PDA

View Full Version : H&K Tube 50 combo



amon
10 februari 2005, 14:01
Op marktplaats kwam ik deze advertentie tegen:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/27821.htm

Ik ben niet zo thuis met H&K, dus weet niet goed hoe hij zal klinken. Echter het prijsje lijkt mij wel aantrekkelijk, is het niet?

Met wat voor amps/artiesten kan ik dit een beetje vergelijken? En is het sowieso wel een goede amp voor die prijs?

Fumi SG
10 februari 2005, 14:08
afblijven!! dies voor mij :razz:

amon
10 februari 2005, 19:56
niemand?

Mitch
10 februari 2005, 19:57
Mijn eerste kennismaking met buizenversterkers (om zelf te hebben dan :wink:).
Die vier modes moet je je niet al te veel van voorstellen. Kanaal 1A ia heel bassig en warm en 1B spikey in het hoog en ze hebben een gedeelde toonregeling. Blijft dus een beetje kutten, ofwel 1A klinkt goed, ofwel 1B. 1B cruncht wel lekker !
2A en 2B zijn allebei erg matig. Heel fuzzy oversturing waarbij 2B dan nog een beetje extra volume en laag erin gooit.
De constructie is erg matig: de eindbuizen zitten er schuin in, direct op de printplaat en afgeklemd tegen het rooster aan de achterkant van het chassis. :-?
Warmtetechnisch niet zo snugger....leuk voor thuis en in de oefnruimte, niet om mee te slepen.

strontraper jos
11 februari 2005, 11:24
ik heb 'm zelf ook, ondertussen een jaar of drie denkek.

1a: idd heel warm en nogal bassig
1b: énorm goeie crunch

2a: vind ik zelf goed! het wordt idd redelijk fuzzy als je de presence te hoog zet. Als je'm wat terugschroeft klinkt het imho stukken beter

2b: heb k niets aan. Veeels te bassig/compressed en sowieso fuzzig

wat SP over de constructie zegt. die buizen zitten er idd zo in,
maar k ben er zelf niet al te voorzichtig mee, en k heb er nog geen problemen mee gehad.

conclusie: is dit een goeie amp? OK maar zeker niet super, verwacht er geen wereldsounds van
is dit een goeie amp voor het geld? Volgens mij absoluut wel.
Als je een leuk klinkende amp wilt, zonder fortuinen neer te tellen, dan is deze volgens mij een goeie koop!

amon
11 februari 2005, 11:47
ik hou juist wel van een lekkere fuzz... :D

Fumi SG
11 februari 2005, 12:14
ik hou juist wel van een lekkere fuzz...

alleen jammer dat de advertentie weg is (misschien verkocht??) :roll:

amon
11 februari 2005, 12:15
Oh, naja, dan gaan we lekker verder op mn JCM...

Fumi SG
11 februari 2005, 12:24
ow.... ik zie dat die advertentie op marktplaats weg is, maar op de site van die handel waar ze hem verkopen staat ie nog wel :wink:

H & K tube 50 + speakercab €650,-

Ik weet dat ie op marktplaats stond voor €450,- maar ik denk dat dat zonder speakercab was.... gewoon ff checken

www.pentermanmuziek.nl

amon
11 februari 2005, 21:01
Nee, was met speakercab... Ik wacht wel of ik nog een reactie krijg op mn mailtje...