PDA

View Full Version : Kan door de bomen (stacks...) het bos niet zien....



Orpheo
8 februari 2005, 07:56
Ik vermoed dat deze vraag al meerdere malen langs is gekomen...maar ik ben helemaal het spoor kwijt als het gaat om amps.

Ik zoek een amp, waar je lekker mee kunt rocken, mee kunt scheuren (metal e.d), maar ook waar je een warme "sweet" blues-tonetje uit kunt halen.

Koch valt voor mij al af. Ik ben niet een koch-fan. Voor Vox loop ik persoonlijk ook niet echt warm...en verder weet ik het niet. Wat ik wel weet, is dat Fender te hoog/trebelig/schel is.

Iemand een tip?


Edit: zo, hopelijk maakt ie er nu WEL een nieuw topic van!

Edit 2: mn budget is TOT 1300 euro....

harrie-beton
8 februari 2005, 09:20
zucht

"denk groot"

-mesa
-marshall
-Engl

-HD147

Orpheo
8 februari 2005, 09:47
Een maat van me noemde als optie Randall (buizen?) amps...

is dat wat? is daar de prijs-kwaliteit verhouding goed? ik vind nl marshall/mesa/engl te duur voor wat je krijgt.....(marshall iig VEEEEEL te duur, en mesa eigenlijk ook....)

LordRiffenstein
8 februari 2005, 10:31
Engl Richie Blackmore past binnen je budget, tenminste als je geen cab moet kopen.

Josdevos
8 februari 2005, 10:35
Engl Richie Blackmore past binnen je budget, tenminste als je geen cab moet kopen.

Idd zeer goed klikende amp... veel opties als je niet teveel wilt EQ-en.

Die Randall lampenbak met lampen modules zou ik ook wel eens graag testen. Bestaat in preamp/head/combo.
Bij de preamp bestaat er zelfs een 50/50 poweramp met links 6L6 en rechts EL34s die je kan programmeren. (Fender module met 6L6 eindtrap en SLP module met EL34 eindtrap.)

LordRiffenstein
8 februari 2005, 10:47
Die Randall lampenbak met lampen modules zou ik ook wel eens graag testen. Bestaat in preamp/head/combo.
Bij de preamp bestaat er zelfs een 50/50 poweramp met links 6L6 en rechts EL34s die je kan programmeren. (Fender module met 6L6 eindtrap en SLP module met EL34 eindtrap.)

Ik heb vorig jaar die Randall gehoord en was niet impressed. Ik vond maar enkele van de modules goed klinken, ik herinner me vooral een zeer goeie Marshall plexi module.

Speeddemon
8 februari 2005, 12:55
Een maat van me noemde als optie Randall (buizen?) amps...

is dat wat? is daar de prijs-kwaliteit verhouding goed? ik vind nl marshall/mesa/engl te duur voor wat je krijgt.....(marshall iig VEEEEEL te duur, en mesa eigenlijk ook....)
WTF?!
Engl te duur voor wat je krijgt?!
Superdegelijk gebouwd! (kan Marshall niet zeggen)
goede clean en crunchy sounds (kan Mesa (Dual R-Fier) niet zeggen, en een Mark IV bestaat niet als stack )
goedkoper dan die 2.

PS. 2e hands Engl Savage 60 moet te doen zijn. Of een Engl Screamer combo + 1x12".

Josdevos
8 februari 2005, 13:02
Idd als je een ding niet kan zeggen van Engl is dat ze te duur zijn...
Qua prijsklasse liggen ze eigenlijk maar net boven Marshall. (amps met gelijke features wel te verstaan, de topmodellen zijn uiteraard wat duurder.)

harrie-beton
8 februari 2005, 13:32
Orpheo,

Naar mijn mening heb je een on-oplosbaar probleem: je eisen naar beneden of je budget omhoog...

Wat is de beste amp? je had op de gitaar meeting dag moeten komen. Had je alles kunnen proberen. Op internet staat nog een video opname: http://82.73.227.132/website1/gitaarnet_video2004/
Check vooral het begin van de Mesa en Übershall!!

de 126 mb video is genoeg

jorrit
8 februari 2005, 13:34
de savage 60 heeft een gedeelde eq.... (zo zonde...)

Orpheo
8 februari 2005, 14:22
Orpheo,

Naar mijn mening heb je een on-oplosbaar probleem: je eisen naar beneden of je budget omhoog...

Wat is de beste amp? je had op de gitaar meeting dag moeten komen. Had je alles kunnen proberen. Op internet staat nog een video opname: http://82.73.227.132/website1/gitaarnet_video2004/
Check vooral het begin van de Mesa en Übershall!!

de 126 mb video is genoeg

Ik heb denk ik mn keuze gemaakt. Mijn budget gaat nu dus maar omhoog...


een ENGL powerball met een leuke cab eronder (welke ben ik nog niet uit...ik zie wel wat me aan komt waaien..)

in ieder geval bedankt voor de tips!

ieme
8 februari 2005, 17:23
de powerball is wel een vrij moderne voicing en veel gain, is de Framus dragon niets voor je?

ieme

Orpheo
8 februari 2005, 20:38
Na een helder (?) moment gehad te hebben, denk ik dat ik, ondanks de GIGA-aantrekkelijkheid van die ENGL, toch maar voor de Marshall JCM 800 ga. " Al" mijn " helden" spelen op een 800 (Slash, Zakk, Maiden.....)

dan kan ik me denk ik geen buil vallen aan die 800. En met enigzins goed zoeken vind je wel een top+cabje voor onder de 1500 euro.

Ik ben geen fan van de jcm 2000, dus die word t ook niet.

Als het echt niet anders kan, dan neem ik de jcm 900....



en mocht er echt niets anders over zijn.....

neem ik een koch twintone combootje :cool:

Jeroenvanhulsteijn
8 februari 2005, 21:45
mss is dit dan wat voor je: een originele 1959 SL/A full stack op marktplaats (http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/profversterkers/10920.htm%3Fret%3D%252Fmarkt%252Fmuziek%252Fprofve rsterkers.htm%253Fjs%253D1%2526zoek%253Dmarshall%2 526fo%253D%2526rv%253D30%2526submit%253DZoek%2526a v%253D%2526pv%253D)

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/profversterkers/10920.jpg

Orpheo
8 februari 2005, 21:56
ik denk t niet.....

niet dat t geluid dat er uit komt mij niet aan zou spreken...





maar tis zown mooi ding, en zo ja...zeldzaam/oud/collectors item (iig in mijn ogen) dat ik er nooit echt vol op zou durven spelen....

kheb liever iets.....moderners (ik denk niet dat je Children of Bodom zo lekker op dat ding zult kunnen spelen.....right?)

ToTaL FaKe
8 februari 2005, 22:10
je bent ook een zeikerd heh :-D

tja.. Jcm 800 :-D staat een stack op marktplaats 900 eurie :-D

volgens mij model 2203...

NeeraDJ
8 februari 2005, 22:12
Een JCM800 is echt niet instant dit of dat, je helden spelen vaak op gemodde Marshalls of met pedaaltjes er voor dus je hebt echt niet instant COB ofzo. Ik heb ook een JCM800 (2210) voor een paar maanden gehad, heel mooi laag en crunched als de beste, maar ben vele malen blijer met de Powerball, warme "tube-crunch" en klinkt al goed vanaf redelijk lage volumes. De JCM800 moet je echt ver opendraaien (net als elke andere Marshall) om echt die warme buizencrunch te krijgen.

pol
8 februari 2005, 22:22
voor een slash of maiden geluid zeker voor die 800 gaan, nog wat experimenteren met verschillende pedaaltjes ervoor en je bent klaar.

jcm800 zijn ook heel eenvoudig te modificeren, bv als je wat minder hoog wilt , ze kunnen wel es wat aan de schelle kant zijn.

en gooi er zeker een goeie cab onder, (liefst geen standaard marshall dus)

ToTaL FaKe
8 februari 2005, 22:25
en een jcm 900 ..?? kan je die ook goed modificeren? want ze zijn iets wat schel.. maar ze klinken wel goed(als ze wat minder schel zoude zijn)

Mr.Bluesbreaker
8 februari 2005, 22:27
Als je al bij het zien van een bepaalde versterker afhaakt zonder dat je weet hoe het nou echt klinkt, moet je denk ik wel wat meer openstaan voor hoe of wat. Een jcm800 is wel wat beperkt hoor, zeker de eenkanaalsversie. Waarom vind je de jcm2000 reeks niks? Die is wat veelzijdiger, klinkt ook weer anders. En wat vind je niks aan Koch? Misschien is het makkelijker om te kijken wat je niks vind, om daarna te kijken welke amp dat dan juist niet heeft, etc.

pol
8 februari 2005, 22:32
geen idee, ik gok dat het wat moeilijker is bij een 900, omdat hierbij de componenten veel dichter bij mekaar liggen op de print.
Maar een 900 of een 2000 zijn misschien wel veelzijdiger, ze zullen nooit klinken zoals een 800.

PeArLjAm
8 februari 2005, 22:41
ik denk dat net als wat de mensen al eerder hier zeiden dat je toch beter voor een ENGL kan gaan, of in ieder geval iets in die richting. Slash gebruikt(e) wel jcm800's, maar vrij zelden. Tijdens de opnames van appetite for destruction scheen hij een gemodificeerde plexi te gebruiken voor zijn leads. De rest zou inderdaad wel eens jcm800 kunnen zijn (maar dan wel alle knoppen naar rechts want zijn sound is vrij hot). In zijn latere GnR jaren gebruikte hij silver jubilee's (en clones daarvan, zijn signature marshalls) en die hebben veel meer gain dan jcm800's.

Er zou eigenlijk weer eens een gitaarforum amp meeting moeten komen, daar komen altijd heel veel verschillende amps en daar zul je vast wel iets tussenvinden. De Framus Dragon vind ik ook een goede optie, ik heb hem geprobeerd bij MusikProduktiv en als je van een beetje modern houd (maar niet ultraheavy) dan zou je deze amp ook nog wel eens heel vet kunnen gaan vinden.

Orpheo
8 februari 2005, 22:46
Als je al bij het zien van een bepaalde versterker afhaakt zonder dat je weet hoe het nou echt klinkt, moet je denk ik wel wat meer openstaan voor hoe of wat. Een jcm800 is wel wat beperkt hoor, zeker de eenkanaalsversie. Waarom vind je de jcm2000 reeks niks? Die is wat veelzijdiger, klinkt ook weer anders. En wat vind je niks aan Koch? Misschien is het makkelijker om te kijken wat je niks vind, om daarna te kijken welke amp dat dan juist niet heeft, etc.

ik vind kochs te steriel klinken. ik weet niet hoe t anders te zeggen...

Van Mesa/boogie ben ik weer heel erg gecharmeerd! Maar die tops zijn schandelijk duur..... :(

dus....iemand een idee?

een 50 watt buizentop, lekkere scheur, warm, en warme transparante clean....


De jcm 2000 overigens...ik weet niet wat ik ertegen heb...maar het raakt me niet. ik kan niet precies vinger op de zere plek leggen...


(maar volgens mij zijn mijn wensen zo'n beetje de wensen van iedere gitarist...nietwaar??)

Mr.Bluesbreaker
8 februari 2005, 22:51
Klinkt gek, maar:
Nee. Sorry! :)

Ok maar het ging om hoe jij je geluid krijgt. Wat natuurlijk ook een optie is: 2 versterkers! Als je het waard vind om bijvoorbeeld met 2 leuke combos te slepen. Dan heb je wel bijvoorbeeld eentje met een mooie clean en drive, en eentje met een strakke vette gain. Een 5150 en een Hotrod Deluxe scoren, kan binnen je budget 2e hands, A/B er tussen hangen en klaar. Kort door de bocht maar das nog een optie, of neem 2 dergelijke merken/types. Is dat niet wat?

NeeraDJ
8 februari 2005, 23:10
Een tweedehandse Dual Recto (Tremoverb als je in Duitsland koopt) kan je meestal wel voor 1200 euro vinden op ebay.de . Ik ben nooit gecharmeerd geweest door de Recto's, maar als je van het Mesa sausje houdt dan zou ik je zeker aanraden daar eens te zoeken. Ga idd gewoon eens naar een winkel, je bent erg picky (no offense), dus ik denk dat je alleen maar volledig tevreden kan zijn wanneer je een heleboel amps achter elkaar hebt getest en zo een goed oordeel kunt vormen

Orpheo
9 februari 2005, 00:31
Ik heb wel eens op een engl combootje gespeeld, 50 watt, klonk heeel lekker, was rond de 1500 euro (is nog NET te doen...)...maar kan je dat aansluiten op een cab? want 1 speakertje vind ik ieeets te weinig...

ga dan niet zeggen: neem de powerball, want die heeft

a: 100 watt
b: geen powersoak


en dat laatste is te duur voor mij..... :(

ik zie iets van de screamer 50w head....kent iemand die?? (qua specs lijkt t wel wat....en jaja, ik ga m nog testen, maar eerst hier nog ff koekeloeren :wink: )

Speeddemon
9 februari 2005, 01:08
wat zei ik al tig posts geleden? 8-)

Engl Screamer. Die klinkt super! Mooi clean, lekkere crunch en goeie high gain lead sound.

