PDA

View Full Version : Iemand ervaring met EMG-elementen



LordRiffenstein
1 juli 2002, 13:40
En inīt bijzonder met de David Gilmour-set? Is er een dealer in Nederland waar ik deze kan kopen?

Thanks,

YOeri

strato62
1 juli 2002, 22:14
hello,
1. via internet
2. bestellen bij voxhumana (Vlaardingen)
3. Kees Dee (amersfoort)
4. Bij iedere willekeurige GOEDE gitaar speciaal zaak.

Waarschijnlijk wordt het bestellen en dan zijn ze binnen een week of 2 binnen.
gut luck!!!

Thomasvv
2 juli 2002, 16:39
Peer Dellen in Den haag is ook aan te raden

Rubenios
2 juli 2002, 20:54
Ik heb hier een EMG 81 liggen die in mijn Rhandy Rhoads komt :smile: Het geluid is echt beestachtig, (btw clean spelen kan er niet meer op :wink:)

Lacrymosa
2 juli 2002, 21:32
Zijn er EMG's die wel goed clean klinken?
ik zit er over te denken om een 81 of een 85 in de brug te doen, en mischien zon singlecoil in humbucker vorm van EMG, ik weet ff nie zo snel hoe ie heet, maar klinken deze clean wel goed?

CheerS!!

dungekste
3 juli 2002, 00:25
EMG's klinken clean uitstekend.

sash
3 juli 2002, 00:32
Op 2002-07-02 21:32, schreef Lacrymosa:
Zijn er EMG's die wel goed clean klinken?
ik zit er over te denken om een 81 of een 85 in de brug te doen, en mischien zon singlecoil in humbucker vorm van EMG, ik weet ff nie zo snel hoe ie heet, maar klinken deze clean wel goed?

CheerS!!


De splitbare humbucker van EMG heet de 89. Dat is een 85 en een SA. Zowel de humbuckers, als de singlecoils klinken clean erg goed.

BLOK182
26 augustus 2002, 19:10
mm,lijkt mij ook ewl wat, maar hoe zit nou dat verhaal met die batterijen erin?

dungekste
26 augustus 2002, 19:38
Op 2002-08-26 19:10, schreef BLOK182:
mm,lijkt mij ook ewl wat, maar hoe zit nou dat verhaal met die batterijen erin?


Je hebt voor aktieve elementen een 9 V batterij nodig voor de hele set elementen, dus NIET per element een batterij wat veel mensen nogal eens regelmatig denken. Bij ieder element zitten 1 volume en 1 toon potmeter en een nieuwe jack ingang waar de aansluiting voor het batterijtje aan zit (zwart zit aan jack, en rood gaat naar het element).

BLOK182
26 augustus 2002, 20:14
Moet je zo'n batterij dan gewoon "in" je gitaar proppen?

Nesker
26 augustus 2002, 20:20
achterop de gitaar zit dan een batterij klepje, daarmoet je de batterij in stoppen

BLOK182
26 augustus 2002, 20:36
oh ok bedankt voor de uitleg

dungekste
26 augustus 2002, 20:49
Je kan de batterij meestal gewoon kwijt in de ruimte waar de potmeters zitten.

Anders Destium
26 augustus 2002, 21:11
Maar zitten die nieuwe potmeters daar dan ook (dus die volumeregelingen van de elementen zelf), of moet je dat bovenop je body doen?

dungekste
26 augustus 2002, 21:45
In principe vervang je de oude potmeters behorende bij de oude elementen met de potmeters die bij het nieuwe element geleverd worden. Beetje solderen en klaar is kees.

Anders Destium
26 augustus 2002, 21:56
Het is wel altijd handig om de pickupconfiguratie van JOUW gitaar erbij te hebben, voorkomt veel problemen!

dml
27 augustus 2002, 12:24
Wat een heleboel mensen blijkbaar niet weten is dat je voor (veel) meer dynamiek je makkelijk een extra 9 V-batterij in serie erbij kan plaatsen. EMG heeft zelfs opgegeven dat hun elementen ruim 30 volt aankunnen maar dat dit qua dynamiek bij bijv. 3 batterijen niet meer hoorbaar is. Dus gouden tip: 2x 9 V gebruiken.

Dan hoor ik jullie al vragen: "maar waarom heeft de MM Luke dan geen 2 batterijen?"
Antwoord: dat weet bijna niemand......

Maar staar je niet blind op EMG, ik heb bijzonder goede ervaringen met Seymour Duncan Livewires. Bijna niemand kent ze dus ook bijna niemand gebruikt ze maar ik prefereer ze boven EMG. Er is overigens geen enkele gitaarzaak die ze op een gitaar heeft zitten dus ze zijn daar niet te beluisteren.
Ik heb ze wel...........

Anders Destium
27 augustus 2002, 17:02
Maar het is vast niet de bedoeling dat iedereen ze bij jou thuis komt uitproberen :wink:
De reden dat ik Emg's wil is vanwege de esthetica, maar ik krijg wel problemen als ik die 9volts moet verwisselen (slagplaat weer in zijn geheel losknallen, maar nu zie ik in ieder geval welke kleur hout de gitaar ooit was :smile: )
Maar met nog een batterij dan heb je toch weer een extra draadje nodig, of clip je ze in elkaar?

dungekste
27 augustus 2002, 17:15
AD,een batterij gaat behoorlijk lang mee zolang je steeds na het spelen je kabel uit de gitaar plugt. In principe geld hier hetzelfde verhaal als bij fx pedaaltje met een batterij.

dml
29 augustus 2002, 08:26
Och, heb er op zich geen probleem mee dat echte geinteresseerden bij mij thuis komen om e.e.a. te testen / vergelijken.

EMG's kiezen om het uiterlijk??? Mijn SD Livewires zien er ook uit als EMG's (81,85,89,S,SA,enz.) dus een vlak element zonder zichtbare polepieces. De EMG SV en SAV's hebben wel zichtbare polepieces, dus dat ziet er meer "vintage" uit.

Anders Destium
29 augustus 2002, 09:58
Ik kan ook Duncans kopen, maar bij de elementen die er nu opzitten (wit met gold hardware) is het lastig om vervangende te vinden die er net zo uitzien...
Dus toen dacht ik, het element heeft de klank die ik wil en ziet er ook nog eens een beetje uit, dan die maar