PDA

View Full Version : Hoeveel zou je betalen voor een 2e hands JEM 555?



SoE
8 februari 2005, 16:50
Hoeveel zou je betalen voor een 2e hands JEM 555?
Hij is 1 jaar oud, perfecte staat, net voor €60 afgesteld, en hij wordt aangeboden voor €900, ik heb er al €50 af kunnen lullen, maar wat is een echt goeie prijs voor zo'n gitaar, ben heel benieuwd.

Groeten Sander

xxlarsxx
8 februari 2005, 16:59
+/- 550/600

Anders Destium
8 februari 2005, 17:13
Voor een 555? Inderdaad niet meer dan 600, want de hardware is niet echt top!


Als je wel een goede JEM wilt en je bent bereid 900 te betalen, dan houd ik me aanbevolen

lennartengel
8 februari 2005, 18:33
Neem mijn advies alsteblieft aan en koop GEEN 555!!!! Als je inderdaad bereid bent om 900 euro neer te leggen voor een jem koop dan die fp van anders destium.
Dan heb je een vine inlay over het HELE fretboard, een betere houtsoort voor de ,body american basswood ipv koreaanse bagger en een tremelo van echt staal. De lo pro edge, imo de best werkende floyd.

Een 555 is kwalitatief niet meer dan een rg3xx van nieuwprijs 400 euro, uitzondering zijn de evo's op de gitaar maar die heb je ook wel voor 200 euro. Dan heb je dus voor 600 euro een gitaar die kwalitatief gelijk is aan de 555

Maar uiteindelijk moet je zelf bepalen wat je doet...

TheTwanMan
8 februari 2005, 19:26
ik heb ook nog een 555je te koop staan, met lo pro edge en wat nieuwe hardware.
ad staat hier:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=36399

een van de weinige echt goed spelende 555's... was hard zoeken, de koreaanse toleranties zijn helaas veelste groot. 2 jaar geleden gekocht, maar wat moet je met een jem als je rockabilly speelt en een oude gretsch hebt;)
groeten,
twan

TheTwanMan
8 februari 2005, 19:27
mja, dubbel post
dan maar wat jem info. BFP's hebben ook gewoon basswood, de enige jems met alder-body zijn de JEM7's en een bfp is een 77.
het grootste minpunt aan de 555 is de pokketrem, daar zit gewoon geen toon in. met een lo pro verbeter je de gitaar aanzienlijk, maarja, is ook een investering van 300+euro. reken maar uit wat het goedkoopst is. ik doe mijnes weg voor 800, met lo pro.

sjaakies
8 februari 2005, 19:55
als je hem goed afsteld. zijn het echt wel goeie gitaren hoor. en blijven ze goed gestemd met duik vluchten. maar een jem 7 serie zijn natuurlijk wel beter bijv. de BFP van Anders Destium

lennartengel hier de spec. van een 555


• JEM neck
• American Basswood body
• Large frets
• Edge Pro II bridge
• DiMarzio® Evolution (H) neck pu
• DiMarzio® Evolution (S) mid pu
• DiMarzio® Evolution (H) bridge pu

sjaakies
8 februari 2005, 19:55
als je hem goed afsteld. zijn het echt wel goeie gitaren hoor. en blijven ze goed gestemd met duik vluchten. maar een jem 7 serie zijn natuurlijk wel beter bijv. de BFP van Anders Destium

lennartengel hier de spec. van een 555


• JEM neck
• American Basswood body
• Large frets
• Edge Pro II bridge
• DiMarzio® Evolution (H) neck pu
• DiMarzio® Evolution (S) mid pu
• DiMarzio® Evolution (H) bridge pu