PDA

View Full Version : Marshall Bluesbreaker



Bluesbreaker
9 februari 2005, 21:18
Heeft iemand hier (ervaring met) een Marshall Bluesbreaker (reissue)?
Ik zit er namelijk over te denken mijn tsl122 te verruilen voor een bluesbreaker.

Fumi SG
9 februari 2005, 21:22
neej sorry geen ervaring meer....
maar voor hoeveel gaat je tsl 122 weg??

Mr.Bluesbreaker
9 februari 2005, 21:29
De gitarist van "Luie Hond" (ska/reggae) speelt op een bluesbreaker combo, ik denk geen re-issue. Luister eens het slaggeluid, op zich wel mooi en cleaner dan je verwacht. Ik heb ooit het voorprogramma mogen doen van hen, hij (zanger/gitarist) speelde toen op een SG, best mooi geluid.

Fumi SG
9 februari 2005, 21:35
wat dacht jij dan!! :wink: Je hebt het over een SG hèh.... zegt genoeg :razz:

Nielsje
9 februari 2005, 21:36
bluesbreakers zijn zeer mooi combo's (om te zien en te horen)

klinken lekker soepel, dit (naar mijn mening) omdat er een buizenrectifier in zit. Daardoor klinkt ie wat minder bijtend als bijv een 1959.

Ze zijn wle iets minder 'veelzijdig' dan een TSL, maar klinkt stukken beter! doen!

Bluesbreaker
9 februari 2005, 21:53
Okay, thanks

Luie hond... niet bepaald de band waarbij ik het eerst een Bluesbreaker zou verwachten.


De veelzijdigheid van die TSL is inderdaad veel groter, maar ik kan het best met wat minder veelzijdigheid af.....

Iemand nog tips om een redelijke scheur uit een bluesbreaker te halen op wat lager volume? (Pedaaltje, of weet iemand of je er een powersoaker op kunt aansluiten?)

PeArLjAm
9 februari 2005, 22:52
bij musikproduktiv ff in een reissue geplugt en ik vond hem niet zo, hij moest heel hard voordat hij een beetje klonk en dan nog bleef hij clean. Maargoed in een winkel ga je hem niet cranken dus mijn mening is een beetje vertekend. Een powersoak kan ertussen neem ik aan, gewoon tussen de speakers en de speakerout hangen (of hoe ze dat ook noemen). Een pedaaltje kan je ook proberen maar een powersoak is beter denk ik, ik zou de THD hotplate kiezen en niet de marshall powersoak btw.

(trouwens, je nickname is bluesbreaker en je hebt er geen een, en je vraagt of er iemand ervaring met een bluesbreaker heeft? That's a little bit strange to me :razz: )

Negative K3 fan
9 februari 2005, 23:02
ik zou hem toch op zn minst uitproberen voordat je definitief gaat zitten doen, kan een heel leuk ampje zijn, maar wel beperkt, geen mv, geen kanalen, geen scheur (denk maar niet dat je uberhaupt verder komt dan een stevig randje, zelfs met optredens), maar daar heb je pedalen enzo voor als het echt nodig is.

Bluesbreaker
9 februari 2005, 23:20
Okay, weer bedankt allemaal. (Maar blijf vooral reageren als je nog ervaringen/tips hebt :) )



(trouwens, je nickname is bluesbreaker en je hebt er geen een, en je vraagt of er iemand ervaring met een bluesbreaker heeft? That's a little bit strange to me :razz: )

Tja, mijn nickname is naar hetzelfde vernoemd als de versterker....

Ik heb trouwens wel al een paar keer een Bluesbreaker getest, maar ik post mijn vraag hier even omdat je nooit weet wat voor vreemde ervaringen mensen met zo'n versterker kunnen hebben, altijd handig om te weten of je nog op bijzondere dingen moet letten...

Ik ga de versterker ook zeker wel even goed uitproberen. Ik bel morgen even met een muziekwinkel in de buurt, volgens hun site hebben ze een tweedehands staan maar ik heb ook van mensen gehoord dat ze hem er niet hadden zien staan.

Een enorme scheur hoef ik niet te hebben, ik heb een FuzzDrive, en kan er natuurlijk ook altijd nog een wat heftiger pedaaltje bij kopen.

Mr.Bluesbreaker
9 februari 2005, 23:28
Een forum met 2 bluesbreakers die beide op TSL versterkers spelen.
:-D :-D :-D :-D

Punt
10 februari 2005, 00:44
De 1974x handwired moet geweldig zijn.

Hier een stream met een demo:

http://trio.harmony-central.com/ram...rshall-1974X.rm

Bluesbreaker
10 februari 2005, 11:56
De 1974x handwired moet geweldig zijn.

Hier een stream met een demo:

http://trio.harmony-central.com/ram...rshall-1974X.rm

Hmm, dat is zo'n 18 watt toch? J
e link doet het trouwens niet, dat is ee ingekorte versie....

dejohan
10 februari 2005, 12:00
Is de Bluesbreaker niet zo'n amp waar honderden variaties op gemaakt zijn? Dan vraag ik mij af wat de reissue dan wel kan zijn.

Bluesbreaker
10 februari 2005, 13:15
Is de Bluesbreaker niet zo'n amp waar honderden variaties op gemaakt zijn? Dan vraag ik mij af wat de reissue dan wel kan zijn.

Nou, dat valt dacht ik best mee, volgens mij niet meer dan met andere Marshall modellen....


Maargoed, de winkel waar ik hoopte dat er een stond had hem niet meer, ze hadden nog wel wat andere versterkers die nog wel een keer het testen waard zijn, maar ik wil toch in ieder geval eerst een keer goed een Bluesbreaker uitproberen. Weten jullie er nog ergens eentje te staan?

Bluesbreaker
10 februari 2005, 13:21
bij feedback staan ze ook

Welke Feedback?

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 13:22
sorry vergiste me... heb het bericht ook al verwijder.d.. :oops: :oops:

of:
Marshall - 1974X
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/bWFyc2hhbGwtMTk3NHgzNTAzNTA1MGZmZmZmZg==.jpg

die staat bij feedback

Punt
10 februari 2005, 13:25
sorry vergiste me... heb het bericht ook al verwijder.d.. :oops: :oops:

of:
Marshall - 1974X
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/bWFyc2hhbGwtMTk3NHgzNTAzNTA1MGZmZmZmZg==.jpg

Ja dat is die handwired 18 watter.

Nog eens die link:

http://trio.harmony-central.com/ramgen/SNAMM04/Marshall-1974X.rm

Bluesbreaker
10 februari 2005, 13:40
Ja, leuk filmpje, maar over het geluid van die versterker kun je natuurlijk niks zeggen op zon film.

Maar hij heeft daar het volume voluit staan heeft hij het over ofzo, dan valt het volume me toch wel wat tegen......




Maargoed, nog iemand die weet waar ik een Bluesbreaker kan testen?

Fumi SG
10 februari 2005, 16:48
waarom doet niet één van die filmpjes het bij mij?!?!? Ik heb gisteren ook al een video demo van die ZVex Nanohead gedownload maar die kan m'n pc ook al niet afspelen.....

heeft iemand een id??

Bluesbreaker
10 februari 2005, 16:58
Moet je even quicktime downloaden denk ik.

Negative K3 fan
10 februari 2005, 18:15
nee, real one

Punt
10 februari 2005, 18:39
Maar hij heeft daar het volume voluit staan heeft hij het over ofzo, dan valt het volume me toch wel wat tegen......


Ik ken iemand die heeft die 18 Watter thuis en die klaagt dattie te hard is. Alles dubbel beglazing in zijn huis en 40 meter verder horen de buren het nog :)

Feedback rotterdam heeft hem

Nielsje
10 februari 2005, 18:53
die 18 watter klinkt geniaal!!

super geile geluiden man! en hard zat.. en als je dan een keer op een podium staat..kan ie altijd nog over de PA of een 4 x 12...

Bluesbreaker
10 februari 2005, 19:29
Ja, als ik het al echt wat zou gaan vinden, zo'n ding vind je helemaal niet tweedehands........

Mr.Bluesbreaker
10 februari 2005, 20:23
Er staat er een op gitaarmarkt geloof ik of marktplaats voor een euro of 1075 als ik me niet vergis. Zoeken!

Bluesbreaker
10 februari 2005, 21:12
Er staat er een op gitaarmarkt geloof ik of marktplaats voor een euro of 1075 als ik me niet vergis. Zoeken!

Ja, klopt, dat is een Bluesbreaker, ik had het nu over die 18 watt.

Ik ga morgen even een Bluesbreaker ergens opzoeken en testen....

Bluesbreaker
10 februari 2005, 22:56
Weet iemand nog een Bluesbreaker te staan? (dus niet de 1974 maar de 1962)

Bluesbreaker
11 februari 2005, 07:08
Okay, volgens de Gitaarnet zoekmachine staat er een bij Sound Plaza, hopen dat dat klopt.......

Punt
11 februari 2005, 11:26
Okay, volgens de Gitaarnet zoekmachine staat er een bij Sound Plaza, hopen dat dat klopt.......

succes!
enne we verachten wel een toonrapport :)

Bluesbreaker
11 februari 2005, 19:09
Okay, ik ben vandaag dus naar Sound Plaza geweest om die Bluesbreaker te testen en ik moet zeggen dat dat me na de hoge verwachtingen toch absoluut niet tegen gevallen is. Het is echt een geweldige versterker, geweldig helder geluid. De verserker reageert ook ongelovelijk goed op je manier van spelen en aanslaan, het is echt een versterker om mee te spelen, niet alleen om je te versterker.

