PDA

View Full Version : crate



headbang
10 februari 2005, 11:11
kent er iemand een crate bleu voodoo head?
120 watt volledig buizen.
ik kan zo 1 kopen en ik ben wel geintereseerd maar heeft er iemand ervaring met deze head?

Lord Abortion
10 februari 2005, 14:32
Laat me raden, die van 'lost in rhone'? :D

Wel, ik heb gehoord van die Crate's dat ze te vergelijken zijn met Marshalls qua klank, maar met iets meer gain hebben. En blijkbaar hebben ze niet zo een goede reputatie i.v.m. robuustheid, sterkte, ...

guitartub
10 februari 2005, 15:51
Die Crate combootjes (transistor en hybride) staan in de oefenruimtes van het Musicon waar ik wekelijks repeteer. Sleep dus met mijn eigen spullen want die Crate'jes zijn bagger en de valvestate'jes die er staan totaal verragt.
Heb die blue voodoo head wel in de winkel uitgeprobeerd maar kreeg hem bijna niet clean, geluid was wel lekker maar niet wat ik zocht.

headbang
10 februari 2005, 17:42
Laat me raden, die van 'lost in rhone'? :D

Wel, ik heb gehoord van die Crate's dat ze te vergelijken zijn met Marshalls qua klank, maar met iets meer gain hebben. En blijkbaar hebben ze niet zo een goede reputatie i.v.m. robuustheid, sterkte, ...
yep de die :)
denk je geschikt voor metalcore/deathcore spullen?
en hoe zou dat klinken met een jcm800 marschall 4*12 onder?

Iceman
11 februari 2005, 17:18
De Bleu Voodoo is een totaal andere versterker dan hun transistorcrap. De BV is een buizenbank, voor- en eindtrap. Friedman en Sammy Hagar speelden er ook op live. Heb er ooit 1 uitgeprobeerd voor de grap bij Musik P en vond 'em vetter dan een Marshall.

Lees dit maar eens door.
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Crate/BV120H_Blue_Voodoo-01.html