PDA

View Full Version : Techniek vraagje



anoniem
25 september 2001, 21:26
Ik ben eigenlijk nog een beginnende gitarist en ik vroeg mij af hoe je met opzet een gitaar kan laten schreeuwen in een solo? Want het lukt mij af en toe wel maar ik snap niet hoe ik het heb gedaan. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

Casey
25 september 2001, 21:37
Neem bij een aanslag met je plectrum net het randje van je duim mee!
Je vel niet je nagel.
Voila !

Ditmar
26 september 2001, 15:27
Dat lukt het beste tijdens een bend-up, dan is de snaarspanning iets hoger, dus lukt het iets beter (da's in elk geval mijn ervaring). Doe het vooral op snaar 3 en 4, dan heb je ze het makkelijkst. Enne, het beste lukt het met een hele shitload aan gain.

Rectifier
26 september 2001, 15:49
Je hoeft ze niet perse op te drukken.
Het lukt mij overal wel, op de wc,in de douche...nee gekheid.
Net als Casey zei, met je plectrum en je duimrand tegelijk een snaar aanslaan en dan moet je wel een beetje zoeken naar de juiste positie. Bij een gitaar met 3 elementen,moet het meestal tussen de voorste 2 elementen wel lukken. Een vette high-gain instelling wil helpen, maar ook clean moet je dit lukken. Luister maar naar Roy Buchanon met een Tele.
Wel spelen met het brugelement,is het makkelijkst om dit te krijgen!

anoniem
9 oktober 2001, 01:09
Je moet de snaar een beetje kort en vals knijpen tussen je vinger en je plectrum, zodat je een boventoon krijgt ( soort flagiolette). Tegelijkertijd demp je hem met je aanslaghand.
De feedback doet de rest.
Veel oefenen.Succes.
E.