
Maar ik kom hier niets verder mee vindik, thuis zitten en het gaat saai worden kheb niet echt zin om te spelen bijv soms, als ik ga lessen en steeds nieuwe dingen ga leren, denkik datik steeds meer zin krijg om te spelen, en hoe vaker je speelt des te beter je techniek word?
Correct of incorrect :roll:

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 21:50
reken eerder maar minimaal 18 euro per uur

als je het geld heb, Doen!!

VooDoo
10 februari 2005, 21:52
321 euro per jaar
321:12 ( maanden) = 26.75 per maand
26.75:4 ( 4 lessen per maand, 1 per week) = 6.6875€
Kan ik nou niet rekenen ofzo:P
oowja het is wel een jaar cursus he :wink:

de wachter
10 februari 2005, 21:54
Maar ik kom hier niets verder mee vindik, thuis zitten en het gaat saai worden kheb niet echt zin om te spelen bijv soms, als ik ga lessen en steeds nieuwe dingen ga leren, denkik datik steeds meer zin krijg om te spelen, en hoe vaker je speelt des te beter je techniek word?
Correct of incorrect :roll:

Ik had hetzelfde, nu neem ik enkele maande les (eerst akoustisch, sinds 3 weken elektrisch) en ik zie mezelf elke week verbeteren.

VooDoo
10 februari 2005, 21:56
Je Raad het dus aan?
Ik denk zelf dat ik het wel ga doen, maar ik wil zien hoe andere hierover denken, mischien raak ik hierdoor beinvloed
Neem je ook bij Skvr les?
Ik moet 1Maart gaan voor een soort inschrijvings avond en dan kan ik losbarsten met alle vragen die ik stellen wil :lol:

de wachter
10 februari 2005, 22:06
Ik raad het zeker en vast aan, ik volg les in de monte in Mechelen dus voor u is dat wel te ver.

VooDoo
10 februari 2005, 22:09
haha okay,
De school waar ik het over heb zit op zo'n 13 min lopen.
maar wat voor les neem je ongeveer?
Prive les of met enkele andere leerlingen, ik was van groepsles van plan?( met 3-4 andere leerlingen)

de wachter
10 februari 2005, 22:13
Dat zijn prive lessen van een half uur, vermints het prive is leer je wat je precies wilt leren.

Bluesbreaker
10 februari 2005, 23:56
Ik heb eerst een paar jaar lang samen met nog een andere gast les gehad, maar heb nu (bij dezelfde leraar) alleen les en ik moet zeggen dat dit me veeel beter bevalt, je leert er meer van doordat je precies kan doen wat jij graag wilt leren 'en de ander je niet op kan houden in je ontwikkeling (zeg maar).

Wormaap
11 februari 2005, 00:07
Zelf heb ik 9 maanden zelf gespeeld, en ben daarna op les gegaan en ik moet zeggen: Die 9 maanden zelf spelen hebben me misschien 2 jaar les gescheeld ofzo ;) Ik heb in die tijd op mijn eigen tempo (hoog :-D) een hele hoop geleerd wat ik misschien niet gedaan zou hebben als ik toen al les gehad zou hebben (dan ben je toch eerder geneigd om alleen te doen wat je leraar zegt) Doordat ik veel dingen al kon, kan mijn leraar me veel gerichter helpen met wat ik nog niet kan doen en me helpen met het perfectioneren van de technieken die ik me enigszins fout heb aangeleerd enzo. 'K heb nu ruim een jaar les.

bert k
11 februari 2005, 02:32
Goed plan, gitaarles. En zeker bij de SKVR! Hihi, ik werk er zelf. Vroeger ook les gegeven. Die jaarcursussen zijn niet zo duur in vergelijking met een prive-leraar omdat er een hoopp subsidie op zit.
Willem Buytewechstraat ken ik goed, doe ze de groeten maar :-D

fred dons
11 februari 2005, 07:03
ik heb van mijn 13e tot mijn 25ste zelf zitten stoeien en met gitaarspelen en kon redelijk goed spelen maar niet improviseren, al na de 1e les op het skvr (ik woonde toen nog in rotterdam) kon ik dit opeens wel.
ik speelde altijd op "gevoel" zonder me iets van toonladders aan te trekken en dankzij de duidelijke, praktijk gerichte lessen ging mijn spel echt jaren vooruit in een korte periode
ik kan het dus aanraden 8)

