PDA

View Full Version : 1960AX gekocht bij american guitarstore, 1 verkeerde speaker



K00L
8 februari 2005, 23:04
test

K00L
8 februari 2005, 23:05
hoi allemaal,

ik heb vandaag bij The American Guitarstore een 2e hands Marshall 1960 AX gekocht. bij thuiskomst maakte ik hem open en zag dat er 3 G12M 25Watt greenbacks in zaten en 1 G12H 30Watt !! heel vaag :???:

naja morgen maar ff bellen en vragen wat we er aan gaan doen :)

op de 2e foto zie je links onder de Heavy Conus greenback, terwijl de overige een Medium Conus hebben.

http://www.untildawn.nl/ud/images/ax1.jpg

http://www.untildawn.nl/ud/images/ax2.jpg

http://www.untildawn.nl/ud/images/ax3.jpg

http://www.untildawn.nl/ud/images/ax4.jpg

Negative K3 fan
8 februari 2005, 23:08
die g12h30s zijn ook erg lijpe speakers en zijn volgens mij nog duurder ook dan greenbacks, maar je weet nooit hoe professioneel dat er allemaal inzit enzo.

K00L
8 februari 2005, 23:10
ja okee, maar dan nog, 1 ander type speaker :P ken niet hè

Bluesbreaker
8 februari 2005, 23:23
Waarom niet? Geeft een completer totaalgeluid toch?

pol
8 februari 2005, 23:26
ik vind het niet zo geweldig, die speakercombinaties. Geeft gekke faseverschillen soms.

Negative K3 fan
8 februari 2005, 23:36
fase verschillen??

K00L
8 februari 2005, 23:48
ze zijn beide gewoon 16 Ohm. dus lijkt me sterk. maja ik kwam voor een greenback cabinet met 4x 25 watt speakers, en niks anders :)

.ChiefRebelAngel.
9 februari 2005, 07:21
faseverschil lijkt me sterk, met twee amps, of twee mics op 1 cab, tot daar aan toe, maar met 1 amp en 1 cab betwijfel ik het ten stelligste.

pol
9 februari 2005, 08:07
ja, alsof er sommige frequentie wat uitgefilterd worden, ik heb het es gestest met een combinatie van vintage 30's en greenbacks, en vintage 30's samen met eminences .
Ik vond het maar gek klinken, het geluid veranderde nogal fel als ik links of rechts van de cab stond (x-configuratie)
het klonk voller en gedefineerder met allemaal dezelfde speakers.

De speakers stonden allemaal in fase nochtans.

charlie45
9 februari 2005, 09:36
hoe klinkt ie?

keef
9 februari 2005, 10:41
Je hebt gemazzeld. Die H12 is een van de laatste 'pre-rola' Celestions, deze is volgens de DD code uit april 1971. Zeer gezochte speakers en veel meer waard dan een nieuwe greenback. Kijk wel even of je een wit stempeltje op de conus kan vinden - moet er staan.

Gewoon klagen dat je niet origineel spul hebt gekregen - vraag korting of een extra greenback. Probeer ze allebei uit in de kast en houd de beste. :D

K00L
9 februari 2005, 10:50
ik heb american guitarstore net ff gebelt, en ze gaan zorgen dat ik een 25W krijg, wat ik dan met die 30W doe, geen idee nog. ik ga sowieso niet met 1 30W speaker spelen. ik hang er dan gewoon 4 x 25w in

andy
9 februari 2005, 11:30
Bedenk wel dat je nog een leuk bedrag voor die 30 watter kunt krijgen.

charlie45
9 februari 2005, 11:53
en wat nou als die 30watter een stuk fijner klinkt door de microfoon? ik kan me slecht voorstellen dat je veel problemen krijgt door die 5 watt verschil.

ik zou eerst uitzoeken of het juist niet voordelig is dat die speaker er in zit.

K00L
9 februari 2005, 13:26
wat zou zon G12H 30 waard zijn dan?

andy
9 februari 2005, 13:55
Ongeveer 100 euro. die dingen zijn erg geliefd.

ieme
9 februari 2005, 14:55
maar kun je hier niet mee terug gaan naar American Guitar Store?

