PDA

View Full Version : slagplaat



Neelz
10 februari 2005, 00:12
Als je de slagplaat van kunststof verwisselt met een slagplaat van aluminium verandert het geluid van de gitaar dan .

greetz

sickpunk
10 februari 2005, 07:15
uhm..........nee

Ritch
10 februari 2005, 15:24
haha :oops: sorry hoor...

fred dons
11 februari 2005, 06:56
uhm... ja

allereerst akoustisch; er komt iets meer hoog in je geluid (onversterkt) daarna werkt de slagplaat nu als een shielding en heb je minder last van hinderlijke storing en brom in je geluid

Bouke
11 februari 2005, 12:44
uhm... een beetje :D

Ik heb dit zelf ook op meerdere gitaren. Wat ons meteen opviel bij de eerste keer, was de extra gevoeligheid voor feedbacken. Hoe dat kan, geen idee, misschien idd iets meer hoog, leek ook wat agressiever in tone. Ik heb in mijn strat wat hottere pups zitten, niet veel, maar ze pushen wat meer. Ik weet dus niet wat het verschil zal zijn met standaard of andere pups.

Verder gaat het echt niet metalig klinken oid, maar de eerste keer dat ik er mee speelde leek er mee gevoeligheid voor feedback. Kan natuurlijk ook aan andere afstellingen hebben gelegen. Ik kan het dus niet wetenschappelijk onderbouwen :D

Ik heb het gedaan voor de leuk en de mooi. Ik twijfel nog of ik het op m'n Tele ook ga doen. Mijn Ibanez Artcore krijgt iig wel een alu plaatje.

Bouke

Schimanski~
17 februari 2005, 20:59
Waar kun je zowat laten snijden dan?

Ben al een tijdje aant denken om er een rvs op te schroeven, incl trem cover...

groovyB3
18 februari 2005, 01:44
www.voxhumana.nl verkoopt alu platen.


Mocht iets anders willen moet je het laten. Een vriend van me is metaalbewerker en heeft gewoon een plaat voor me gesneden uit traanplaat.

AART
18 februari 2005, 14:40
kheb nog een alu plaat voor een ibbi RG liggen, met H-S-H config, is te koop :-D

Svenson
21 februari 2005, 09:29
Is een 'bakelite' slagplaat voor een tele zoveel beter dan een van 'normaal plastic'? Beiden 1-ply. Beinvloed het je geluid, of is het gewoon leuk voor de authenticiteit?

Diedo
21 februari 2005, 13:02
ik denk dat je een hele knappe jongen bent als je het verschil echt hoort... vooral de authenticiteit dus.

zenabi
4 maart 2005, 12:59
is een gitaar met slagplaat makkelijker inv. met de elektronica en het
uitfrezen van kamers voor de elementen of is dit een misverstand.
Kun je bv. een grootte ruimte uitfrezen waar alles inpast en die dan bedekken met een slagplaat ?

kev1n
17 april 2005, 16:37
ik wil de slagplaat van mijn gitaar een ander kleur geven

kan dat?

zo ja, hoe?, en waarmee?

kev1n
18 april 2005, 23:33
als je je slagplaat van je gitaar af haalt zit er inderdaad een uitgevreesd stuk waar je electronica in zit (gedeeltelijk)

Jax
19 april 2005, 06:57
Kun je bv. een grootte ruimte uitfrezen waar alles inpast en die dan bedekken met een slagplaat ?

Dit kan idd. Er zijn bv strat bodies met één grote uitholling. Hier komt de slagplaat dan overheen, waarwel de drie single-coil formaten zijn uitgevreesd. Toch denk ik dat het waarschijnlijk een deel van de tone wegneemt, aangezien je dan minder hout hebt, maar zeker weten doe ik het niet.

Antoon
20 april 2005, 23:49
verschil in geluid is groot. Een aluminium slagplaat gaat makkelijk meetrillen (resoneren) op de frequenties van een gitaar. In mijn jonge jaren heb ik ook wel eens met alu slagplaten gekloot; ik moest er uiteindelijk een rubber lap van 5mm dik op lijmen om de resonatie enigzins onder controle te houden..