VooDoo
11 februari 2005, 08:25
Goed plan, gitaarles. En zeker bij de SKVR! Hihi, ik werk er zelf. Vroeger ook les gegeven. Die jaarcursussen zijn niet zo duur in vergelijking met een prive-leraar omdat er een hoopp subsidie op zit.
Willem Buytewechstraat ken ik goed, doe ze de groeten maar :-D
De Jaarcursussen zijn toch ook goed? Het is toch niet dat ik persee prive lessen moet nemen omdat ze bij de groepslessen geen fluit uitvoeren
maar zal ze de groeten doen
moet 1 maart naar een soort inschrijvings avond ofzo iets

VooDoo
11 februari 2005, 08:37
Goed plan, gitaarles. En zeker bij de SKVR! Hihi, ik werk er zelf. Vroeger ook les gegeven. Die jaarcursussen zijn niet zo duur in vergelijking met een prive-leraar omdat er een hoopp subsidie op zit.
Willem Buytewechstraat ken ik goed, doe ze de groeten maar :-D
Jaa, maar is het dan zo dat ik persee prive les moet nemen omdat je bij een groepsles weinig uitspookt ofzo dan?
en ik ga naar de Skvr omdat het best dichtbij is en het me een goede school lijkt, ik moet er 1 maart heen dus ik zal ze de groetjes doen :razz:

VooDoo
11 februari 2005, 08:38
Goed plan, gitaarles. En zeker bij de SKVR! Hihi, ik werk er zelf. Vroeger ook les gegeven. Die jaarcursussen zijn niet zo duur in vergelijking met een prive-leraar omdat er een hoopp subsidie op zit.
Willem Buytewechstraat ken ik goed, doe ze de groeten maar :-D
Jaa, maar is het dan zo dat ik persee prive les moet nemen omdat je bij een groepsles weinig uitspookt ofzo dan?
en ik ga naar de Skvr omdat het best dichtbij is en het me een goede school lijkt, ik moet er 1 maart heen dus ik zal ze de groetjes doen :razz:
Edit: Wat voor les gaf je btw :P

guvnor
11 februari 2005, 08:39
Ik heb hetzelfde als fred... lopen klooien van m'n 12e tot m'n 35ste (met lange pauzes weliswaar, maar toch...).
Heb nu sinds een paar maanden 1 keer per week prive les en heb enorme spijt dat ik er niet eerder aan begonnen ben. Ik betrapte mezelf erop dat met dat zelf klooien ik altijd in dezelfde stomme loopjes verviel en weinig verder kwam daardoor. Uiteraard zijn er dan ook nog de dingen die je jezelf verkeerd aanleerd waardoor je jezelf in jouw techniek beperkt.

Les nemen is altijd verstandig, al is het maar voor wat basistechnieken. Met een goede basis is het aanleren van nieuwe technieken en het ontwikkelen van jouw eigen stijl veel makkelijker.

bert k
11 februari 2005, 12:37
Jaarcursus is prima. En groepsles is veel leuker dan priveles, omdat je goed leert samenspelen.

Michael AE
11 februari 2005, 12:46
Als je les krijgt wordt je op punten geattendeerd waar je alleen nooit achter was gekomen. Je kunt wel op internet struinen, maar daar zul je niet leren dat je sound kut is, of dat je je plectrum techniek moet aanpassen, enz.

Ik ben zelf op mijn 12de begonnen met spelen, en ben toen meteen les gaan nemen. Sindsdien heb ik, met tussenposes, altijd les gehad. Ik heb nu les van Arnold Van Dongen (op het conservatorium) en daar ben ik erg blij mee.

Mr Freeze
11 februari 2005, 13:12
Ik zou zeggen neem les. Doe je dat niet dan krijg je er later spijt van. ( ik kan het weten )

Toffe gozer
11 februari 2005, 15:44
Uiteraad les nemen, zou ik zelf ook eigenlijk moeten doen :roll:

groovyB3
11 februari 2005, 20:37
Hey VooDoo,

Ik geef gitaarles en woon in Ridderkerk, das niet al te ver van R'dam. Stuur me maar eens een maitlje.