K00L
9 februari 2005, 15:58
ja ik had al gebelt, het wordt in orde gemaakt. :)

josh.vandenberg
9 februari 2005, 20:03
jE KTIJGT ECHT EEN GOED GELUID ALS JE 2 G12M25 EN 2 G12H30 SPEAKERS COMBINEERT

K00L
9 februari 2005, 20:58
jE KTIJGT ECHT EEN GOED GELUID ALS JE 2 G12M25 EN 2 G12H30 SPEAKERS COMBINEERT

vertel eens meer daar over :)

guitar
11 februari 2005, 11:29
Ik heb zelf ook een kast met bovenin twee nieuwe reissue greenbacks en onderin twee originele 30 watt greenbacks. Ik vind de combi geweldig. De 30 watters hebben mijns inziens wat meer mid en zijn wat aggressiever, de 25 watters vind ik zelf wat zachter op de oren als ze naar je toe zijn gericht. Bovendien, bij uitversterken met een microfoon heb je 2 keuze opties... Lijkt mij ideaal. En wat betreft faseverschillen e.d. ik heb nergens last van en het lijkt mij onzin. Het enige is dat sommige speakers idd. minder goed combineren, maar dit is een kwestie van testen... de combi van 25 en 30 watt greenbacks is wel perfect!

chennie
11 februari 2005, 20:13
ik vind het zeer vriendelijk van TAGS dat ze je een speaker erbij doen , voor een tweedehands product

K00L
11 februari 2005, 23:11
ik vind het zeer vriendelijk van TAGS dat ze je een speaker erbij doen , voor een tweedehands product

ja dat zeker. hij ging het uitzoeken voor me hoe dit kon gebeuren. hij zou contact opnemen met diegene die de kast had ingeruild bij em. dus ik wacht het af :)

chennie
12 februari 2005, 01:47
ik kom ook vaak bij TAGS en kaj (of een van de medewerkers) zijn me altijd zeer vriendelijk en behulpzaam.
Ik zeg dan ook vaak, ze zijn meestal wat duurder dan bijv massa winkels als music productiv of music store, maar de service of vriendelijkheid maakt veel goed.

even offtopic, maar bedankt voor het lezen =)

birt
12 februari 2005, 13:03
als ik het goed begrijp krijg je dus gewoon een speaker EXTRA???? :o


als je er dan eentje op overschot hebt ben ik wel geinteresseerd :D

-robbert-
12 februari 2005, 15:14
http://www.untildawn.nl/ud/images/ax1.jpg



mooie kast!

BlackSun
12 februari 2005, 16:10
Het lijtk me dat je die 30 watter dan weer moet teruggeven aan de winkel he...lijkt me wel het meest eerlijke tenminste?

K00L
12 februari 2005, 16:28
Het lijtk me dat je die 30 watter dan weer moet teruggeven aan de winkel he...lijkt me wel het meest eerlijke tenminste?

ik weet nog niet hoe ze het willen afhandelen. ik heb er nog niets over gehoord ook. ik bel volgende week nog wel een keertje.

groovyB3
12 februari 2005, 16:29
Verschillende speakers kan makkelijk! Ik heb zelf in m'n Pro Reverb een Celestion Vintage 30 en een Celestion Lead 80 gehad. 2 totaal verschillende speakers, maar als het ohmage hetzelfde is, is er geen probleem.

Natuurlijk moet er geen 100watt verschill tussen de speakers zitten, maar 5 watt maakt niet echt uit. En 3 Greenbacks en 1 G12H30 klinkt bijna gewoon als 4 Greebacks. Het verschil zal je bijna niet horen, zeker niet als die G12H30 helemaal onderin zit.

PeArLjAm
12 februari 2005, 19:44
ik denk dat de vorige eigenaar die speaker er idd in heeft gehangen om die als speaker voor de microfoon te gebruiken. Die ouwe celestions klinken wel heel erg gaaf enzo. Ik zou hem er dus ook zeker niet uithalen, icm met de andere 3 greenbacks zul je weinig verschil horen, zoals negK3 al zei.

ieme
16 februari 2005, 16:38
Mag ik vragen wat je voor die kast betaald hebt?