De kwalitiet van de Bluesbreaker is me het wel waard om de veelzijdigheid van de TSL in te leveren.

jero
11 februari 2005, 19:25
De verserker reageert ook ongelovelijk goed op je manier van spelen en aanslaan, het is echt een versterker om mee te spelen, niet alleen om je te versterker.


tja een goede amp is eingelijk een instrument op zichzelf... Ik heb trouwens (noodgedwongen) 1 keer een gig gedaan met een Bluesbreaker ri en vond hem wat iel en stug, ik had het gevoel erg hard te moeten werken om wat leven in de versterker te krijgen. Wereld van verschil met de Super Reverb die ik normaal gebruik, wat uiteraard een hele andere amp is (buizen, speakers etc). Het kan natuurlijk net aan dit ene exemplaar hebben gelegen, te koud afgesteld of speakers nog wat te weinig uren gebruikt.

Punt
11 februari 2005, 19:33
Okay, ik ben vandaag dus naar Sound Plaza geweest om die Bluesbreaker te testen en ik moet zeggen dat dat me na de hoge verwachtingen toch absoluut niet tegen gevallen is. Het is echt een geweldige versterker, geweldig helder geluid. De verserker reageert ook ongelovelijk goed op je manier van spelen en aanslaan, het is echt een versterker om mee te spelen, niet alleen om je te versterker.

De kwalitiet van de Bluesbreaker is me het wel waard om de veelzijdigheid van de TSL in te leveren.

Welke was dat nou?
Toch niet die 18 watter?
Is die andere ook handwired?

birt
11 februari 2005, 23:50
Okay, ik ben vandaag dus naar Sound Plaza geweest om die Bluesbreaker te testen en ik moet zeggen dat dat me na de hoge verwachtingen toch absoluut niet tegen gevallen is. Het is echt een geweldige versterker, geweldig helder geluid. De verserker reageert ook ongelovelijk goed op je manier van spelen en aanslaan, het is echt een versterker om mee te spelen, niet alleen om je te versterker.

De kwalitiet van de Bluesbreaker is me het wel waard om de veelzijdigheid van de TSL in te leveren.

Welke was dat nou?
Toch niet die 18 watter?
Is die andere ook handwired?

er is een volledige handwired reissue serie :wink:

Bluesbreaker
12 februari 2005, 14:53
Ik heb inderdaad die Bluesbreaker getest.

De Bluesbreaker is de 1962, en die 18 watt is een 1974.

peveo
20 februari 2005, 20:39
Verkopen die TSL en rap die Bluesbreaker halen!!!!

Let wel op dat je de nieuwste RI hebt daarvan is de kast dieper!!

Heb zelf ooit een TSL100 met 4x12 weg gedaan om een Bluesbreaker aan te schaffen en nooit spijt van gehad. Betekende voor mij het einde van een high gain sis tijdperk en overgang naar echte toon.
Inmiddels is de BB vervangen door een Plexi1959 SLP Ri en dat is voor mij een feest. Die BB was en is een te gekke amp, vol , vet van toon en klinkt op laag volume redelijk mooi clean maar als ie op 8 gaat krijg je pas echt iets lekkers. Fantastische bak...

Met wat goede overdrive pedalen maak je er iets heel moois van.

Gewoon doen, weg met die TSL en terug naar puur versterken van gitaar.
Volume, bass, mid en treble,......meer heb je op een amp niet nodig.

ToTaL FaKe
20 februari 2005, 20:48
voor de gene die nog op zoek zijn naar een bluesbreaker

bij max guitars staat er 1 voor 1195 euro

http://www.maximumguitars.nl

Bluesbreaker
21 februari 2005, 18:20
Okay, bedankt voor de tip!!

Moet nu eerst mijn versterker kwijt zien te raken...

ieme
21 februari 2005, 21:55
Okay, bedankt voor de tip!!

Moet nu eerst mijn versterker kwijt zien te raken...

kun je em niet inruilen bij max?

Bluesbreaker
21 februari 2005, 22:24
Ik heb ze gemaild, maar dan moet ik er wel een redelijk bedrag voor geven, ik heb simpelweg geen geld om bij te betalen...

Bluesbreaker
22 februari 2005, 17:22
Wat kan ik volgens jullie vragen voor mijn JCM2000 TSL122?

PeArLjAm
22 februari 2005, 19:46
Wat kan ik volgens jullie vragen voor mijn JCM2000 TSL122?

wat kosten die dingen nieuw? Ik denk een eurotje of 1000 (als je mazzel hebt vrees ik voor je :-? )

Bluesbreaker
22 februari 2005, 20:35
Nieuwprijs is nu 1.659,00


Op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/gitaarbasversterkers/28197.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fm%253D0 %2526q%253Dtsl122%2526b%253D0

Joop M
22 februari 2005, 22:19
Ik zou gauw een mail sturen naar motorwoman dat ze voor dat geld de jouwe kan kopen

Grz Joop

Bluesbreaker
22 februari 2005, 22:49
Ja, heb ik vorige week ook al een keer gedaan, maar kreeg toen geen reactie.

Nouja, nog maar een keer geprobeerd.... :)