VooDoo
11 februari 2005, 20:54
Hey VooDoo,

Ik geef gitaarles en woon in Ridderkerk, das niet al te ver van R'dam. Stuur me maar eens een maitlje.
Bedankt voor je aanbod maar ik heb al een school gevonden zoals je ziet (mn 1e post?)
Kben van plan naar de SKVR Rotterdam te gaan, toch bedankt..
Internet heb ik al geprobeerd maar daar kwam ik niet echt ver mee want veel lessen zijn ook in het engels en aangezien ik niet alle termen ken begrijpik de lessen niet altijd even goed, Maarjah ik ben er nu dus volledig van overtuigd dat ik les ga nemen Bij de SKVR
Echt niemand die daar ook speelt :oops:

BassAgent
11 februari 2005, 20:58
Die rekensom van jou klopt niet helemaal VooDoo, want er zitten minimaal 10 weken vakantie tussen, en het zal ook nog wel eens uitvallen, dat moet je gewoon betalen.

BassAgent
11 februari 2005, 20:58
Die rekensom van jou klopt niet helemaal VooDoo, want er zitten minimaal 10 weken vakantie tussen, en het zal ook nog wel eens uitvallen, dat moet je gewoon betalen. Maar dan kom je toch nog uit op een eurootje of 10 per les, das neit erg duur denk ik zo.

Fumi SG
11 februari 2005, 21:26
lessen.... zeker doen!! Ik heb priveles bij een gitarist (dus niet de muziekschool) en het bevalt me goed. Ik heb 1x in de week een uur les, en het schiet al heel lekker op. Ik bepaal zelf wat ik leer, en het is niet zo dat ik van die saaie loopjes leer ofzow. Als ik bijv. 'hamer on's' (tsja ik zeg maar wat :razz: ) onder de knie wil krijgen, dan zoeken we een nummer uit waar dat veel in zit en gaan we die spelen. Zo moet je het met je leraar proberen te regelen :wink: .... en jah... dat gaat met priveles verassend makkelijk maar met meerdere wordt het al een ander verhaal :-?

VooDoo
11 februari 2005, 22:32
lessen.... zeker doen!! Ik heb priveles bij een gitarist (dus niet de muziekschool) en het bevalt me goed. Ik heb 1x in de week een uur les, en het schiet al heel lekker op. Ik bepaal zelf wat ik leer, en het is niet zo dat ik van die saaie loopjes leer ofzow. Als ik bijv. 'hamer on's' (tsja ik zeg maar wat :razz: ) onder de knie wil krijgen, dan zoeken we een nummer uit waar dat veel in zit en gaan we die spelen. Zo moet je het met je leraar proberen te regelen :wink: .... en jah... dat gaat met priveles verassend makkelijk maar met meerdere wordt het al een ander verhaal :-?
Ja, dat vind ik nu nog niet zo heel belangrijk want ik kan nog helemaal niets ben pas begonnen weetje en dat klooie gaat me slecht af dus vandaar.
van die vakanties heb je wel gelijk maarjah lekker boeie

Fumi SG
11 februari 2005, 23:58
welke vakanties heb je het over?!? :razz: Ik heb het hier wel over technieken maar mijn eerste akkoorden heb ik ook op die manier geleerd. Gewoon in de vorm van een liedje (in mijn geval Nothing else matters), zo leer je het in mijn ogen pas echt goed en hou je het ook nog een beetje leuk.... want ik kan me voorstellen dat als je domweg die akkoorden gaat leren, er ook geen zak aan is :wink:

Bluesbreaker
12 februari 2005, 00:18
Inderdaad, en als stok achter de deur is les ook altijd nog zeer nuttig als je het even wat drukker hebt met andere dingen ed.

VooDoo
12 februari 2005, 00:30
welke vakanties heb je het over?!? :razz: Ik heb het hier wel over technieken maar mijn eerste akkoorden heb ik ook op die manier geleerd. Gewoon in de vorm van een liedje (in mijn geval Nothing else matters), zo leer je het in mijn ogen pas echt goed en hou je het ook nog een beetje leuk.... want ik kan me voorstellen dat als je domweg die akkoorden gaat leren, er ook geen zak aan is :wink:
Ja dit heb ik zeer sterk gemerkt, ik ging dus die akkoorden oefenen ken er nu een paar zoals A E Emin G en C maar toen was ik ze aan het oefenen en toen dachtik hier heb ik toch geen ruk aan :-? dus dat begon snel saai te worden :razz:

amon
12 februari 2005, 00:50
321 euro per jaar
321:12 ( maanden) = 26.75 per maand
26.75:4 ( 4 lessen per maand, 1 per week) = 6.6875€
Kan ik nou niet rekenen ofzo:P
oowja het is wel een jaar cursus he :wink:


