PDA

View Full Version : behringer versterker?



Stijn Hoes
10 februari 2005, 01:31
Hallo mensen,

Ik kan van plan om een nieuwe versterker te kopen.. ik heb niet echt een groot budget en wil toch graag een versterker die ik op het podium kan gebruiken. Dus heb ik bij mn leraar geinformeerd en hij wist heel goede (?)
en goedkope versterkers; namelijk behringer..
ik heb er nu 2 op het oog:

http://www.behringer.com/V-AMPIRE-POWER-PACK/index.cfm?lang=ENG

http://www.behringer.com/V-TONE-POWER-PACK/index.cfm?lang=ENG

Mijn vraag is is behringer een goed merk en heeft iemand anders er ervaringen mee? Zijn dit goede versterkers? en zoja welke van de 2?

Wormaap
10 februari 2005, 01:43
Dat zijn zeker leuke amps, maar niet geweldig. Voor dat geld zou ik persoonlijk eerder gaan kijken in de richting van een buizencombo ofzo, dat gaat net zo hard en klinkt waarschijnlijk een stuk beter. Dat cab heb ik trouwens zelf bij m'n Fireball en dat klinkt prima, niet geweldig maar gewoon behoorlijk :)

Izegrim
10 februari 2005, 01:51
Het zal wel gekraakt worden, maar ik vind dat Behringer leuke spullen maakt voor weinig geld. Ik heb geen ervaring met beide tops en de cab, maar de V-Ampire is volgens mij een V-Amp Pro in een top en die is best aardig. Voor veelzijdigheid heb je wel wat aan deze dingen, maar ik zou ook eens kijken naar een Randall halfstack (RH100+RA412XC). Niet zoveel digitale extra's maar wel een killersound.

N.B.
Ik ben geen instant Randallfanaat, maar het zijn wel redelijk serieuze versterkers voor een beschaafde prijs. Da's mijn mening dan...

Izegrim
10 februari 2005, 01:52
DUBBEL

Lord Abortion
10 februari 2005, 08:53
Als je een beetje rondkijkt op Duitse website's vind je wel meer halfstacks voor ongeveer 500 euro. Persoonlijk zou ik eerder voor een goedkope H&K, Laney, ... gaan dan voor een Behringer.

MazeMouse
10 februari 2005, 09:43
Mijn gitarist maakt gebruik van een V-amp Pro door zijn combo versterker.
En in de oefenruimte door een Marshall (weet even niet welk type) en in beide gevallen heeft hij echt een killer sound. Waarschijnlijk dat de puristen erover zeiken maar voor de metal die we spelen is het heerlijk strak met veel defenitie.
En aangezien het een moddeling ding is kun je er nog wel enkele duizenden andere geluiden uit trekken dus als je veelzijdigheid wil voor weinig geld zou ik voor die V-ampire dinges gaan.
V-tone zou ik niet zo snel voor gaan omdat ik over de distortions daarvan weinig goeds heb gehoord :)
Ik zou bij die V-ampire wel aanraden een FCB1010 te kopen (of een andere midi-controller) zodat je makkelijker en beter tussen alles kunt switchen want anders moet je dat steeds handmatig doen :)

Ze zijn voor het geld zekers niet slecht (zeer goed zelfs) maar er is natuurlijk altijd wel beter te vinden (maar dat is vaak ook wel aan de prijs. Op deze prijsklasse komt er NIKS in de buurt van deze veelzijdigheid)

Fumi SG
10 februari 2005, 11:04
Dat zijn zeker leuke amps, maar niet geweldig. Voor dat geld zou ik persoonlijk eerder gaan kijken in de richting van een buizencombo ofzo, dat gaat net zo hard en klinkt waarschijnlijk een stuk beter. Dat cab heb ik trouwens zelf bij m'n Fireball en dat klinkt prima, niet geweldig maar gewoon behoorlijk


idd... ik zou ook voor dat geld eens kijken naar een (2e hands) buizencombo. Zit naar mijn mening veel vettere sound in en gaat ook net zo hard, vooral met een extra cab. Ik heb trouwens niet zoveel goeds gehoor over Behringer!!

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 11:27
Dat zijn zeker leuke amps, maar niet geweldig. Voor dat geld zou ik persoonlijk eerder gaan kijken in de richting van een buizencombo ofzo, dat gaat net zo hard en klinkt waarschijnlijk een stuk beter. Dat cab heb ik trouwens zelf bij m'n Fireball en dat klinkt prima, niet geweldig maar gewoon behoorlijk


idd... ik zou ook voor dat geld eens kijken naar een (2e hands) buizencombo. Zit naar mijn mening veel vettere sound in en gaat ook net zo hard, vooral met een extra cab. Ik heb trouwens niet zoveel goeds gehoor over Behringer!!

mee eens. Alleen behringer maakt prima spul voor die prijs hoor :wink:
Maar ik zou voor dat geld tog kijken naar een jcm 900 + marshall 1922 2x12 cab.

moet ook wel lukke voor 600 euro.

Stijn Hoes
10 februari 2005, 17:26
bedankt voor de reacties mensen!
ik ben er iig uit dat het geen flut spul is :razz: en dat ik idd nog even verder moet kijken dan alleen het merk behringer. Als ik voor de behringer ga koop ik iig die V-ampire pack. ik laat het nog wel horen

WICKED
10 februari 2005, 17:41
bedankt voor de reacties mensen!
ik ben er iig uit dat het geen flut spul is :razz: en dat ik idd nog even verder moet kijken dan alleen het merk behringer. Als ik voor de behringer ga koop ik iig die V-ampire pack. ik laat het nog wel horen

Je moet hem gewoon gaan testen! :D

MongoSucks
11 februari 2005, 11:40
hmm ziek hahah, ik ben precies over diezelfde tops aan het twijfelen hahaha
Ik heb ook nog echt geen idee, maar de V-ampire klinkt dus beter met distortion?