Verder, als je warm clean wil en lekkere scheur; Bogner Shiva. Is helaas wel andere prijsklasse.

Orpheo
9 februari 2005, 07:57
wat zei ik al tig posts geleden? 8-)

Engl Screamer. Die klinkt super! Mooi clean, lekkere crunch en goeie high gain lead sound.

Verder, als je warm clean wil en lekkere scheur; Bogner Shiva. Is helaas wel andere prijsklasse.

oeps..... :oops:

sorry....

naja..kheb dus wel iig een goed ding gevonden....

bedankt!!

pol
9 februari 2005, 10:03
ga dan niet zeggen: neem de powerball, want die heeft

a: 100 watt
b: geen powersoak



een powersoak heeft geen zin op een Powerball, de eindtrap hiervan blijft toch clean gaan, en die amps zijn ontworpen om ook op laag volume goed te klinken. Dit is zo voor de meeste moderne high gain tops.
Een diezel herbert met 180 watt bv klinkt prima op aanvaardbare volumes.
Een mesa strategy 500 klinkt ook goed op lage volumes, en da's 200 watt per kant, hangt er allemaal vanaf wat voor geluid je zoekt.


Dat amps beter klinken als ze luid staan heeft voor een groot deel te maken met de speakers die harder moeten werken, en het menselijk gehoor dat dingen anders hoort op hoog volume. Een powersoak helpt hier dus niet bij.
Bij een jcm800 of een ouwere marshall is dit wel anders, hierbij kan een powersoak wel resultaat hebben.

marc_o
9 februari 2005, 14:21
Probeer een Fender Prosonic-combo of top, dan heb je je blues clean, en een scheur waar menig andere versterker het nakijken heeft, zelfs Engl en marshall is al helemaal nergens meer te bekennen naast dit monster.

Orpheo
9 februari 2005, 15:29
Probeer een Fender Prosonic-combo of top, dan heb je je blues clean, en een scheur waar menig andere versterker het nakijken heeft, zelfs Engl en marshall is al helemaal nergens meer te bekennen naast dit monster.

hmm...

okay...

1: is ie nieuw te koop? of word ie niet meer gemaakt?

2: hoeveel kost ie (ongeveer?) kheb op ebay gekeken, staat ie niet, op gitaarmarkt ook niet, en marktplaats ook niet....


of kijk ik verkeerd.... :???:

pol
9 februari 2005, 15:49
Probeer een Fender Prosonic-combo of top, dan heb je je blues clean, en een scheur waar menig andere versterker het nakijken heeft, zelfs Engl en marshall is al helemaal nergens meer te bekennen naast dit monster.

straffe uitspraak, ik geloof er niks van.

jorrit
9 februari 2005, 15:59
hmz lijkt mij ook, die fender heeft dus een betere scheur als een engl?

Mitch
9 februari 2005, 16:51
Ik dacht: ik spam mijn spullen effe :D
Serieus: check de M100. Voldoet aan je eisen en je budget als je combo + 1x12 ook oké vindt.

marc_o
9 februari 2005, 17:02
Probeer een Fender Prosonic-combo of top, dan heb je je blues clean, en een scheur waar menig andere versterker het nakijken heeft, zelfs Engl en marshall is al helemaal nergens meer te bekennen naast dit monster.

straffe uitspraak, ik geloof er niks van.

Je mag geloven wat je wilt, ik heb alleen 10 jaar op Engl gespeeld, eerst de savage en daarna 2 souvereigns, heb ook de Prosonic gehad en ik zou zeggen.....test 'm even voordat je commentaar geeft.....je zult schrikken. Er stonden er vorige week nog 2 te koop op Gitaarmarkt. Het zijn dure bakken en gaan 2e hands voor tussen de 1000 en 1400 euro. Ze worden volgens mij niet meer gemaakt ondertussen. Ze zijn 60 watt class A/B, 45 Watt Class B of 30 watt class A, hebben 2 kanalen en op het drive kanaal ook nog eens 2 gainknoppen om zo van lichte rock naar de allerhardste metal te gaan.

marc_o
9 februari 2005, 17:06
hmz lijkt mij ook, die fender heeft dus een betere scheur als een engl?

