PDA

View Full Version : Line 6 Vetta - Mening van de ervarene gevraagd...



Raffel
1 juli 2002, 10:11
Komende herfst wil ik een nieuwe amp gaan aanschaffen.

Dan denk je, Mesa, maar dan zie je de prijzen en denk je, Laney.

Eigenlijk wil ik een buizenbak, maar toen zag ik de vetta, en wat voor mogelijkheden die heeft. Iemand van jullie ervaring met de Vetta? (combo of half stack)

Ik zoek een beetje een rectified geluid met niet al teveel gain. Nu heb ik de Flextones gehoord, en je mist toch iets in het geluid zo zonder buizen. Maar het schijnt dat de vetta weer gebruik maakt van een ander soort simulatie?! Plus je kan amp modellen mixen en dat is natuurlijk wel relaxt om je geheel eigen geluid te krijgen....

Ibanez RuleZ
1 juli 2002, 12:04
hehe, ben je van je geloof afgevallen :grin:

harrald

Raffel
1 juli 2002, 16:03
ben bang van wel ja :smile: WAT NU!

Ik ben verdwaald in de wereld die versterkers heet!!!!!!

Nocki
2 juli 2002, 22:29
hoi. ik heb ron huizen (demo van line6) horen spelen in en klein winkeltje met maar 20 mensen op de vetta.
op zich klonk het niet verkeerd maar het probleem van moddeling is dat het niet doet wat je wilt.
het cabinet van line6 is gemaakt om alles mooi te laten klinken. dat betekent dat een cleane toon uit de amp clean is en niet vervormd wordt door de speakers.
maar als je dan een recto simulatie wilt dan speel je door dezelfde speakers en deze klinken dan nooit zoals de recto gewoon omdat de kast je broekspijpen niet kan laten fladderen. het grpoete voordeel van de vette is dus ook zijn nadeel. steeds maar concessies doen om een zo groot mogelijk spectrum van amps na te doen. ok er zitten cabs simuls op maar die werken niet met hetzelfde gevoel. maar als je op het podium staat hoort toch niemand het vershill tussen wat je anders zou spelen en je vetta omdat het geluid toch anders overkomt en omdat er maar 2 mensen met gitaar kjennis in het publiek staan. ok je staat dan voor lul bij die 2 maar de rest geeft daar niet om.

zelf speel ik op mesa en het vershiill is duidelijk merkbaar maar ik kan niet op een heel laag niveau spelen en ik kan dus ook niet een marshall nadoen. maar ja mijn sound is nou eenmaal mijn sound.

nocki

Raffel
3 juli 2002, 09:35
hehe bedankt. Vetta valt af. Recto sound gaat voor. DAN pas clean.

En wie wil er in godsnaam Marshall nadoen?!
(vast wel wat mensen)

Dan blijven Laney en Mesa toch de beste voor mijn stijl en budget!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2002-07-03 09:35 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2002-07-03 09:36 ]</font>

Iceman
3 juli 2002, 15:08
Kijk de gitaarbladen na op 2dehands Rectifiers, redelijk betaalbaar. Zelfs een afgeragde Rectifier intessant, gooi er nieuwe buizen in en je hebt 'em weer top.
Enne....Marshalls scheuren in het hoog, Mesa's in het laag/midden.

Raffel
3 juli 2002, 15:45
tja die kom je niet gauw tegen denk ik. Maar ik denk dat ik begin met Laney en dan langzaam aan een mesa Quad of Triaxis eraan hang, en dan tover ik het wel om tot een droomrig.

Laney vh100r met cab is namelijk maar 3500 GULDEN dus....

Ik vind Marshall trouwens zeer eh... NIX eigenlijk. De JCM800 kan ik nog een fatsoenlijk geluidje uit toveren, maar verderz...

Rectifier
3 juli 2002, 18:50
Och een Plexi Marshall wil ook wel met alle knoppen op tien :grin:

Maar concessies doen of niet.
Iceman heb mijn rectifier gekocht. Ik maak nog steeds gebruik van een Dig.Amp modeller ondanks dat ik toch al aardig wat goede buizenbakken heb gehad.

Als je veel geluiden nodig bent en geen rack wil van 10HE hoog met een Triaxis, Soldano X88, CAE 3+ pre-amp, dan is een vetta gewoon de oplossing.
Let wel dat ie stereo is, dus lijkt wel duur, maar zoek eens een goede stereo eindversterker.....

BS
4 juli 2002, 00:32
heb zelf ook die vetta overwogen :smile:toen ik onlangs aan een nieuwe / betere versterker toe was
heb er bij feedback op gespeeld en was op zich best te spreken over de mogelijkheden tot ik daar op een mesa ging spelen ( ik kom van een marshall vs af :wink: ) was meteen verkocht en de versterker dus ook lol.
dat ding laat me gewoon beter spelen en geluiden te over.
vetta zou in mijn geval nog duurder geweest zijn ook

Raffel
4 juli 2002, 08:58
ja een Mesa is eigenlijk een wonder. Dan ben je aan het spelen en denk je van: Ben ik dat eigenlijk wel?! En dan hou je op met spelen en dan is het stil en dan denk je, VET!!!

sash
5 juli 2002, 21:38
Op 2002-07-02 22:29, schreef Nocki:
hoi. ik heb ron huizen (demo van line6) horen spelen in en klein winkeltje met maar 20 mensen op de vetta.
op zich klonk het niet verkeerd maar het probleem van moddeling is dat het niet doet wat je wilt.
het cabinet van line6 is gemaakt om alles mooi te laten klinken. dat betekent dat een cleane toon uit de amp clean is en niet vervormd wordt door de speakers.
maar als je dan een recto simulatie wilt dan speel je door dezelfde speakers en deze klinken dan nooit zoals de recto gewoon omdat de kast je broekspijpen niet kan laten fladderen. het grpoete voordeel van de vette is dus ook zijn nadeel. steeds maar concessies doen om een zo groot mogelijk spectrum van amps na te doen. ok er zitten cabs simuls op maar die werken niet met hetzelfde gevoel. maar als je op het podium staat hoort toch niemand het vershill tussen wat je anders zou spelen en je vetta omdat het geluid toch anders overkomt en omdat er maar 2 mensen met gitaar kjennis in het publiek staan. ok je staat dan voor lul bij die 2 maar de rest geeft daar niet om.

zelf speel ik op mesa en het vershiill is duidelijk merkbaar maar ik kan niet op een heel laag niveau spelen en ik kan dus ook niet een marshall nadoen. maar ja mijn sound is nou eenmaal mijn sound.

nocki



Ik heb de Vetta clinic met Ron Huizen ook gezien en het ding klonk wel lekker, maar ik zou er ook maar 1 sound uit gebruiken en die sound zou niet zo zijn zoals ik em zou willen, omdat de buizen simpelweg ontbreken.

Heeft iemand het e-mail adres van Ron Huizen of een site vanwaar ik em kan contacteren? Ik heb namelijk die Vetta clinic gefilmd en ik dacht dat ie er wel interesse in zou hebben.

Nocki
5 juli 2002, 22:38
hoi ik heb zijn nummer en email adres.
maar je moet me wel even prive een mail sturen want ik wil het niet op het net gooien ivm zijn privacy dat snap je wel he?

mail even naar nocki_k@hotmail.com
en vertel even hoe en wat want dat ben ik dan al weer vergeten.

nocki