MongoSucks
11 februari 2005, 11:41
hmm ziek hahah, ik ben precies over diezelfde tops aan het twijfelen hahaha
Ik heb ook nog echt geen idee, maar de V-ampire klinkt dus beter met distortion?

MongoSucks
11 februari 2005, 11:41
hmm ziek hahah, ik ben precies over diezelfde tops aan het twijfelen hahaha
Ik heb ook nog echt geen idee, maar de V-ampire klinkt dus beter met distortion?

MongoSucks
11 februari 2005, 11:41
hmm ziek hahah, ik ben precies over diezelfde tops aan het twijfelen hahaha
Ik heb ook nog echt geen idee, maar de V-ampire klinkt dus beter met distortion?

Fumi SG
11 februari 2005, 12:16
@Mongosucks... wil je je berichtenaantal wat omhoog hebben ofzow!?!?!?!? Doe dat dan op een nuttige manier, dit komt zo kansloos over :-?

Wormaap
11 februari 2005, 12:33
@Mongosucks... wil je je berichtenaantal wat omhoog hebben ofzow!?!?!?!? Doe dat dan op een nuttige manier, dit komt zo kansloos over :-?
Je hebt 'al' 42 berichten hier, dan móet je ondertussen toch al opgevallen zijn dat het forum niet altijd even goed meewerkt, de frequente (4)dubbelposts zijn hier een gevolg van :-D

ToTaL FaKe
11 februari 2005, 12:42
en als fumi SG goed leest zijn het allemaal berichten van 11.41 dus het is gweoon het GITAARNET probleem. niet zo zeure nou, jij heb het vast ook wel is gehad..


btw wormaap: heb je al foto van je powerball met je epi lp goth en je jackson model 6??

MongoSucks
11 februari 2005, 12:57
kut ja hij gaf de hele tijd aan dat de pagina t niet deed..srry

Wormaap
11 februari 2005, 15:39
Nee, ik moet nog steeds een foto maken van m'n huidige setup, 't is trouwens een Fireball (PB zou ik ook wel érg leuk vinden, maar was wat te duur ;) ) en ik moet überhaupt nog fatsoendelijke pics nemen van m'n Charvel.

Fumi SG
11 februari 2005, 16:26
jahjah peoples srry :oops:


en als fumi SG goed leest zijn het allemaal berichten van 11.41 dus het is gweoon het GITAARNET probleem. niet zo zeure nou, jij heb het vast ook wel is gehad..

neej srry.... kkan er niks aan doen maar heb ik nog niet gehad, iets anders waar je me op kan pakken?? :razz:

Wormaap
11 februari 2005, 16:35
jahjah peoples srry :oops:


en als fumi SG goed leest zijn het allemaal berichten van 11.41 dus het is gweoon het GITAARNET probleem. niet zo zeure nou, jij heb het vast ook wel is gehad..

neej srry.... kkan er niks aan doen maar heb ik nog niet gehad, iets anders waar je me op kan pakken?? :razz:
Ja je bent een n00b en moet je kop houden :evil:

;) :-D
Je woont BTW fokking dicht bij mij in de buurt, tenminste, als je in Beek in Limburg woont :P

Fumi SG
11 februari 2005, 16:43
Ja je bent een n00b en moet je kop houden

WTF nou weer man!! Fuck off!! Ik probeer hier een beetje aardig srry te zeggen krijg ik weer een grote bek terug!! Dat ik HIER op het forum nieuw ben wil niet zeggen dak een n00b ben :evil: !! Jah sorry... maar dit gaat me echt ff te ver.....

BTW... nee, ik woon GELUKKIG niet in Beek Limburg maar in Beek Montferland..........

Wormaap
11 februari 2005, 16:46
Ja je bent een n00b en moet je kop houden

WTF nou weer man!! Fuck off!! Ik probeer hier een beetje aardig srry te zeggen krijg ik weer een grote bek terug!! Dat ik HIER op het forum nieuw ben wil niet zeggen dak een n00b ben :evil: !! Jah sorry... maar dit gaat me echt ff te ver.....

BTW... nee, ik woon GELUKKIG niet in Beek Limburg maar in Beek Montferland..........

WAHHAA, serieus gast nu laat je je wel heel erg kennen. Zet ik er voor de duidelijkheid niet 1 maar twéé smilies bij om duidelijk te maken dat dat dus NIET serieus was, ga je er nóg zo op in. Sorry hoor maar dit vind ik gewoon grappig :-D

Fumi SG
11 februari 2005, 16:50
het ging me ff om dat 'je bent een n00b en je moet je bek houden' gedoe..... daar stond volgens mij maar 1 'smily' (jah goed gezien, tussen haakjes). Ik meen het echt :wink:

Wormaap
11 februari 2005, 16:55
Ik zie er een ;) en een :-D onderstaan, dat lijkt me duidelijk genoeg persoonlijk. Smilies die aangeven dat iets niet serieus bedoeld is komen over het algemeen na het bericht, al dan niet met 1 of meerdere witregels ertussen ;)
Maar jij bent nou eenmaal een gare aardappel die dat niet snapt :evil:


























;) :-D

Fumi SG
11 februari 2005, 16:56
kheb ze gezien :razz:

Stijn Hoes
13 februari 2005, 18:07
hier word ik ook niet wijzer van he mensen..
als jullie nou eens over die behringer versterkers gingen praten :razz: