PDA

View Full Version : fuzz voor of na ts?



Ché
9 februari 2005, 21:49
hi,

ik vroeg me af waar srv zijn fuzz plaatste, voor of na de ts?

ik ben geneigd te zeggen erna, maar als ik dat doe klinkt mijn fuzz scherper door het feit dat de ts niet bypass is...

iemand suggesties?

thnx

peveo
10 februari 2005, 08:35
hoe SRV ze plaatste weet ik niet maar zelf komt de TS ( in mijn geval een Fulldrive) na de Fuzz ( Foxrox Capatain Coconut II).

De Fuzz geeft de drive dat ronde warme randje extra terwijl de Fuzz solo vaak iets TE is naar mijn smaak.
Ik heb contact gehad met de bouwer van de CC en adviseerde ook om een TS NA de Fuzz te zetten, deed ie zelf ook , en persoonlijk vind ik hem in die positie ook beter klinken.

Epic
10 februari 2005, 09:21
Lijkt mij ook logisch, je fuzz vervormd je signaal en die TS boost je signaal. Het lijkt mij beter een gefuzzed signaal te boosten dan een geboost signaal te fuzzen :???:



als je begrijpt wat ik bedoel.. :roll:

Antal
10 februari 2005, 15:58
Lijkt mij ook logisch, je fuzz vervormd je signaal en die TS boost je signaal. Het lijkt mij beter een gefuzzed signaal te boosten dan een geboost signaal te fuzzen :???:



als je begrijpt wat ik bedoel.. :roll:

Klopt, maar als je je fuzz gebruikt voor solo's, waar haal je je soloboost dan vandaan? Ik heb namelijk het probleem dat ik m'n fuzz vaak aan wil zetten voor solo's. Maar zo'n ding geeft niet echt veel extra volume.

ijff
10 februari 2005, 18:06
Ik heb m'n OD voor m'n Fuzz staan... laat juist de fuzz net wat lekkerder klinken als ze allebei aan staan.

BeeJee
11 februari 2005, 00:49
Bij mijn weten gebruikte stevie niet eens een fuzz-pedaal. Een TS-808+een TS9 en verder een wah en een dubbele amp-setup (fender bassman en blackface) daar deed ie alles mee voor zover ik weet, maar dat terzijde.
Wat betreft je fuzz: ik zou dat ding dus gewoon plaatsen waar jij hem het lekkerste vindt klinken.

Punt
11 februari 2005, 01:06
Lijkt mij ook logisch, je fuzz vervormd je signaal en die TS boost je signaal. Het lijkt mij beter een gefuzzed signaal te boosten dan een geboost signaal te fuzzen :???:



als je begrijpt wat ik bedoel.. :roll:

Klopt, maar als je je fuzz gebruikt voor solo's, waar haal je je soloboost dan vandaan? Ik heb namelijk het probleem dat ik m'n fuzz vaak aan wil zetten voor solo's. Maar zo'n ding geeft niet echt veel extra volume.

Dan trap je toch twee pedalen in voor de solo of je zet de fuzz standaard aan en zet je gitaarvolume lager.

Antal
11 februari 2005, 01:26
Dan trap je toch twee pedalen in voor de solo of je zet de fuzz standaard aan en zet je gitaarvolume lager.

Dat zijn 3 handelingen. Dat wordt hem natuurlijk niet als je ff snel een leadstukje tussendoor wil doen.

Jeroenvanhulsteijn
11 februari 2005, 09:08
Koop een looper/laat een looper bouwen. Kun je in 1 trap 2 loops tegelijk aanzetten.

Ché
11 februari 2005, 11:25
Bij mijn weten gebruikte stevie niet eens een fuzz-pedaal. Een TS-808+een TS9 en verder een wah en een dubbele amp-setup (fender bassman en blackface) daar deed ie alles mee voor zover ik weet, maar dat terzijde.
Wat betreft je fuzz: ik zou dat ding dus gewoon plaatsen waar jij hem het lekkerste vindt klinken.

