PDA

View Full Version : EPIPHONE G400



doemschaap
1 juli 2002, 18:01
ik zat er aan te denken om een epiphone G400 (SG kloon) te kopen. heeft er iemand (positieve) ervaring mee?
TIA

Dude
1 juli 2002, 20:06
ik heb er wel eens op gespeelt, en vond het niks, heel erg ligt en speeltgoed achtig, de hals beviel me totaal niet, maar dat heb ik met meerdere sg's.
hoe die klinkt moet je zelf maar beoordelen.

doemschaap
1 juli 2002, 21:10
ik heb gehoord dat het stemmechaniek (die draaiknopjes, daar heb je zo'n mooi woord voor maar ik ben het kwijt;) en de elementen een beetje slecht zijn, maar de hals en body verder wel oke. als die onderdelen dan zou vervangen zou je dan enigszins in de richting van een Gibson komen?

Dude
1 juli 2002, 21:32
tja, als jij 2 goede elementen en 6 goede tuners koopt ben je waarschijnlijk ook wel een eurootje of 3 a 400 kwijt dus waarom koop je niet meteen een gibson, die G400 is dat die met 3 elementen trouwens, of de normale met 2 elementen ??

sash
1 juli 2002, 21:45
De G400 is met 2 elementen. De SG Custom is met drie

Neals
1 juli 2002, 21:46
Maar over deze gitaar, hoe zat het ook al weer met die halsen, want SG's staan daar niet al te best mee te boek

plusminus
1 juli 2002, 22:14
Halzen van Gibson's braken vroeger vaak af bij de kop ,als ze plat op de achterkant vielen ,weet niet of dit nu nog zo is maar de kop staat er onder een hoek op dus is het meest kwetsbare punt waar de hals in de kop overgaat . Ze hebben dat later wel verstevigd met een "talud" ,een verdikking waar de hals in de kop overgaat.
Zoe me d'r niet te veel zorgen over maken.
Is zeer goed en bijna onzichtbaar te repareren mocht het ooit voorkomen.

sash
1 juli 2002, 22:29
Ik hoop niet dat het mij ooit overkomt...

plusminus
1 juli 2002, 22:31
Hoop het ook niet maar de gitarist van onze band had het wel met zijn '74 SG ,wel heel goed gerepareerd en sterker dan ooit.

Dude
1 juli 2002, 22:33
de constructie van de body aan de neck is ook erg fragiel.....

Neals
2 juli 2002, 17:21
sjah., ik hoor 2 verschillende verhalen over die sg's, maar aan de andere kant, spul moet nog sterk van constructie zijn wil je het nog kunnen verkopen tegenwoordig.

Bluppie
2 juli 2002, 17:53
ik heb er over gespeeld
ik vond het niks, hijs veel te licht en klinkt erg beroerd, verder is de hals zwaarder dan de body dus dan hangt die hals telkens naar beneden erg irritant dus.

nickelwound
2 juli 2002, 18:53
Speel er al een jaar en een half op en ben er zeer tevreden van! Klinkt echt goed, speelt lekker en is niet duur. Heb trouwens een Amerikaanse telecaster deluxe die ik aan de kant laat staan voor mijn Epi SG. Ieder zijn mening trouwens maar ik vind het prijs/kwaliteit gezien een goede gitaar!

Bluppie
2 juli 2002, 19:44
dat was wel zo hij speelde erg lekker :smile:
maar dat was ook alles :S

Bins
3 juli 2002, 15:47
Ik lees dat heel vaak, over die zware hals. Ik heb hier dus echt geen last van. Misschien omdat ik een betje een ruwe band eraan heb hangen? Bij mij hangt ie gewoon precies waar ik wil. En dat hij licht is vind ik juist een + punt. Ik heb een beetje een zwakke rug en zware gitaren (les paul) zijn echt niet fijn. Maar goed, zoals gezegd, iedereen zijn eigen mening :smile:

Neals
3 juli 2002, 19:29
Maar was psies het verschil tussen een epi en een gibbie?

Casey
3 juli 2002, 19:33
Ik heb hem ook en ben zeer tevreden , blijft goed gestemd , speelt super lekker alleen de Gibson designed Alnico elementen klinken niet echt spectaculair .
Goed voor rock maar een beetje beperkt , ik laat ze wel een keer vervangen , je kan ook niet alles hebben voor die centen .
Dat onbalans door de hals heeft elke SG of ie nu van Gibson komt of van Epiphone , met een goeie leren gitaarband blijft ie prima zitten en anders tape je er een contra gewichtje aan .
Veel gitaar voor weinig geld vind ik .
Wel in een gitaar koffer vervoeren of voorzichtig zijn want de hals is erg hoog gelijmd en de lak kan op het lijmpunt barsten net als elke SG , voordeel is weer dat er geen gitaar is waarbij je zo makkelijk op de hoge frets soleerd .

ArthurS
8 juli 2002, 22:08
Op 2002-07-03 19:29, schreef Neals:
Maar was psies het verschil tussen een epi en een gibbie?


Speel er een keer op en je weet het. Persoonijk vind ik ze onvergelijkbaar. Ik was behoorlijk teleurgesteld in de G400 toen ik hem uitprobeerde. Zowel het geluid als de bouwkwaliteit en afwerking vielen me erg tegen. Daarnaast vond ik hem ook niet fijn spelen. Verder heb ik het idee dat de kwaliteit per gitaar erg verschilt. Ik heb afgelopen woensdag in een winkel twee exact dezelfde G400's uit het rek gepakt en gespeeld en de kwaliteit was gewoon onvergelijkbaar. De eerste vond ik echt verschrikkelijk waardeloos en de tweede was middelmatig maar veel beter dan de eerste. Qua kwaliteit/afwerking echt niet te vergelijken.

Ga je diegenen die ik gespeeld heb vergelijken met een originele Gibson dan vind ik dat 'r wereld van verschil in zit. Helaas kan ik een echte niet betalen (vraag me ook af of ie het waard is - misschien vind jij de Epiphone wel prettig), dus zal een SG-model er niet inzitten voor mij helaas.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ArthurS op 2002-07-08 22:09 ]</font>

episua
12 juli 2002, 02:06
Mijn mening:
Ik heb ook een epi g400 en moet zeggen, bevalt me prima. Het is bij dit type van epiphone wel zo dat de een de ander niet is. Voor dat ik de mijne kocht ben ik langs vijf andere winkels geweest waar ze dezelfde gitaar hadden. Ik vond elke gitaar weer geheel anders spelen en afgewerkt. Misschien vandaar dat de helft goede ervaringen met de gitaar heeft en de andere helft niet. Vind je er een die goed is afgewerkt en goed speelt, dan is het zeker de mooite waard om er een aan te schaffen.