PDA

View Full Version : Gitaar Recording met Cuabse



Sandman
1 juli 2002, 16:09
Heb sinds vandaag Cubase VST/32 5.1

De bedoeling is dus dat ik mijn eigen gitaarfantasieen vast kan gaan leggen. Het programma ziet er ingewikkeld uit en vooralsnog begrijp ik nog niet helemaal hoe ik mijn gitaar erop moet aansluiten. Als ik de recordknop indruk en begin te spelen en vervolgens dit stukje afspeel hoor ik niet mijn 'geniale' muzikale invallen.

Ik heb een POD 2.0, wellicht dat deze van pas kan komen.

De vraag is wie mij kan helpen met dit programma en eventueel de POD om mijn gitaarspel mee op te nemen?

plusminus
1 juli 2002, 23:28
Probeer het eerst eens met windows geluids recorder (of hoe dat ook heet)
Kijken of die wel wat opneemt ,anders heb je misschien je line in of mic in niet ingeschakeld of een andere fout ergens
Voor de rest kan ik je niet helpen want ik heb geen cubase ,wel weet ik dat als je met cakewalk op rec drukt je ook de sporen waar je op gaat nemen op arm moet klikken ,zodat ie weet welk spoor je gaat opnemen

vinni
8 juli 2002, 00:35
Wat dacht je van de Guitarport vna Line6?
Met USB je computer in...Software installeren en je kunt je gitaarpartijen met de gemodelleerde versterket opnemen in Cubase.



Groet,
Vinni

Sandman
8 juli 2002, 10:34
Het is al gelukt met de POD.

miegiel
12 juli 2002, 14:31
Ik heb gisteren even met de plugin Amplitube gespeeld (http://www.amplitube.com), Geniaal! je hebt geen POD meer nodig...