PDA

View Full Version : Ibanez prestige



borrel
9 februari 2005, 19:21
Iemand ervaring met een Ibanez 3120 prestige? Is 1095 een normale prijs
voor deze gitaar(nieuw in de winkel)

BassAgent
9 februari 2005, 19:25
Welke winkel?
Volgens mij zijn die RG's hartstikke goed, ligt er wel aan welke muziek je er mee wil spelen.

Diedo
9 februari 2005, 19:30
dat is zeker een hele goede. Neeradj had er ook een tijdje een gehad geloof ik. De prijs is volgens mij wel redelijk, maar probeer er wat vanaf te pingelen zou ik zeggen.

RGs vind ik zelf erg lekkere gitaren.

Azrael
9 februari 2005, 21:13
Ik heb de RG3120 in het rood. Lekker geluid , speelt prettig. Destijds voor 850 euro nieuw gekocht zo uit de VS.

Nadeel is de slechte sustain maar dat ligt meer aan mij gezeik want het is normaal voor dergelijke gitaren. Je kunt niet alles hebben op 1 gitaar.

Wel een aanrader.

Das Schaap
10 februari 2005, 00:08
Zit wel een kut-tremolo op. :cool: Dus die zet je vermoedelijk binnen 2 jaar vast of je vervangt em compleet.

Azrael
10 februari 2005, 00:38
Zit wel een kut-tremolo op. :cool: Dus die zet je vermoedelijk binnen 2 jaar vast of je vervangt em compleet.

Ben je gek ofzo? Zit een Lo-Pro Edge op. Prima ding....

Das Schaap
10 februari 2005, 01:51
Hmm, iedereen die ik ken met dat ding heeft em vastgezet omdat ie bij gebruik te snel ontstemd. En Herman van Stand-By had nog wat inzicht erover gegeven. Maar ach wat weet ik nou he. :P

Diedo
10 februari 2005, 09:48
yes schaapje.. volgens mij sla je hier een beetje de plank mis.

De LoPro edge en Edge modellen zijn echt goede tremolo´s hoor.
doe maar eens even een zoekactie hiero, dan vind je genoeg

Anders Destium
10 februari 2005, 11:04
De lo-pro edge is in mijn ogen minstens gelijkwaardig aan een OFR, of heb je verkeerd gelezen en denk je dat hij het over een RG320 heeft ipv een RG3120 :roll:

Mijn Jem is bijna 15 jaar oud maar ontstemt zelfs bij extreem gebruik niet tot nauwelijks, de RG3120 is echt een ontzettend goede gitaar!

deloosem
10 februari 2005, 11:25
yes schaapje.. volgens mij sla je hier een beetje de plank mis.

De LoPro edge en Edge modellen zijn echt goede tremolo´s hoor.
doe maar eens even een zoekactie hiero, dan vind je genoeg

+1


8 van de 10 mensen hun Floyds staan totaal fout afgesteld...

Dus het ligt meestal aan het manneke...niet aan het materiaal...

Opgelet er zijn rommel Floyd copieen... Maar de LoPro Edge / Edge / Edge Pro (minder) ... zijn zeker super

borrel
10 februari 2005, 11:50
Oke bedankt allemaal. Is wel een goed gitaartje over het algemeen. Staat trouwens bij Zwezerijnen in Assen.

pol
10 februari 2005, 12:51
Ik heb de RG3120 in het rood. Lekker geluid , speelt prettig. Destijds voor 850 euro nieuw gekocht zo uit de VS.

Nadeel is de slechte sustain maar dat ligt meer aan mij gezeik want het is normaal voor dergelijke gitaren. Je kunt niet alles hebben op 1 gitaar.



hoezo slechte sustain normaal voor dergelijke gitaren ?
heb ik toch zeker geen last van bij mijn Jackson soloist, en die is van constructie toch vergelijkbaar, alleen de hals loopt door tot onder.

BassAgent
10 februari 2005, 12:59
Mijn Jem is bijna 15 jaar oud maar ontstemt zelfs bij extreem gebruik niet tot nauwelijks,
Lekker reclame maken voor je gitaar he :razz:

Das Schaap
10 februari 2005, 15:41
yes schaapje.. volgens mij sla je hier een beetje de plank mis.

De LoPro edge en Edge modellen zijn echt goede tremolo´s hoor.
doe maar eens even een zoekactie hiero, dan vind je genoeg
Praat maar eens met Herman. :wink:
Ze zijn vast niet allemaal slecht. 8-) :razz:

Vexx
10 februari 2005, 15:56
Ik heb de RG3120 in het rood. Lekker geluid , speelt prettig. Destijds voor 850 euro nieuw gekocht zo uit de VS.

Nadeel is de slechte sustain maar dat ligt meer aan mij gezeik want het is normaal voor dergelijke gitaren. Je kunt niet alles hebben op 1 gitaar.



hoezo slechte sustain normaal voor dergelijke gitaren ?
heb ik toch zeker geen last van bij mijn Jackson soloist, en die is van constructie toch vergelijkbaar, alleen de hals loopt door tot onder.

Dat is juist het hele eieren eten.. die neckthru constructie maakt dus echt wel verschil. De RG3120 is bolt-on. Je vergist je misschien met de huidige RGT3120, die wel neckthru is. :wink:

On-topic: RG3120 is een leuke axe.

Diedo
10 februari 2005, 16:34
yes schaapje.. volgens mij sla je hier een beetje de plank mis.

De LoPro edge en Edge modellen zijn echt goede tremolo´s hoor.
doe maar eens even een zoekactie hiero, dan vind je genoeg
Praat maar eens met Herman. :wink:
Ze zijn vast niet allemaal slecht. 8-) :razz:

herman is en blijft een BASSIST!

er zijn ook minder geslaagde floyd kopien zoals die LoTrs en Edge Pro II

maar het is aan iedereen voorbehouden om dat niet te erkennen

Azrael
10 februari 2005, 16:37
Ik heb de RG3120 in het rood. Lekker geluid , speelt prettig. Destijds voor 850 euro nieuw gekocht zo uit de VS.

Nadeel is de slechte sustain maar dat ligt meer aan mij gezeik want het is normaal voor dergelijke gitaren. Je kunt niet alles hebben op 1 gitaar.



hoezo slechte sustain normaal voor dergelijke gitaren ?
heb ik toch zeker geen last van bij mijn Jackson soloist, en die is van constructie toch vergelijkbaar, alleen de hals loopt door tot onder.

Dat is juist het hele eieren eten.. die neckthru constructie maakt dus echt wel verschil. De RG3120 is bolt-on. Je vergist je misschien met de huidige RGT3120, die wel neckthru is. :wink:

On-topic: RG3120 is een leuke axe.

Dan nog grote kans dat jouw Jackson dezelfde sustain als mijn Ibbi heeft. Ik noem enkel Les Paul etc goede sustain en de rest niet. Dus als ik slechte sustain zeg moet je dat niet te letterlijk nemen. Floyd heeft gewoon minder sustain als een vaste brug dat is een feit.

Azrael
10 februari 2005, 16:40
Hoe dan ook de Edge/Lo-Pro zijn vergelijkbaar of beter dan OFR. Is gewoon een goede trem. Iedereen die wegens ontstemmen zijn trem blocked kan of zijn gitaar niet afstellen of heeft gewoon een Lo-trs of andere slechte Floyd kopie. Ik zou soms ook graag mijn trem blocken maar dat heeft niks met ontstemmen te maken.

Mr Freeze
10 februari 2005, 16:47
Ik vind de ibanez prestige series rampzalig. Je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Piraterij noem ik het.

jorrit
10 februari 2005, 16:53
alles waar een bekend merk op staat betaal je extra voor...

Azrael
10 februari 2005, 18:15
Ik vind de ibanez prestige series rampzalig. Je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Piraterij noem ik het.

Betaalde er 850 euro voor......lang leve Amerika....... :)
Je betaalt "teveel" voor elk bekend merk. Gibson en Fender hebben ook niet bepaald een goede prijs/kwaliteits verhouding.

Mr Freeze
10 februari 2005, 19:23
Ik vind de ibanez prestige series rampzalig. Je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Piraterij noem ik het.

Betaalde er 850 euro voor......lang leve Amerika....... :)
Je betaalt "teveel" voor elk bekend merk. Gibson en Fender hebben ook niet bepaald een goede prijs/kwaliteits verhouding.

Nog steeds veel te veel voor zo een brandhout gitaar.

Anders Destium
10 februari 2005, 20:09
Bedankt voor de duidelijke uitleg over waarom je het zulke slechte gitaren vindt :roll:

Laat me raden, jij speelt op een Jackson?

TMKXL
10 februari 2005, 20:16
De oude Ibanez RG3120 hadden DiMarzio pickups (ik dacht Tone Zone en Paf Pro?), maar de nieuwe RG3120 van 2005 hebben DiMarzio/Ibanez pups, en die zijn weer minder. Dus dat is minder aan de nieuwe versie. En ik meende dat de prijzen van de meeste Ibanez modellen omhoog zijn gegaan, dus dat is al helemaal minder...

Kevin-D
10 februari 2005, 20:29
Dat je teveel betaald voor bekende merkgitaren dat is zeker. Schijnt vooral bij Gibson op 't moment zo te zijn.

Daarom kan je als je een stijl gitaar wilt, opzoek gaan naar onbekendere merken met zelfde kwaliteit voor VEEL minder geld, na een 'tijdje zoeken vind je d'r echt wel een paar... alternatief voor prestige ibanez is Maverick F series, net zo goed. Wel veel goedkoper als je maar goed zoekt, helaas is maverick ook een stuk bekender geworden.

Anders Destium
10 februari 2005, 20:43
maar zie maar eens een gitaar weer te verkopen als hij niet van een bekend merk is, je krijgt er dan ook een stuk minder voor terug. Dus net als bij merkgitaren is het bij minder bekende gitaren verstandig om 2ehands te kijken :wink:

NeeraDJ
10 februari 2005, 21:14
Vraag: Is het een oude of een nieuwe? Het enige wat ik aan de nieuwe vet vind is de rosewood headstock overlay namelijk, de trem (Edge Pro) vind ik minder, de pups vind ik ook minder, je bent er meer voor kwijt en de halsconstructie vind ik minder.

1095 voor een oude is best een mooie prijs, twee jaar geleden stond de laatste bij Feedback Rotterdam voor ongeveer 1500 euro. De nieuwe is dan ook goed geprijsd aangezien Ibbi aangaf dat deze duurder zou worden dan de oude. Bij de oude had ik de Tone Zone vervangen, dit omdat het heel modderig klonk i.c.m. een mahonie body (een zware mag ik toevoegen, kweenie of ik destijds gewoon geluk had of dat ze allemaal zo zwaar waren). De gitaar was wel behoorlijk veelzijdig, Lacrymosa had toen ik hem verkocht ook interesse en heeft het bespeeld (hij zocht een hele veelzijdige mahoniegitaar) en was zeer onder de indruk. Verder had het hout meer invloed op de sound van de gitaar dan ik bij andere gitaren had meegemaakt, elk element klonk warm in de brug, geen idee hoe dit kwam maar het had wel iets vond ik. De hals sja, ik ben niet zo erg over Ibbi halsjes te spreken meer, vooral omdat het geen brede toets had maar een vrij smalle terwijl ik wel snel arpeggiate en af en toe sweep was dat een probleem, de dunne hals stoorde mij echter niet. De gitaar had ook veel attack door de maple top en hals vermoed ik. Wel een goeie Floyd maar daar kom ik in mijn volgende post op terug i.v.m. de OFR. Ik had er 540 euro tweedehands voor betaald, maar laat dat de pret niet drukken, ik geloof dat Anders D het beschreef als "verdacht goedkoop" haha, maarja niets verdachts aan, de verkoper had gewoon geld nodig voor zijn nieuwe gezin denk ik. Ik heb het weggedaan omdat ik het geld goed kon gebruiken voor mijn droomgitaar die ik nu in mijn bezit heb en een goede amp die ik overigens ook pas geleden heb aangeschaft, ook was het meer een tijdelijk ding (dat is elke gitaar totdat je je droomgitaar hebt :wink:)

PS: Het was wel wat moeilijker om te verkopen moet ik zeggen, veel niet-tiener-gitaristen denken namelijk dat alle Ibbi's waardeloos zijn dat overigens helemaal niet waar is. Ik heb hem overigens aan een tiener verkocht :-D

NeeraDJ
10 februari 2005, 21:23
Ik had eerst een oude OFR getest, die ik in vergelijking met de Lo Pro Edge iets minder vond. De Lo Pro Edge vond ik op dat moment beter dan de Edge Pro ook. Toen ik mijn Jackson CS KE2 kocht zat er een nieuwe OFR op (volgens mij werden ze toen al in de Schaller fabriek gemaakt), die vond ik wat flexibeler en dynamischer in vergelijking met mijn oude LPE. Het voelde ook wat steviger aan (niet dat dit niet het geval was met de LPE, maar die was wat kleiner en leek fragieler alhoewel ik er niet voorzichter mee was).

De LPE bleef overigens perfect gestemd, mijn OFR kwam met een Rockinger Blackbox dat de Floyd wat "zwaarder" maakt omdat het gefixed wordt wanneer het niet wordt gebruikt, dus of deze slechter is weet ik niet omdat ze beiden perfect gestemd blijven (die Blackbox zit er overigens voor sustain). Als ik zou mogen kiezen dan zou ik de OFR nemen, maar de LPE maakt wel een mooie runner-up :)

Anders Destium
11 februari 2005, 00:37
Tja jij had echt een killer deal op die gitaar Neeradj, al zei Peter wel dat er een redelijke kras aan de achterkant op zat (merk je niet in de tone natuurlijk :wink: ).

Azrael
11 februari 2005, 00:45
Ik vind de ibanez prestige series rampzalig. Je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Piraterij noem ik het.

Betaalde er 850 euro voor......lang leve Amerika....... :)
Je betaalt "teveel" voor elk bekend merk. Gibson en Fender hebben ook niet bepaald een goede prijs/kwaliteits verhouding.

Nog steeds veel te veel voor zo een brandhout gitaar.

Als mijn Ibanez RG3120 met ToneZone/PAFPro Edge-pro en de hele reutemeteut brandhout is dan ben jij niet goed bij je hoofd.

Anders Destium
11 februari 2005, 00:52
Dit is of de reincarnatie van Shakeel die nu echt alleen nog maar zeurt of iemand die alleen hier is om een portie te lopen zeiken, niets van aantrekken dus...

Azrael
11 februari 2005, 00:57
Dit is of de reincarnatie van Shakeel die nu echt alleen nog maar zeurt of iemand die alleen hier is om een portie te lopen zeiken, niets van aantrekken dus...

Was er inmiddels achter door off-topic ja........

Ibanez RuleZ
11 februari 2005, 00:59
t zijn wmb goede planken. t zijn samen met de rgt3120 de enige ibbies die ik nog wil hebben eigenlijk :)

harrald

Azrael
11 februari 2005, 01:00
Ik wil ooit de JEM7vwh hebben......

Alleen NOOIT voor die prijs. Zwaar overpriced ding....

Anders Destium
11 februari 2005, 01:10
Ik wilde een hele tijd een 7vwh hebben maar ik heb me na jaren tegenstribbelen toch aangesloten bij de mensen die het de Elvis-Jem vinden :lol:

pol
11 februari 2005, 09:11
Dan nog grote kans dat jouw Jackson dezelfde sustain als mijn Ibbi heeft. Ik noem enkel Les Paul etc goede sustain en de rest niet. Dus als ik slechte sustain zeg moet je dat niet te letterlijk nemen. Floyd heeft gewoon minder sustain als een vaste brug dat is een feit.

Mijn jackson heeft duidelijk meer sustain dan alle gitaren met vaste brug die ik gehad heb , vooral op de hoge noten.(gibson sg, gibson flying-V, LTD MHB-400 baritone, alhoewel die laatste wel in de buurt kwam)
Volgens mij is het zwaar overdreven dat gitaren met een floyd rose minder sustain zouden hebben dan gitaren met een vaste brug.

NeeraDJ
11 februari 2005, 09:20
Pol, dat is het echt niet, jij vergeet onwijs belangerijke factoren waardoor je naar mijn mening en volgens mij een boel andere leden geen goede vergelijking maakt. Op zich niet erg, dat deed ik een jaar geleden ook. Je Jackson heeft meer sustain door de halsconstructie, die is namelijk quartersawn (sustain galore!) en loopt door de body met de elementen dus direct in dat hout (hals) gemonteerd. Had jouw Jackson een TOM brug dan zou je van veel meer sustain genieten dan nu. Je hebt nu waarschijnlijk een trembucker in de brugpositie die compenseert ook (heel weinig) voor het laag dat je mist door de Floyd. Het feit dat je nog meer sustain hebt dan je LTD ligt mede aan dat Jackson geselecteerde houtsoorten gebruikt voor zijn USA lijn en LTD niet. En Gibson een set-neck constructie gebruikt die niet echt mijn stem wint. Beter gedroogd kwalitatief beter hout heeft ook een heel behoorlijke invloed op je sustain dus hier ligt het een beetje aan.

Mr Freeze
11 februari 2005, 13:17
Bedankt voor de duidelijke uitleg over waarom je het zulke slechte gitaren vindt :roll:

Laat me raden, jij speelt op een Jackson?

Nee ik speel op PRS gitaren.

Mr Freeze
11 februari 2005, 13:30
En blijven jullie maar lekker Ibanezjes kopen. Prijzen gaan omhoog, terwijl de zooi naar Korea verhuisd wordt. Jullie worden genaaid waar je bij staat. Lachwekkend.

Das Schaap
11 februari 2005, 13:36
Bedankt voor de duidelijke uitleg over waarom je het zulke slechte gitaren vindt :roll:

Laat me raden, jij speelt op een Jackson?

Nee ik speel op PRS gitaren.
Het was toch een Ibanez PGM ? :P

sandman4justice
11 februari 2005, 13:42
Ik vind de ibanez prestige series rampzalig. Je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Piraterij noem ik het.

Betaalde er 850 euro voor......lang leve Amerika....... :)
Je betaalt "teveel" voor elk bekend merk. Gibson en Fender hebben ook niet bepaald een goede prijs/kwaliteits verhouding.

ik betaalde er 650 voor :-D

sandman4justice
11 februari 2005, 13:42
Ik vind de ibanez prestige series rampzalig. Je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Piraterij noem ik het.

Betaalde er 850 euro voor......lang leve Amerika....... :)
Je betaalt "teveel" voor elk bekend merk. Gibson en Fender hebben ook niet bepaald een goede prijs/kwaliteits verhouding.

ik betaalde er 650 voor :-D

Mr Freeze
11 februari 2005, 14:11
Bedankt voor de duidelijke uitleg over waarom je het zulke slechte gitaren vindt :roll:

Laat me raden, jij speelt op een Jackson?

Nee ik speel op PRS gitaren.
Het was toch een Ibanez PGM ? :P

Ja ik heb ook een ibanez. Ik heb de PGM gekocht in mijn jonge jaren, ik was toen een groot fan van Paul Gilbert. Het hedendaagse ibanez zorgt voor tranen in mijn ogen. Toen ik dacht dat het niet erger zou kunnen, hoorde ik dat ze de productie naar Korea gaan verhuizen en de prijzen zouden stijgen. '' We doen er een koffer bij '' yeah right daar betaal je glashard voor.

borrel
11 februari 2005, 17:06
Meningen dus nogal verdeeld :-? Aaangezien hij bij een zaak staat waar niet zoveel verkocht wordt, denk ik dat het bouwjaar zeker geen 2005 is. Denk eerder 2004 of misschien zelfs 2003. Zag wel dat er DiMarzio pickups in zaten. Als bij Feedback al één vqan de laatste 1500€ koste dan is 1095€ voor deze gitaar niet echt duur. Hij is echter wel helemaal nieuw.

Diedo
11 februari 2005, 17:13
aan het serienummer achterop de kop kan je het bouwjaar weten. F02..... betekent 2002, F00 is 2000 enz. F staat geloof ik voor de fabriek waar hij gemaakt is. (Fuijgen? ofzo?? :???: )

Azrael
11 februari 2005, 19:46
Ik vind de ibanez prestige series rampzalig. Je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Piraterij noem ik het.

Betaalde er 850 euro voor......lang leve Amerika....... :)
Je betaalt "teveel" voor elk bekend merk. Gibson en Fender hebben ook niet bepaald een goede prijs/kwaliteits verhouding.

ik betaalde er 650 voor :-D

Nieuw? Netjes!

eng elfjuh
12 februari 2005, 16:01
Serienummers van ibbiez:
http://www.ibanezrules.com/catalogs/reference/dating.htm
http://www.ibanezregister.com/[/url]