Jij hebt 'm duidelijk nooit gehoord dus, anders zou je dit niet posten. Ik zou wel durven stellen dat ie in de buurt komt (als je een beetje met de EQ om weet te gaan) van de 5150

Squier4ever
9 februari 2005, 17:22
Koch Classictone :o :o
wat een vette sound man, vooral de 4x10 versie.

Josdevos
9 februari 2005, 17:50
Probeer een Fender Prosonic-combo of top, dan heb je je blues clean, en een scheur waar menig andere versterker het nakijken heeft, zelfs Engl en marshall is al helemaal nergens meer te bekennen naast dit monster.

straffe uitspraak, ik geloof er niks van.

Je mag geloven wat je wilt, ik heb alleen 10 jaar op Engl gespeeld, eerst de savage en daarna 2 souvereigns, heb ook de Prosonic gehad en ik zou zeggen.....test 'm even voordat je commentaar geeft.....je zult schrikken. Er stonden er vorige week nog 2 te koop op Gitaarmarkt. Het zijn dure bakken en gaan 2e hands voor tussen de 1000 en 1400 euro. Ze worden volgens mij niet meer gemaakt ondertussen. Ze zijn 60 watt class A/B, 45 Watt Class B of 30 watt class A, hebben 2 kanalen en op het drive kanaal ook nog eens 2 gainknoppen om zo van lichte rock naar de allerhardste metal te gaan.

Heb ooit eentje gehoord en kan het enkel maar bevestigen... :lol:

mmrizio
9 februari 2005, 18:22
Probeer een Fender Prosonic-combo of top, dan heb je je blues clean, en een scheur waar menig andere versterker het nakijken heeft, zelfs Engl en marshall is al helemaal nergens meer te bekennen naast dit monster.

straffe uitspraak, ik geloof er niks van.

Je mag geloven wat je wilt, ik heb alleen 10 jaar op Engl gespeeld, eerst de savage en daarna 2 souvereigns, heb ook de Prosonic gehad en ik zou zeggen.....test 'm even voordat je commentaar geeft.....je zult schrikken. Er stonden er vorige week nog 2 te koop op Gitaarmarkt. Het zijn dure bakken en gaan 2e hands voor tussen de 1000 en 1400 euro. Ze worden volgens mij niet meer gemaakt ondertussen. Ze zijn 60 watt class A/B, 45 Watt Class B of 30 watt class A, hebben 2 kanalen en op het drive kanaal ook nog eens 2 gainknoppen om zo van lichte rock naar de allerhardste metal te gaan.

Heb ooit eentje gehoord en kan het enkel maar bevestigen... :lol:
Da's goede reclame voor zo'n Fender bak! :-)

Maurice

marc_o
9 februari 2005, 23:02
Hoezo dat dan?

guhlenn
10 februari 2005, 14:20
Hoe zou je hem typeren wat betreft geluid? ZIt al een tijdje te twijfelen om eens eentje te checken... iets houdt me tegen...

marc_o
10 februari 2005, 14:49
Clean kanaal gaat van cristal clean tot Stevie Ray Vaughn, en heeft geen master, dus hoe harder je 'm zet, hou meer ie gaat drukken en uiteindelijk licht oversturen, maar geloof me, dan sta je er al niet meer voor, en ook niet als ie op 30 Watt staat. Kanaal 2 gaat al vrij snel oversturen en het ligt er een beetje aan welke van de 2 gains je opendraait, gain 1 levert de distortion en gain 2 geeft 'm dikke ballen en wat compressie, let wel, het is niet zo dat je deze 2 gains onderling kunt schakelen, je hebt gain 1 en gain 2 en óók nog een mastervolume. Fender noemt dit Cascading Gain. Met de gains allebij op 3 zit je al op overstuurde voloverstuurde Marshall 800 gainniveau en vanaf dat je verder draait, gaat ie helemaal los. De combo is geladen met 2 keer 10" speakers en heeft reverb. De top heeft geen reverb. Uiteraard klinkt e.e.a. met een 4 keer 12"eronder allemaal een stuk heftiger. Het leuke aan dit versterkertje is dat ie er uitziet als een kleine Twin, dus echt een wolf in schaapskleren. Ik heb de mijne verkocht aan een Jazzgitarist die helemaal weg was van het clean, en de overdrive toch niet ging gebruiken.

Ritch
10 februari 2005, 14:55
Als je je budget wat opschroeft kun je een tweedehands Rivera Bonehead halen voor rond de €2700










[Ziekmakendebedragenmodeuit\]

Ritch
10 februari 2005, 14:58
Maar even serieus; ik had laatst een gig op een festival waar een gitarist na mij kwam met een oude MusicMan combo (2x12, zo uit mn hoofd) Er zijn ook tops ervan. Echt een prachtige buizensound krijg je eruit, dan heb ik het over de clean. Hij soleerde ook over het cleane kanaal. Echt perfect! Nu weet ik weinig over de overdrive, die zou je eens moeten uitproberen. Als je een tegenkomt, gewoon proberen. Succes met je zoektocht

Ritch
10 februari 2005, 14:58
Maar even serieus; ik had laatst een gig op een festival waar een gitarist na mij kwam met een oude MusicMan combo (2x12, zo uit mn hoofd) Er zijn ook tops ervan. Echt een prachtige buizensound krijg je eruit, dan heb ik het over de clean. Hij soleerde ook over het cleane kanaal. Echt perfect! Nu weet ik weinig over de overdrive, die zou je eens moeten uitproberen. Als je een tegenkomt, gewoon proberen. Succes met je zoektocht

Orpheo
10 februari 2005, 17:04
de Engl screamer gaat t worden denk ik.

ik ben heel erg gecharmeerd van de sound van engl's, en die komen redelijk dicht bij hetgeen ik zoek aan sound.

verder past t ook nog s redelijk in mijn budget, das helemaal mooi meegenomen!

Orpheo
10 februari 2005, 17:04
de Engl screamer gaat t worden denk ik.

ik ben heel erg gecharmeerd van de sound van engl's, en die komen redelijk dicht bij hetgeen ik zoek aan sound.

verder past t ook nog s redelijk in mijn budget, das helemaal mooi meegenomen!

guhlenn
11 februari 2005, 09:39
Cool, thanks marc. Vooral de eindtrap mogelijkheden vind ik erg vet. gewoon een heel apart combo, not your average el34 12"combootje...

maar goed ze zijn idd behoorlijk prijzig , al is het geen 1000-1400 wat ze tweedehands opbrengen (meer rond de 800-900... wel een beetje goed zoeken...)

Wel heb ik van harmony central begerpen dat channel switching neen behoorlijk plop leverd end at hetd ign behoorlij ruist... had jij die ervaring ook?

Fumi SG
11 februari 2005, 10:33
Wel heb ik van harmony central begerpen dat channel switching neen behoorlijk plop leverd end at hetd ign behoorlij ruist... had jij die ervaring ook?

moeite met Nederlands?? :???: :razz:

guhlenn
11 februari 2005, 13:17
Je eigen leventje te saai?

Fumi SG
11 februari 2005, 16:28
Je eigen leventje te saai?

ik rock me leven leuk.... de jouwe misschien??

marc_o
11 februari 2005, 17:58
Cool, thanks marc. Vooral de eindtrap mogelijkheden vind ik erg vet. gewoon een heel apart combo, not your average el34 12"combootje...

maar goed ze zijn idd behoorlijk prijzig , al is het geen 1000-1400 wat ze tweedehands opbrengen (meer rond de 800-900... wel een beetje goed zoeken...)

Wel heb ik van harmony central begerpen dat channel switching neen behoorlijk plop leverd end at hetd ign behoorlij ruist... had jij die ervaring ook?

Ja, dat had ik ook, maar dat is schijnbaar makkelijk op te lossen...ik heb het niet gedaan, en ben zeker niet technisch onderlegd. Toch blijft ie de moeite en als je er voor 800 eentje kan vinden, is het zeker de moeite waard.

guhlenn
14 februari 2005, 10:43
Thanks. UIk zla een beetje kijken, net op ebay eentje gemist (ging voor 776,-) nou ja, ik merk het wel

PeeVee
18 februari 2005, 20:09
Wat ik wel weet, is dat Fender te hoog/trebelig/schel is.
Ja klopt, dat hoor je b.v. ook in die Stevie Ray Vaughan liedjes, hoog trebbelig schel soundje... geen sweet blues tonetje vind ik

:o