PDA

View Full Version : voorstellen



macronelli
8 februari 2005, 11:11
Hoihoi,

mijn naam is marco en ik ben nieuw hier, dwz ik heb me gisteren aangemeld... Daarvoor volgde ik het forum wel eens, maar werd toch wel vervelend er niet op te kunnen reageren...

Ik heb anderhalf jaar geleden een gitaar gekocht omdat ik er een wilde bouwen, maar geen idee had van afmetingen enzo... en toen ik er toch een had ging ik ook maar een beetje spelen, wat tabs gedownload, accoorden gezocht... Sinds oktober dit jaar volg ik ook lessen in het cultureel centrum in delft....

Ik ben nu bezig met mijn derde gitaar te bouwen, hoewel ik er eigenlijk nog geen een af heb.

Mijn eerste is een neck trough body van merantie (afvalstukje van de bouwmarkt waar ik werk, lekker goedkoop, vuren body, was ook afval trouwens), moet nog gefret worden beetje schuurwerk en electrisch is er ook nog niets gedaan.

Mijn tweede is een kleine, moest in mijn electrische gitaartas passen, triplex, goedkoop archtop... Deze moet nog afgewerkt worden, iets schuurwerk, plamuur en lak, maar is voor de rest klaar! Ik denk ook niet dat ie verder afkomt binnenkort, want dan moet ik de elementen, snaren, mechanieken er afslopen en ik vind het eigenlijk veel te leuk om er op te spelen. Er zit trouwens een ontzettend mooi stukje wenge als toets op. Heb hem trouwens een keer mee genomen naar mijn gitaarles... Ze waren daar onder de indruk van het (electrische) geluid, want ondanks de crappy houtsoorten waar ie uit opgebouwd is klinkt ie nog vrij goed, beter dan mijn strat-replica die ik "gewoon" gekocht heb...

De derde wordt een accoustische archtop met een padouk/maple/padouk hals, vuren boven- en onderblad tigerstripe maple zijkanten. Daar ben ik nu mee bezig...

Ik zal wat plaatjes zetten op: http://briefcase.yahoo.com/macronelli

Verder heb ik de neiging lange verhalen te typen terwijl het eigenlijk de bedoeling was een paar zinnen te zeggen, waarvan dit wel een goed voorbeeld is,

groet Marco

Harry
8 februari 2005, 11:24
en jij ook welkom. Ziet er knap uit, die zelfbouw!


zo, en nu stop ik met dat gewelkom. :)

Bartuls
8 februari 2005, 11:25
Gaaf joh, zelf gitaren bouwen.
Ik wou dat ik er de tijd voor had.
Maar ja, met drie kinderen in huis ben ik al blij als ik zelf een keertje rustig gitaar kan spelen, laat staan dat ik de tijd heb om lekker een gitaar in elkaar te knutselen.
Ik hoop dat je regelmatig wat foto's kan posten van de kunstwerkjes die je maakt.

marc_o
8 februari 2005, 11:30
Nou, welkom hoor, je zult wel merken dat er hier ook een zelfbouw-sectie is, dus daar kun je je hart wel ophalen denk ik.
Succes met de bouw van je instrumenten in ieder geval.