PDA

View Full Version : BB King



Sim Simon
10 februari 2005, 17:35
BB KING GEEFT EENMALIG AFSCHEIDSCONCERT IN AHOY'-ROTTERDAM
Blueslegende BB KING komt na een tussenstop van maar liefst 4 jaar weer naar Nederland.Op maandag 27 juni a.s. geeft hij een eenmalig afscheidsconcert in de Rotterdamse Ahoy als onderdeel van een 14 daagse Europese tour.Riley "Blues Boy" King wordt dit jaar 80 en heeft te kennen gegeven om het wat rustiger aan te willen doen.Voor het optreden in Ahoy zullen 2 belangrijke gasten hun medewerking aan dit unieke concert verlenen.
Kaartverkoop start a.s. donderdag.

Bron: www.ahoy.nl

Sorry... kaartverkoop is dus vandaag begonnen. :oops: Maar wel cool. :D Ik heb al kaarten. :D

Embryoyo
10 februari 2005, 17:41
Hoort dit niet in Gigs/concerten?

stinkhippie
12 februari 2005, 00:48
ik....ik....ik....AAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHH

ArpeggioKing
12 februari 2005, 17:24
ik....ik....ik....AAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHH

hmmm ok, niet bepaald een 'normale' reactie :???:

stinkhippie
15 februari 2005, 21:03
ik MOEST en ZOU op dat moment kaartjes hebben...
sorry....

kheb ze nu


ik.....ik......ik...ik......AAAAAAAAAAAAAARGHHHHHH HH

Rw
24 juni 2005, 18:12
ben gister in groningen geweest naar t eerste concert van zijn afscheids tour gewoonweg geniaal!!!!!

stinkhippie
27 juni 2005, 00:46
ja het was zeker prettig.
morgen ga ik naar rotterdam en smiddags heb ik een interview met de king

Jax
27 juni 2005, 13:32
.... en smiddags heb ik een interview met de king

Damn, dat heb je dan even goed geregeld!! :o

SteavisSmokin
28 juni 2005, 02:26
En waar kunnen we dat interview lezen? 8-)

Ik was er ook bij vanavond in de ahoy...was wel tof om een van mijn helden nog bezig te zien in levende lijve..!! 80 en dan nog zo kunnen spelen en zingen vind ik ook behoorlijk knap, kunnen niet veel oudjes meer namelijk.

stinkhippie
28 juni 2005, 18:21
interview gaat verschijnen in Ragtime, een kwartaal-periodiek van universiteit van Amsterdam.

Gisteravond was het weer top, blazers waren nog beter dan in Groningen en B.B. overtrof zich weer tijdens How Blue Can You Get.

nopster
3 juli 2005, 16:11
Dinsdag heb ik hem gezien in Vorst in Brussel. Echt top. Ben blij dat ik nog eens een pionier aan het werk heb kunnen zien. Heel goed optreden, stuk voor stuk ongelooflijk goeie muzikanten. Hoe die live met elk nr kunnen spelen, het is een goed ge-oliede machine.
In Brussel zei hij trouwens dat het GEEN afscheidscocert was, en dat hij indien zijn gezondheid het toe laat, zeker nog terug komt. Laat het ons hopen.

stinkhippie
4 juli 2005, 16:08
ja dat zei die in rotterdam ook, moet je ook maar niet al te letterlijk nemen, show blijft show.

nopster
4 juli 2005, 19:08
ja dat zei die in rotterdam ook, moet je ook maar niet al te letterlijk nemen, show blijft show.

Een show was het idd wel. Hebben de blazers ook hun dansje getoond? :lol:

stinkhippie
4 juli 2005, 23:17
ja ik ben in groningen geweest en in rotterdam, beide shows waren identiek, setlist en praatjes tussendoor.

Maar dat komt wel vaker voor natuurlijk.
Solo's waren wel weer anders

Het is wel bewonderenswaardig dat hij toch iedere keer weer zo fris de zaal weet bespelen en dat het geen routine word.

nopster
5 juli 2005, 13:36
Dat is te verwachten, die typische praatjes, ik vertel ook altijd dezelfde moppen. (wel tegen andere mensen natuurlijk)

Ik denk, als je meer dan 30 jaar dezelfde muziek speelt, dat het nodig is om er wat verandering in te steken. Gelukkig voor hem speelt hij vanuit zijn hart, en zo is elk liedje uiteindelijk toch uniek.

Rw
5 juli 2005, 20:25
zei hij bij jullie ook I'll keep playing until I die.

en werd toen ook zowat iedereen emotioneel?

nopster
6 juli 2005, 16:12
Het was: as long as I'm healthy I'll keep on playing...

Nogal emotionele reactie's idd, maar de sfeer over het algemeen was heel goed. Heel enthousiast publiek bij ons, wat ik trouwens niet verwacht had toen ik al die stropdassen zag.

stinkhippie
6 juli 2005, 17:24
dat vond ik ook opmerkelijk.

De grote kracht van B.B. is vooral dat hij met zo'n oprechtheid allemaal doet dat het niet uitmaakt dattie dat iedere avond zegt.
Je geloof hem echt op zo'n moment, en zo speelt hij ook.