:o ...psst... je kunt ook gewoon delen door 52 weken :sssh: :D

VooDoo
12 februari 2005, 12:47
Sssstt!!! zo slim ben ik nog niet :razz:
Kent er iemand een liedje dat simpele(3/4) akkoorden bevat, wel een redelijk bekend liedje
Geen harde rock ofzo;)

Fumi SG
12 februari 2005, 13:11
Tribute - Tenacious D

was voor mij geloof ik het 2e nummer wat ik speelden.... echt onwijs gaaf nummer en niet eens zo heel moeilijk, wel een BEETJE een uitdaging :wink:

ToTaL FaKe
12 februari 2005, 13:28
always look on the bright side of life :wink:

C A D G :-D

Fumi SG
12 februari 2005, 13:36
always look on the bright side of life :wink:

C A D G :-D

C A D G??...... zeker weten?? :-? :roll:

Fumi SG
12 februari 2005, 13:37
Girl - Anouk

is ook lekker om te spelen en extreem makkelijk :wink:

ToTaL FaKe
12 februari 2005, 14:31
always look on the bright side of life :wink:

C A D G :-D

C A D G??...... zeker weten?? :-? :roll:

ja zeker weten.. maar niet bij het stukje ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE... maar gewoon het loopje ervan...

RS-Rik
12 februari 2005, 14:37
Ik had prive les alleen nu ik eventjes geen vevoer heb en de winter is aangebroken is dat even in de koelkast gezet, van lessen heb ik wel degelijk een hoop geleerd, allemaal dingen die ik zonder niet zou hebben geleerd.

VooDoo
12 februari 2005, 16:08
Hmm het ziet ernaar uit dat iedereen hier prive les heeft, Groepsles is toch ook oke :o
Zoals gezegd, je leert van elkaars fouten enz. maar ik weet het allemaal niet. ik ontdek het nog wel

groovyB3
12 februari 2005, 16:20
Hmm het ziet ernaar uit dat iedereen hier prive les heeft, Groepsles is toch ook oke :o
Zoals gezegd, je leert van elkaars fouten enz. maar ik weet het allemaal niet. ik ontdek het nog wel

Prive les is beter. Ik heb nu een stuk of 7 leerlingen en ik heb een keer geprobeerd om een paar mensen tegelijk les te geven, maar dat werkt gewoon niet. De een leert sneller dan de ander en de meesten willen ook allemaal een andere stijl onder de knie krijgen. Met prive les kan je je focussen op de dingen die je wilt leren. Het is voor een wat verder gevorderde gitarist heel irritant als een ander nog basistechnieken aan het leren is en voor een pas beginnende gitarist is het heel irritant om te moeten competeren met iemand anders. Vandaar dat ik ook alleen maar prive les geef.

VooDoo
12 februari 2005, 19:31
ach ja ik ga het gewoon proberen
als ik er NIETS mee opschiet kap ik er wel mee, want daar heb ik dan natuurlijk niets aan.
Kzie wel hoe het loopt, kverwacht echter niet dat ik er niets ga leren ofzo maarjah

Bluesbreaker
12 februari 2005, 19:40
Bigest noob on earth

Ik hoop voor je dat je dat met opzet verkeerd getypt hebt.

VooDoo
12 februari 2005, 19:53
wat bigest ipv biggest?
Pff ik kijk daar nooit naar, is me niet eens opgevallen ik verander wel als ik er zin ik heb, zoveel moeite voor de gare G :razz:

grayfink
12 februari 2005, 20:18
Am D G Em
Some things in life are bad they can really make you mad
Am D G
Other things just make you swear and curse
Am D
When you've chewing an life's gristle
G Em
Don't grumble give a whistle
Am D7
And this'll help things turn out for the best

G Em Am D7 G Em Am D7
And always look on the bright side of life
G Em Am D7 G Em Am D7
Always look on the light side of life

Am D G Em
If life seems jolly rotten there's something you've forgotten
Am D G
and that's to laugh and smile and dance and sing.
Am D G Em
When you've feeling in the dumps don't be silly chumps
Am D7
Just purse your lips and whistle - that's the thing

G Em Am D7 G Em Am D7
And always look on the bright side of life
G Em Am D7 G Em Am D7
Come on always look on the bright side of life


Am D G Em
For life is quite absurd and death's the final word
Am D G
you must always face the curtain with a bow
Am D G Em
Forget about your sin - give the audience a grin
Am D7
Enjoy it - it's your last chance anyhow.

