PDA

View Full Version : Diedo heeft er een Les Paul bij!!!



Diedo
10 februari 2005, 16:37
Hoppa! Even geduld nog lieve lezertjes...

Jaja, vanochtend afgereisd Amsterdam om daar eens een "the pearl guitar company" Les Paul kopie te testen.

Ik had in dat topic van Cubensis al gelezen dat het best een hele geinige gitaartjes konden zijn, dus ik hoopvol. om het gewoon kort te houden:

ik heb dat ding gekocht. kostte maar 90,- eurootjes, dus eigenlijk kon ik em niet laten staan.

De vleugels van de body zijn in ieder geval van massief hout. Ik weet nog niet zeker of het mahonie of alder is, maar dat komt nog wel. zwaar is ie wel!
De pickups zijn mwah mwah. De brughum dateert uit 1980, en staat verder alleen een patentnummer op (kun je daaraan iets traceren???)

de neckhum is heel vaag; lijkt erop dat er een spoel origineel is, en dat de andere spoel er later in is gezet: die heeft geen polepieces maar zoŽn streep.
de neck hum is wel splitsbaar, dat is wel geinig.
Ze zijn tamelijk microfonisch, maar misschien schop ik er nog wel eens andere in. pots kraken een beetje, maar ook die zijn ook niet duur om te vervangen.

de hals is kaarsrecht. te recht eigenlijk, dus ik zou em graag wat holler willen hebben. ik moet nog even uitzoeken welke kant ik em dan op moet draaien.

helaas geen fotoŽs, maar iedereen weet toch hoe een zwarte LP eruit ziet?
naja, in ieder geval: voor 90,- euro vind ik het een heel puik gitaartje.

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 16:37
vet :-D

rambe029
10 februari 2005, 16:38
nice :wink:

Anders Destium
10 februari 2005, 17:10
coole deal :D

groovyB3
10 februari 2005, 18:50
WE WANT PICS!!! :D


Anyways, congrats! Voor 90 Euro kan het geen slechte koop zijn!

bert k
10 februari 2005, 18:57
Netjes, gefeliciteerd! Trussrod moet wat losser, dus begin met een kwartslag tegen de klok in.

wietse
10 februari 2005, 19:02
heel mooi , goede koop.
jammer dat er geen dimarzio's in zitten gebeurt nog wel eens in pearl gitaren uit die periode , zelfs hondo gebruikte die een tijdje.

Cubensis
10 februari 2005, 19:12
nette koop :D
hoorde vanmiddag van een leraar van me dat ie ook een pearl heeft, die heeft ie van een vriend van zijn pa gehad die er het 'Hand in hand' lied van feijenoord mee heeft geschreven en opgenomen :D, dus als je dat nummer nog eens hoort: Pearl gitaar ;)

niet dat die gast nou zo blij moet zijn met die pearl, hij heeft een tele uit 56 ofzo en een gibbie les paul uit 69, maar toch :D

BassAgent
10 februari 2005, 19:43
Gefeliciteerd kerel.

Diedo
10 februari 2005, 22:31
Netjes, gefeliciteerd! Trussrod moet wat losser, dus begin met een kwartslag tegen de klok in.

Heb ik inderdaad al geprobeerd, maar ik moest zoveel kracht zetten dat ik niet verder dan "10 minuten" durfde te gaan.


heel mooi , goede koop.
jammer dat er geen dimarzio's in zitten gebeurt nog wel eens in pearl gitaren uit die periode , zelfs hondo gebruikte die een tijdje.

tja dat had ik ook gehoopt, want in een andere ad op marktplaats stond er een waar wel dimarzioŽs in zaten. maar helaas.

vreemd detail: het patentnummer op de brughum verwijst naar een patent voor een gecombineerde brug/staartstuk :???: :???:
ik heb echt het goede nummer ingevuld

@Sash: ja ik wil zelf ook wel pics, maar ik heb geen camera :(

soundbound
11 februari 2005, 23:13
Net slecht Diedo. Die Pearls doen het op de Duitse ebay doorgaans best goed. Met €90 heb je in ieder geval een goede deal, mits natuurlijk de hals goed is. Ga je er andere elementen in zetten?

Diedo
12 februari 2005, 15:19
ja de hals is echt kaarsrecht. Ik durf niet super veel kracht op die halspen uit te oefenen, maar het is best te doen zo. brug iets hoger hielp ook wat.

Die elementen. tja, ik kan veel voor heel veel geld dat ding gaan opknappen enzo, maar ik weet niet echt of dat de moeite waard is. Als ik weer eens wat geld over heb en ik goedkoop een paar aardige elementen kan scoren zal ik het denk ik wel doen, maar dat zit er binnenkort nog niet in.

Ik heb er ook even over gedacht om dat ding (nu heel saai zwart) helemaal af te schuren en er een plak fineer op te leggen en dan weer te lakken. Dan is ie sowieso leuk om naar te kijken, maar daar gaat ook wel veel tijd in zitten. Gewoon opnieuw zwart spuiten om de butsjes en krasjes weg te werken is nog wel goed te doen. maar ook hier geld weer: nu even niet ivm de portomonnee.

Cubensis
12 februari 2005, 19:21
voor de Pearl liefhebbers:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=40124

soundbound
13 februari 2005, 13:22
Heb je dat al eens geprobeerd: een gitaar afschuren en een fineerlaag aanbrengen? Ik kan mij voorstellen dat het een vrij secure ingreep is en niet te makkelijk. Ik kan mij ook voorstellen dat het invloed heeft op het geluid van de gitaar. Je zou dan wellicht ook voor de optie van schuren en een olie of was behandeling kunnen kiezen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik speel ook met de gedachte om een project te kopen en op te knappen (niet op korte termijn trouwens).

Cubensis
13 februari 2005, 13:53
ik snap de relevantie van die post binnen dit topic niet geheel maargoed:
Anders destium heeft het weleens gedaan voorzover ik weet...

Diedo
13 februari 2005, 13:57
ik snap de relevantie wel, want ik had twee posts eerder gezegd dat ik met de gedachte speelde om em helemaal af te schuren en er een plak fineer op te leggen om em wat op te leuken, maar het lijkt me inderdaad teveel werk. anders klinken zal hij er niet door doen, want daarvoor is zoŽn fineer laag denk ik te dun.

Cubensis
13 februari 2005, 14:05
o ok, ik lees t topic maar half :)
en fineer is nog geen 2 mm dik volgens mij, dus dat zal inderdaad niets uitmaken :)