PDA

View Full Version : Gibson ST vraag



The Edge
1 juli 2002, 19:34
Luitje's vraagie ik ga een Gibson Les Paul Studio zie http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/Studio.html maar, er staat er 1 bij feedback in rotterdam en 1 bij staffhorst in utrecht welke winkel raden jullie me aan.
Ik heb in geen enkele nog nooit iets gekocht, Welke heeft de beste service enz....

ThX :cool:

sash
1 juli 2002, 19:59
Ik heb de mijne gekocht bij Feedback Rotterdam. Hij zat officieel in een gigbag, maar met een beetje lullen kreeg ik er een hardshell case, quantum gitaar kabel, lederen strap en een dikker snarensetje bij kado. Bij Staffhorst krijg je nix gratis, mag je geeneens met een plectrum spelen...

FragDaddy
1 juli 2002, 20:20
Ja, dat had ik ook bij staffhorst.

ik mocht niet eens rustig een paar gitaren proberen. 'de snaren werden vet' en dan moesten ze er weer nieuwe opzetten.

naja. laat maar hoor. dan heb je er als verkoper dus duidelijk niets van begrepen.

The Edge
1 juli 2002, 20:22
ok maar als ik het goed had gezien zaterdag in beide winkels was ie in rotterdam wel 100 pleuro duurder,,,,,
ok je krijgt er bij feedback dan wel van alles bij.

The Edge
1 juli 2002, 20:23
ook nemen ze bij feedback geen 2e hans gitaren in,,, of daar juist wel :???: kweet het niet meer... weet iemand dat?

Dude
1 juli 2002, 21:04
LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP !

Er zijn verschillen in de dikte van de studio's, ik heb gibson gemailed met deze vraag voor ik er zelf een ging kopen.
De modelen tot 97/98 zijn dikker dan de modellen tot 2000.
het ligt aan de dikte van de maple top en de body zelf, je moet het zelf weten maar ik zou geen studio kopen uit de jaren 97 tot en met 2000.
Zelf heb ik een model uit 2001 door vox humana laten bestellen in mei 2001, en deze wqas weer de orginele studio dikte namelijk 4.4 CM

het dikte verschil is best erg groot, en dit heeft weer effect op de sustain en klank, ik zou effe rondsurfen op internet en iedereens meningen verzamelen, er zijn mensen die zweren bij de dikkere, maar ook mensen die zweren bij de dunnere.
ook de uitvoeringen verschillen nog al, het plaatje dat je hebt bijgevoegd is van het 2001 model (de mijne) en de ouderen modellen hebben vaak stipjes, of kleinere block inleg in de hals. Ook de tuners verschillen, op sommige modellen zitten grovers en op sommige die gibson deluxes.
En over studios bij feedback, kijk goed naar wat je koopt want sommige gibson modellen in rotterdam hangen er al hartstikke lang, en zitten duis vol met lelijke plekken, zorg ook dat je gitaar afgesteld wordt als je hem daar koopt omdat ze die dingen meteen uit de doos aan de murr hangen of verkopen.

nou als je nog vragen hebt hoor ik het wel

The Edge
2 juli 2002, 00:34
He Thanx Iamyou :cool:
dat viel mij dus ook op dat bij feedback alle gitaren er al een poos hangen en iedereen hem zomaar kan pakken.
En over de tuners de ene bij feedback waren volgens mij van gehard plastic of zo en die andere waren van gibson.

Nou ik ben vrijdagmiddag vrij en ik ga gewoon weer eff naar beide winkels toe.

2muchcoffeeman
2 juli 2002, 01:23
gitaren hangen er al lang? En je kan ze zomaar pakken? tsskkk

Gitaren zijn geen bananen hoor. En dat je ze zo kan pakken... dat was toch juist wat u als klantje juist wilde?

The Edge
2 juli 2002, 09:47
Op 2002-07-02 00:23, schreef 2muchcoffeeman:
gitaren hangen er al lang? En je kan ze zomaar pakken? tsskkk

Gitaren zijn geen bananen hoor. En dat je ze zo kan pakken... dat was toch juist wat u als klantje juist wilde?


