PDA

View Full Version : PRS/Career eindelijk klaar



Feelin'Blue
9 februari 2005, 21:46
Dat heeft zowaar meer dan een half jaar geduurd, deze upgrade. Maar ik had beloofd het hier te melden, wanneer de Imitatie-PRS van Career (24 frets) klaar zou zijn. Wat is veranderd? Pickups: Santana's I treble en bass, Wraparound bridge mét Tone'Pro's studs voor nog meer sustain én de brug valt er niet meer af bij vervangen van snaren. Tot slot Schaller toplock mechanieken. De buttons worden nog vervangen voor zwarte maar dat is natuurlijk alleen cosmetisch. Vind ik gewoon mooier. Hoe het geluid is? Wel ,mijn doel was om te zien/horen of ik ome Carlos z'n geluid
zo exact mogelijk kon nabootsen. En dat is gelukt. Mijn Vamp Pro van Behringer (weer een vies woord?) op standaard instelling 15 B en met de tone knob van de gitaar een beetje hoog wegdraaien en daar istie dan: Ome Carlos!! En voor de altijd aanwezige puristen aan boord: Dit ding houdt vast niet zijn waarde, Het wordt nooit een echte en het was veel te duur. Maar het is wel mijn snelste gitaar en ik heb weer bewezen dat met "goedkopere"middelen het zelfde geluid en speelcomfort te bereiken is als met een gitaar van 4500 euri. De gitaar kostte 350 geloof ik en de upgrade 675 en ik bén er blij mee. En dat geldt ook nog steeds voor de geupgrade Epi LP Standard. Deze zingt ook nog steeds als zijn dure neef. Mijn Sheraton II is nog niet helemaal klaar. Inmiddels zitten er wel 57 Classics (+) op en ,ja ja, een Varitone switch (Lucille BBking (?!) . Ik ben nog in blijde afwachting van Tone Pro's bridge en tailpiece, waarvan de brug Graphtech "stringsaver" saddles zal hebben. Ik overweeg ook nog een topnut van hetzelfde materiaal. Geen bone want dat heb ik al op de LP en wil verschil merken.
En zo knutselen wij vrolijk verder.
Plaatje kijken?
http://community.webshots.com/user/feelinblue

Kasper
9 februari 2005, 22:11
Heb je toch lekker 2 lelijke cirkels in je body :P
Zebra-pickups staan wel stoer.

Feelin'Blue
9 februari 2005, 22:14
Heb je toch lekker 2 lelijke cirkels in je body :P
Zebra-pickups staan wel stoer.
Dat heb jij toch maar weer scherp gezien, Kasper. Maar het geinige is dat je die niet hoort. En als ik speel ,kijk ik af en toe alleen naar mijn fretboard. Dus mij valt het niet op. :lol:

BartL
10 februari 2005, 00:50
Vette gitaar man. Ziet er echt super uit :-D

Maar de foto's van die beestjes zijn toch wel schattiger :-D :oops:

Jeroenvanhulsteijn
10 februari 2005, 01:09
SOUNDCLIPS!!! :lol:

Bins
10 februari 2005, 09:30
Ziet er cool uit, best mooie kopie (ik heb nog nooit van career gehoord). Ik begrijp alleen niet hoe de upgrades 600 eur kunnen kosten... Zijn die PRS pickups zo duur?

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 09:33
ik denk dat hij bedoeld met alle onderdelen en de gitaar bij elkaar 600 euro...

wel vette gitaar trouwens, ik heb ook nog nooit van career gehoord. Laat is een soundclip horen :-D

guitartub
10 februari 2005, 10:23
In de GITARRE&BASSE worden de modellen van CAREER regelmatig getest.