Stevie gebruikte zeer zeker een fuzz face en later ook een roger mayer octavia...bekijk maar eens een dvd'tje dan hoor je duidelijk dat zijn solo's bijna allemaal uit een fuzz komen. Af en ote zie je de pedalen in beeld flitsen, maar net niet lang genoeg om de volgorde eruit te kunnen opmaken

het probleem dat ik net heb is dat een fuzz heel goed klinkt maar als je hem na de ts zet wordt hij geboost om de ts9 niet true bypass is en als je hem ervoor zet kan je geen volume boost geven

Punt
11 februari 2005, 11:51
Dan trap je toch twee pedalen in voor de solo of je zet de fuzz standaard aan en zet je gitaarvolume lager.

Dat zijn 3 handelingen. Dat wordt hem natuurlijk niet als je ff snel een leadstukje tussendoor wil doen.

Nee twee handelingen:
Of twee pedalen intrappen of 1 pedaal (volume boost) en je volumeknop van de gitaar open zetten.

Als je goed door de mix komt met je spuklen en instellingen kun je zelfs overwegen alleen met je gitaarvolume te werken. Dat wordt veel door oude rotten gedaan zoald Moore en Page etc..

Ché
11 februari 2005, 17:51
dit krijg ik net terug van analog mike:

"We always put the fuzz before the OD, that way the OD can act like
a tube amp and you will sound good even through a clean amp.
please see my web site for more info, fuzzface page,
thanks for your interest!"

jero
11 februari 2005, 21:50
in principe is het niet ingewikkeld:

wil je een gain boost met weinig volume boost dan zet je de fuzz voor je ts
wil je een volume boost met weinig additionele gain dan zet je de fuzz na de ts

ikzelf gebruik fuzz na mijn overdrive, ik kan hem dan en stand alone gebruiken en als leadboost bij mijn overdrive. Mijn versterker is dan zo afsgesteld dat de volumeboost ook een gain boost met zich mee brengt.

Betreffende SRV, voor zover ik weet gebruikte hij 'in the early years' voor slaggitaar Fender Super Reverbs en Vibroverbs, voor lead een tubescreamer. Pas later kwam daar de fuzz face (gemod door Cezar Diaz) en de Octavia bij, maar inmiddels was wel zijn versterker set up uitgebreid met diverse Marschalls en Dumbles. Ik heb nooit gehoord dat hij zijn ts en fuzz face stapelde, waarschijnlijker lijkt mij dat hij de ts gebruikte om zijn fenders te boosten en de fuzz face om de marshalls te boosten.

Los daarvan houd je een probleem als je fuzz niet goed reageert op non-tb pedalen.

dacrow
13 februari 2005, 23:42
Geen fuzz , gewoon twee TS - 808


http://guitargeek.com/rigview/308/

groovyB3
14 februari 2005, 00:59
Geen fuzz , gewoon twee TS - 808


http://guitargeek.com/rigview/308/

Nope, in de latere jaren gebruikte ie Fuzz Faces. Met jouw signature zou je dat toch moeten weten.




Als je kijkt naar de Live in Austin TX DVD zie je dat de TS achter de fuzz staat. Probleem opgelost ;)

groovyB3
14 februari 2005, 01:04
Trouwens, over z'n setup in latere jaren: Dumble Six String Singer met 2 Dumble 4x12 cabinets, 2 Fender Super Reverbs, Fender Vibratone en een Fender Vibroverb om de Vibratone wat power te geven. Soms gebruikte ie een 100W Plexi of 200W Marshall ipv de Dumble of zelfs náást de Dumble.

En dat alles tegelijk :o

Dit was de live setup die ie meestal gebruikte, wilde nog wel eens varieren, maar het waren deze amps.

In de studio was het een heel ander verhaal. Op het album in step hoor je een combinatie van een stuk of 30 verschillende amps, van Marshall Plexi's en JCM800's, tot de kleinste Fender combo's.