Inloggen

View Full Version : ME-5



ateng
9 februari 2005, 22:07
Hai,

mijn oom heeft een ME-5 die ik mag gebruiken omdat hij m niet meer gebruikt. Ik weet dat het een jaren 80 ding is maar ik heb m zelf nooit gehoord of geprobeerd. Mijn oom woont in Tilburg en aangezien ik uit het hoge noorden kom wil ik eerste weten of het wel de moeite waard is om z'n multi effect op te halen. Zitten er te gekke geluiden in of kan ik m beter in Tilburg laten. En is de chorus en de overdrive te vergelijken met de CE-2 en de OD-1.

marc_o
9 februari 2005, 23:18
Qua Chorus weet ik het niet, maar het was zeker geen slecht apparaat, en was ook niet goedkoop. Een maat van me speelt er ook al jaren op en is er erg tevreden mee..

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 10:43
oftewel.. rij met je donder naar tilburg en haal hem op... :-D

ateng
10 februari 2005, 13:43
Dus de moeite waard om m op te halen :o
Maar zijn de effecten dan vergelijkbaar met de losse pedalen van Boss?

marc_o
10 februari 2005, 14:55
Je krijgt 'm gratis...........ga ze proberen, en ja, die zijn wel vergelijkbaar hoor, en dan nog is het een kwestie van afstellen, dus haal 'm op en ga er lekker mee spelen.

sugarfish
10 februari 2005, 16:06
Als dit je eerste ervaring met effecten is dan zou ik het zeker doen. Het maakt je wegwijs in effecten en je kunt proberen...proberen en proberen. Na een tijdje krijg je vanzelf een idee wat je wil doen met effecten en hoe ze moeten klinken voor jezelf.....en dan ga je lekker shoppen :-D

Diedo
10 februari 2005, 17:03
Ik heb dat ding een paar jaar gehad, en ik heb me er best mee vermaakt.

er zitten twee overdrives, een distortion, een equalizer, stapel flangers, chorus, stapel reverbs, een delay en een compressor.
zit ook nog een loopje en een ruisonderdrukker op.

Ik vond het best een leuk dingetje. De drives en distortion zijn wel te doen, maar verwacht geen wonderen. De overdrive vond ik iets te wollig klinken en de distortion was wat blikkerig, zoals bij alle boss pedalen (in dat opzicht zal het goed te vergelijken zijn :) )

de delay en reverbs zijn wel aardig en chorus is ook te doen.

Ik zou dat ding als ik jou was gewoon halen, want je kan er best een hoop mee.

Nocki
11 februari 2005, 08:10
tjonge... je krijgt iets.. wees blij man...tuurlijk is het da reisje waard. wees blij...

het zijn leuke dingen....


NOcki

ateng
11 februari 2005, 12:35
Het is niet zo dat ik voor het eerst met effecten speel ofzo want ik heb in de loop der jaren vele apparaturen versleten en ik heb nu een te gekke set up waar ik blij mee bent. Losse 19" effecten gecombineerd met losse pedalen die midi gestuurd zijn met een audioswitcher dus qua effecten niets te klagen. Alleen ik zoek nog een warme overdrive sound met genoeg sustain voor subtiele lead zoals de overdrive van de Boss OS-2 alleen zit daar niet zoveel laag in maar met een EQ is dat wel te regelen. Als de overdrive van de ME-5 ook zo klinkt ben ik al blij en hoef ik niet meer verder te zoeken. Het is wel gratis maar toch wel een pokke eind rijden. Maar ik zal m wel ophalen en dan hou ik jullie wel op de hoogte wat ik ervan vind okee. :wink: