PDA

View Full Version : voor- & nadelen flying v (gibson)



john.3001
10 februari 2005, 17:46
:zz:

john.3001
10 februari 2005, 17:46
Momenteel ben ik in het bezit van een fender strat en een epiphone lp. In de toekomst wil ik nog wel es een Gibson Flying V aanschaffen, maar vraag mij daarnij wel enkele dingetjes af:
- is de balans een beetje okee, of zijn die dingen echt kopzwaar?
- gitaarband is geen probleem (of ga ik comfort inleveren)?
- áls ik comfort inlever, wordt dit dan gecompenseert door de upper fret access (die ik enorm mis bij mijn lp)?
- houden ze hun waarde net zo goed vast als lp's?

De mening van V-liefhebbers (vooral Gibson) is natuurlijk zeer welkom...

:strat: :lp: :zz:

Random_hero
10 februari 2005, 18:48
Nadeel: Je kan niet zittend spelen (of iig minder makkelijk)
Voordeel: Mits je het goede model neemt, ben je wel lekker 70s rock & roll 8)

Azrael
10 februari 2005, 18:55
Zittend spelen is onhandig. Je kunt die punt wel tussen je benen doen maar ik vind het ongelooflijk rot spelen.

hadv
10 februari 2005, 19:08
keppureen gehad
is niet kopzwaar
speelde zeer snel, zittend is het een drama

waardevast.. ik heppum ingeruild op een sg en kreeg er een heel fatsoenlijk bedrag voor, maar hij was dan ook puntgaaf
lp is meer waardevast omdat daar een groter publiek voor is dan voor een V

Das Schaap
10 februari 2005, 20:00
V´s schoppen hard kont. Kan er prima mee zitten, lekkere hals alleen de pups zijn niet mn ding. Oja alleen Gibson V´s gaan string thru en de hoek waar ze vanuit de body naar de brug gaan is wat minder waardoor je snaren sneller kunnen breken (is mij verteld.....).

BassAgent
10 februari 2005, 20:06
Voor: het model is vet, je kunt er snel en hard op spelen
Tegen: Nét niet puntig genoeg, zittend een ramp

pol
11 februari 2005, 09:41
Ze zijn groot, je stoot er snel ergens mee tegenop,
Zitten spelen is lastig, en het bevestigings punt van de riem zit standaard ongemakkelijk (op de hoek), ik had die van mijn gitaar meer naar binnen gezet zodat de gitaar minder naar opzij hing.
kopzwaar had ik geen last van bij de mijne, maar die had ook een zware dikke body.
je hebt er geen statief voor nodig, de gitaar blijft vanzelf staan als je em ergens tegen zet, en staand speelde ze heel comfortabel, je kan wel nooit zo goed aan de hoge frets als bij een jackson soloists, omdat het bevestiging punt van de riem zit waar de hals bij de body komt. de upper fret access is niet zo goed, daar neem je better een heelless gitaar voor waar de bevestinging van de riem niet op het einde van de hals zit.

Lord Abortion
11 februari 2005, 11:46
Ik heb er nog eens eentje getest, en vond er maar 1 iets niet goed aan en dat was dat je rechterarm precies geen steun krijgt van de body. Er is geen handige plaats om je arm op te leggen dus, iets wat ik bij mijn Warlock & Beast wel heb.

Brianmayrulezzz
11 februari 2005, 13:20
nadeel: de PRIJS

ik zag laatst een orrignele V staan op ebay voor een bescheiden bedrag van $72.000, een koopje natuurlijk met de huidige koers van de dollar :lol:

Verder is het wel een vet model. Je ziet niet veel mensen ermee, "iedereen" heeft een Les Paul. Dus is je een V hebt is dat cool 8-)

john.3001
11 februari 2005, 14:34
Ah, thanks,

Dat ik em zittend niet kan bespelen boeit me vrij weinig, aangezien ik dat toch niet van plan ben. Ik zal er toch es eentje moeten gaan omhangen dan denk ik om te kijken hoe het voelt.
@ Brianmayrulezzz: nou ja, ik ben niet van plan een originele aan te schaffen, maar die reissues zijn nog steeds vrij prijzig, want volgens mij kun je zo'n ding in no-time assembleren. Zit er trouwens een groot gat achter de slagplaat net als bij een strat?

pol
11 februari 2005, 14:54
bij de mijne niet, maar dat was er 1 zonder slagplaat, met van die ringen rond de humbuckers.
in de jaren '86 '87 zijn ze zo gemaakt dacht ik.

Sicky61
11 februari 2005, 18:01
voordelen:goed bereikbare hoge posities(wel ff je draagband op een handiger plek bevestigen)en vooral staand vind ik ze perfect hangen.
Voelt goed en ziet er goed uit.
nadeel:als je zittend wil oefenen is het een kutmodel.
Aan de andere kant,welke idioot gaat er nu zitten met een V 8-)
De entertainment waarde ook niet onderschatten.
Maar bovenal:V spelers neuken gewoon meer.....klaar :roll:

gerrekat
11 februari 2005, 18:05
V's zijn prima zitten te bespelen.....de GIBSONS zijn niet echt super qua hoge fret access, een DEAN TC V is al een stuk beter maar ook een stuk duurder....

Maar goed bij een GIBSON is het ook goed te doen....ik zie eigenlijk weinigt nadelen aan een V en bovendien is het op de ML na het coolste model ooit gemaakt!


De balans van een V is perfect absoluut niet kopzwaar....

Das Schaap
11 februari 2005, 19:00
Zit er trouwens een groot gat achter de slagplaat net als bij een strat?
Daar zitten je potmeters in en je bedrading ja. Maar slagplaten zijn stoer. 8-)
Slagplaat + V-model = dubbelstoer. 8-)
En je kan prima zitten iedereen die anders zegt moet wat langer spelen met een/z´n V. :P

hadv
11 februari 2005, 22:26
Oja alleen Gibson V´s gaan string thru en de hoek waar ze vanuit de body naar de brug gaan is wat minder waardoor je snaren sneller kunnen breken (is mij verteld.....).
Heb je wel eens een foto van een Gibson V gezien, nix string thru, gewoon een kam en een brug

hadv
11 februari 2005, 22:27
Oja alleen Gibson V´s gaan string thru en de hoek waar ze vanuit de body naar de brug gaan is wat minder waardoor je snaren sneller kunnen breken (is mij verteld.....).
Waar heb je die wijsheid vandaan ?
Nix string thru, gewoon een brug en een endtailpiece
Kijk maar op de foto's