Thijssie
16 februari 2005, 17:11
Verschillende speakers kan makkelijk!

Natuurlijk moet er geen 100watt verschill tussen de speakers zitten, maar 5 watt maakt niet echt uit.

Verschil in wattage maakt niets uit, de speaker met het laagste wattage is bepalend.

Verschil in rendement kan echter wel een "probleem" geven....

Roque
16 februari 2005, 18:03
ik denk dat de vorige eigenaar die speaker er idd in heeft gehangen om die als speaker voor de microfoon te gebruiken. Die ouwe celestions klinken wel heel erg gaaf enzo. Ik zou hem er dus ook zeker niet uithalen, icm met de andere 3 greenbacks zul je weinig verschil horen, zoals negK3 al zei.

Ik weet het al hij is van Pete townsend geweest, hij heeft z'n gitaar door
die ene speaker geboord :D

K00L
17 februari 2005, 19:21
Mag ik vragen wat je voor die kast betaald hebt?

hij stond voor 675 op internet maar na overleg met Kai mocht ik hem voor 600 meenemen

PeeVee
18 februari 2005, 19:56
ja okee, maar dan nog, 1 ander type speaker :P ken niet hè
Je moest eens weten...

PeeVee
18 februari 2005, 20:01
ja, alsof er sommige frequentie wat uitgefilterd worden, ik heb het es gestest met een combinatie van vintage 30's en greenbacks, en vintage 30's samen met eminences .
Het is een bekend verschijnsel dat de Amerkanen en de Engelsen het niet helemaal eens zijn over (+) en (-), je moet dus altijd even testen of de +/- voor iedere speaker dezelfde conusbeweging geeft (kan simpel met 9V batterijtje), tien tegen een dat die Eminence gewoon andersom bewoog t.o.v. Celestions... Dan hoor je feitenlijk nog maar twee Celestions en inderdaad letterlijk het verschil tussen beide fases van twee speakers die uit fase staan. Celestions onderling laten zich UITSTEKEND mixen, moet je maar eens goegelen, je zult verbaasd staan hoeveel er gecombineerd wordt. Ik vermoed dat ook hier de combi zeer bewust is gemaakt, G12M greenback is duidelijk Britse speaker die erg in het midden zit, de G12H is een hele andere speaker met duidelijk Amerikaanse trekjes (doen het ook uitstekend in een Fender amp), mooi laag en mooi helder hoog, vult uitstekend aan wat de G12M's missen dus ik zou 'm lekker laten zitten; het totaalgeluid is ZEKER mooier dan 4 greenbacks, bovendien kun je dan nog leuk experimenteren met het miken (tien tegen één dat de G12H gemiked met een gewone dynamische microfoon beter klinkt!).


Ik vond het maar gek klinken, het geluid veranderde nogal fel als ik links of rechts van de cab stond (x-configuratie)
het klonk voller en gedefineerder met allemaal dezelfde speakers.

De speakers stonden allemaal in fase nochtans.[/quote]

PeeVee
18 februari 2005, 20:03
@groovyB3: Heeee... bij Sash wezen shoppen?! :-D

Zorg je wel een beetje goed voor m'n liefje?! :-( [/quote]

GuitarMaster
18 februari 2005, 20:31
@groovyB3: Heeee... bij Sash wezen shoppen?! :-D

Zorg je wel een beetje goed voor m'n liefje?! :-(

GroovyB3=Sash
enne, ik ben de nieuwe eigenaar van je liefje (als je die pro bedoeld) :D

PeeVee
26 februari 2005, 11:36
GroovyB3=Sash
Ja ik heb het in de gaten, waar is dat nu weer goed voor?


enne, ik ben de nieuwe eigenaar van je liefje (als je die pro bedoeld) :D
OK, be gentle with her ;-)

Zit er al een grote Bassman trafo in?

Negative K3 fan
26 februari 2005, 12:00
in off topic gebeuren allemaal duistere zaken waardoor een aantal vaste leden (sash, sinistral, mithrandir, alhambra etc.) zijn geband, zijn nu terug onder andere namen.