Werk je er of zo,
maar dit is gewoon mijn mening, en die van jouw begrijp ik ook

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The Edge op 2002-07-02 08:47 ]</font>

Thomasvv
2 juli 2002, 17:35
Op 2002-07-01 20:04, schreef iamyou:
LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP !

Er zijn verschillen in de dikte van de studio's, ik heb gibson gemailed met deze vraag voor ik er zelf een ging kopen.
De modelen tot 97/98 zijn dikker dan de modellen tot 2000.
het ligt aan de dikte van de maple top en de body zelf, je moet het zelf weten maar ik zou geen studio kopen uit de jaren 97 tot en met 2000.
Zelf heb ik een model uit 2001 door vox humana laten bestellen in mei 2001, en deze wqas weer de orginele studio dikte namelijk 4.4 CM

het dikte verschil is best erg groot, en dit heeft weer effect op de sustain en klank, ik zou effe rondsurfen op internet en iedereens meningen verzamelen, er zijn mensen die zweren bij de dikkere, maar ook mensen die zweren bij de dunnere.
ook de uitvoeringen verschillen nog al, het plaatje dat je hebt bijgevoegd is van het 2001 model (de mijne) en de ouderen modellen hebben vaak stipjes, of kleinere block inleg in de hals. Ook de tuners verschillen, op sommige modellen zitten grovers en op sommige die gibson deluxes.


Ik heb bij Feedback een 2e hands gibson LP Studio gekocht, die volgensm het serienummer uit maart 1999 komt. die gitaar is echter dikker dan de Studio's van nu, want toen er een nieuw potmetertje in moest, hebben ze stad en land af moeten bellen naar een goeie potmeter van Gibson. De andere hadden te korte pootjes...
De mijne heedt grover tuners (en speelt zuuuper)

Grtz

Thomasvv
2 juli 2002, 17:39
Op 2002-07-01 20:04, schreef iamyou:
LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP ! LET OP !

Er zijn verschillen in de dikte van de studio's, ik heb gibson gemailed met deze vraag voor ik er zelf een ging kopen.
De modelen tot 97/98 zijn dikker dan de modellen tot 2000.
het ligt aan de dikte van de maple top en de body zelf, je moet het zelf weten maar ik zou geen studio kopen uit de jaren 97 tot en met 2000.
Zelf heb ik een model uit 2001 door vox humana laten bestellen in mei 2001, en deze wqas weer de orginele studio dikte namelijk 4.4 CM

Ik heb het even opgemeten, de mijne uit 1999 is 4.7 cm dik...

sash
2 juli 2002, 17:44
Mijn studio is uit '98 met dotinlay en grover tuners en echt superdik en zwaar. Klinkt fantastisch en zeker net zo goed als een standard.

The Edge
3 juli 2002, 12:18
Nou ik ga vanmiddag naar feedback om mijn oude epiphone in te ruilen en een Gibson te kopen.

als ik hem hebzet ik hem wel effe op internet.

Thomasvv
3 juli 2002, 21:19
Op 2002-07-02 16:44, schreef sash:
Mijn studio is uit '98 met dotinlay en grover tuners en echt superdik en zwaar. Klinkt fantastisch en zeker net zo goed als een standard.


We hebben dezelfde :smile: De mijne is alleen een jaartje jonger. Welke kleur heeftie?

sash
3 juli 2002, 21:40
Op 2002-07-03 20:19, schreef Thomasvv:


Op 2002-07-02 16:44, schreef sash:
Mijn studio is uit '98 met dotinlay en grover tuners en echt superdik en zwaar. Klinkt fantastisch en zeker net zo goed als een standard.



We hebben dezelfde &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> De mijne is alleen een jaartje jonger. Welke kleur heeftie?


Geen flauw id hoe het officieel, maar hij is donkerpaars metallic en zwarte plastic onderdelen. Kijk ook maar is op m'n site, daar staat ie ook op.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-07-03 20:41 ]</font>

Thomasvv
3 juli 2002, 22:47
hmmm. Aubergine metallic... noooit van gehoord :grin: De mijne is rood. Cherry Red denk ik....

Grtz,
Thomas

sash
3 juli 2002, 23:00
Volgens mij is het een 'misdruk' :grin: Ik ben tot nu toe niemand tegengekomen die deze kleur heeft en ben em ook niet tegengekomen in het Gibson archive, ook niet bij de discontinued models.