The Mule
10 februari 2005, 10:53
Gefeliciteerd, mooi werk, inderdaad beetje jammer van die 'sporen'. Maar zebra's zien er altijd smakelijk uit, en ze maken ook dit plaatje helemaal compleet. Er spreekt een frustratie uit je eerste post ("vies woord", "puristen") die me nergens voor nodig lijkt. Of je zo'n project moet aangrijpen om iets te bewijzen richting iemand anders dan jezelf vraag ik me af. Geluid en speelcomfort, maar ook uiterlijk en gevoel zijn namelijk volkomen persoonlijk. Het gaat om jouw oren, jouw handen en jouw gevoel. En in een blinde vergelijkende test valt jouw gitaar heus wel door de mand, maak je geen illusie. Het feit dat je een kopie als basis neemt en die vervolgens gaat upgraden om het origineel te (proberen te) benaderen bewijst alleen maar dat je graag het origineel zou willen hebben. Zo denken er meer over, en sommigen hebben het geluk dat ze het origineel ook kunnen bezitten, niets mis mee toch? Wees gewoon trots op je werk, trek je niets aan van wat anderen ervan vinden en nou spelen met dat ding! :)

Ash ketchum
10 februari 2005, 11:10
Jow. vette axe!!! Waar heb je die Career vandaan??
Als ik zo die specs bekijk wil ik ook weer beginnen met een upgrade projectje. Eerst maar een gitaartje vinden om te upgraden.

PeteRS
10 februari 2005, 12:59
Zeker een mooie plank, zal ongetwijfeld lekker klinken en spelen. Je hebt denk ik wel een probleem als je er op uitgekeken bent. Waarschijnlijk moet je dan of een upgrade Career met verlies verkopen, of weer orgineel maken en je blijft met een bult hardware zitten. Ik heb twee jaar geleden een PRS custom 24 gekocht, zeg maar het orgineel van jou gitaar (maar dan met trem) voor €1600,- (2e hands uiteraard) en die gaat echt niet voor minder weg.
Ook denk ik dat je toch wel wit wegtrekt als ome Carlos met zijn PRS en een Rivera langs je staat op vol volume, zo'n moddeling amp klinkt leuk op huiskamervolume (ik heb er ook een) ook in combinatie met een "goedkopere" gitaar. Maar goed, als jij er tevreden mee bent is dat natuurlijk het belangrijkste.

BassAgent
10 februari 2005, 13:11
Wat doet zo'n varitone switch nou eigenlijk? Ik zag dat BB king er ook een heeft, maar ik begrijp er geen ene flikker van waar ie nou voor dient.

Career: jammer van die sporen, maar verder een mooi plankie! ga je er nog een andere inlay op leggen?

Feelin'Blue
10 februari 2005, 19:56
ik denk dat hij bedoeld met alle onderdelen en de gitaar bij elkaar 600 euro...

wel vette gitaar trouwens, ik heb ook nog nooit van career gehoord. Laat is een soundclip horen :-D

Kijk maar eens op deze site: http://www.robsmusicstore.nl/

En de upgrade is ex de kosten van de aanschaf dus zitten we boven de 1000 euri. En als ik eens bedacht heb hoe ik hier thuis wat kan opnemen, laat ik het wel horen.

Feelin'Blue
10 februari 2005, 19:59
Ziet er cool uit, best mooie kopie (ik heb nog nooit van career gehoord). Ik begrijp alleen niet hoe de upgrades 600 eur kunnen kosten... Zijn die PRS pickups zo duur?

Pick ups waren 178 per stuk. De meeste kosten zaten in het vervangen van de brug. De zichtbare gaten kunnen nog wel beter weggewerkt worden, maar ik wil hem eerst een tijdje proberen

Feelin'Blue
10 februari 2005, 20:01
Vette gitaar man. Ziet er echt super uit :-D

Maar de foto's van die beestjes zijn toch wel schattiger :-D :oops:

Mijn Saarloosje is andere koek. Honderdduizend keer belangrijker dan al die pokke gitaartjes. Maar daar heb je weer andere forums voor.

Feelin'Blue
10 februari 2005, 20:02
SOUNDCLIPS!!! :lol:

GEDULD!!

Feelin'Blue
10 februari 2005, 20:14
Wat doet zo'n varitone switch nou eigenlijk? Ik zag dat BB king er ook een heeft, maar ik begrijp er geen ene flikker van waar ie nou voor dient.

Career: jammer van die sporen, maar verder een mooi plankie! ga je er nog een andere inlay op leggen?

Varitone: http://www.bigdguitars.com/

Van een inlay gaat hij niet beter spelen. En als ik echt iets moois wil ga ik bij Ed Roman zeuren: http://www.edroman.com/index.htm Maar die haat wraparound bridges en ik ben nog eigenwijzer dan hij.