PDA

View Full Version : Het Ibanez gitaar-gamma



Nobody
10 februari 2005, 11:04
Hallo iedereen,

ik speel al twee jaar folk-gitaar en ben wel eens toe aan een nieuwe uitdaging. Nu ben ik eens aan het rondkijken naar een elektrische gitaar. Ik speel gitaar als hobby, en het is dus niet de bedoeling dat ik mee ga spelen in een groepje ofzo. Voor mij gewoon thuis wat te amuseren op een gitaar ga ik dan ook geen 1250 € uitgeven als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een gitaar van rond de 250 € (liefst tot maximaal 300 €). Nu vind ik dat Ibanez een zéér mooi aanbod heeft binnen die prijsklasse:

GAX-30
GAX-70
GAX-75
GRG-170 DX
GRG-270
GRX-140
GRX-170
GSA-60
JTK-1
JTK-2
RG-321
SA-120

Ik ga gewoon voor dit topic uit van het Ibanez-gamma. Ik heb nog geen negatieve kritieken gehoord over Ibanez, en de gitaren ogen wel mooi voor hun geld (dit wil niet zeggen dat ik mij zeker een Ibanez ga kopen! ik sta ook open voor andere merken).

Nu is mijn vraag: welke Ibanez-modellen horen bij welke muziekstijl??

Het is niet echt de bedoeling dat ik altijd metal en andere harde gitaarmuziek ga spelen. Ik zal het meest pop/rock spelen. Ik zou graag eens wat meningen horen van "kenners" of mensen vertrouwd zijn met één of meerdere van deze modellen, want ik stap nog maar net in de wereld van de elektrische gitaren en weet er dus zeker nog niet alles van :)