G Em Am D7 G Em Am D7
So always look on the bright side of death
G Em Am D7 G Em Am D7
just before you draw your terminal breath

Am D G Em
Life's a pice if shit when you look at it
Am D G
Life's a laugh and death's a joke it's true
Am D
You'll see it's all a show
G Em
keep'em laughing as you go
Am D7
just remember that the last laugh is on you

G Em Am D7 G Em Am D7
And always look on the bright side of life
G Em Am D7 G Em Am D7
Always look on the right side of life
(Come on guys, cheer up)
A F# Bm E7 A F# Bm E7
Always look on the right side of life
A F# Bm E7 A F# Bm E7
Always look on the right side of life ....

ReinoutV
13 februari 2005, 14:00
Privéles is goed. Groepsles ook. Heb ik ook gehad. Je wordt in een muziekschool als beginner bijna nooit bij een ver gevorderde gezet. Ze weten daar zelf ook wel dat dat niet werkt. Het kan juist heel leuk zijn om samen met dezelfde stof bezig te zijn. Als er dan toch een niveauverschil is, kan de ene akkoorden spelen, terwijl de ander daar overheen probeert te soleren.

Jezelf aanleren kan best, het gaat sommigen ook heel goed af. Om de techniek goed te leren is het toch aan te raden een leraar te zoeken. Je leert echt sneller de goede dingen aan. Als het gitaarspelen door de lessen tegen gaat staan, moet je een andere leraar zoeken :). Het kan juist heel frustrerend werken als je er thuis in je eentje niet uit kunt komen.

VooDoo
13 februari 2005, 21:08
Privéles is goed. Groepsles ook. Heb ik ook gehad. Je wordt in een muziekschool als beginner bijna nooit bij een ver gevorderde gezet. Ze weten daar zelf ook wel dat dat niet werkt. Het kan juist heel leuk zijn om samen met dezelfde stof bezig te zijn. Als er dan toch een niveauverschil is, kan de ene akkoorden spelen, terwijl de ander daar overheen probeert te soleren.

Jezelf aanleren kan best, het gaat sommigen ook heel goed af. Om de techniek goed te leren is het toch aan te raden een leraar te zoeken. Je leert echt sneller de goede dingen aan. Als het gitaarspelen door de lessen tegen gaat staan, moet je een andere leraar zoeken :). Het kan juist heel frustrerend werken als je er thuis in je eentje niet uit kunt komen.
Hmm okay, want dat lijkt me ook wat ik ga doen.
ik had nog ff gekeken naar die prive lessen
maar bij de SKVR was dat alleen voor speciale gelegenheden, en bij andere is dat gewoon ontzettend duur.
Kga dus gewoon die groepslessen proberen, Njah daar kom ik denkik tenmisnte IETS vooruit
thuis gaat het helemaal niet zo best dusjah :)

Fumi SG
13 februari 2005, 23:22
Njah daar kom ik denkik tenmisnte IETS vooruit
thuis gaat het helemaal niet zo best dusjah


kijk.... das dus niet de goede instelling!! :(

VooDoo
14 februari 2005, 11:18
Njah daar kom ik denkik tenmisnte IETS vooruit
thuis gaat het helemaal niet zo best dusjah


kijk.... das dus niet de goede instelling!! :(
Oo Srry.. dat doen we ff over
IK GA NAAR DE SKVR EN IK GA GESCHIEDENIS SCHRIJVEN :razz:
hahahah

Mr Freeze
14 februari 2005, 11:19
Njah daar kom ik denkik tenmisnte IETS vooruit
thuis gaat het helemaal niet zo best dusjah


kijk.... das dus niet de goede instelling!! :(
Oo Srry.. dat doen we ff over
IK GA NAAR DE SKVR EN IK GA GESCHIEDENIS SCHRIJVEN :razz:
hahahah

Haha kijk dat is beter knul.

VooDoo
14 februari 2005, 11:56
Inspiratie :razz: