PDA

View Full Version : gitaar is er mee gekapt.



JvD.
7 februari 2005, 23:46
dacht dat het aan mijn soldeer werk lag, alles op nieuw gedaan maar niets, als ik um heel hard zet met veel gain hoor ik brom en heel zacht wat ik speel op de gitaar.. zou het de potmeter zijn ?

iemand een slim truukje om uit te vinden waar het probleem licht ?

update: kep een snoer met het uiteinde der af in me amp gedaan en op onderdelen gehouden, als ik 1ne uiteinde op aarde deed en andere op volumepotmeter naar input kwam er geen click/pop/extra brom, zou die potmeter kapot zijn?

als ik een nieuwe wil halen bij de gitaar boer heeft ie dan aan A500kohm Amerikaans genoeg, want het gitaar genie is daar alleen op maandag en vrijdag =/

update 2: switch vervangen, en nu eindelijk eens netjes gesoldeerd, maar nog steeds het zelfte probleem..

RS-Rik
8 februari 2005, 00:26
edit


oh fuck wat lul ik als je wel op de gitaar kunt spelen.

Jeroenvanhulsteijn
8 februari 2005, 01:23
anders soldeer je de gitaar eens zonder die potmeter. Kijken of het dan wel werkt.

Je zou de potmeter misschien na kunnen meten met een multi meter.

Das Schaap
8 februari 2005, 02:05
dacht dat het aan mijn soldeer werk lag, alles op nieuw gedaan maar niets, als ik um heel hard zet met veel gain hoor ik brom en heel zacht wat ik speel op de gitaar.. zou het de potmeter zijn ?

iemand een slim truukje om uit te vinden waar het probleem licht ?

Klopt je schakeling echt wel ? Ik had dit probleem ook toen ik nieuw element erin zette maar dat kwam door een verkeerde schakeling.
Iig succes, ik weet een beetje hoe je je voelt, bij mij was het gelukkig snel voorbij.

JvD.
8 februari 2005, 09:32
het was opeens, van uit het niets deed ie het niet meer goed, kep toen de switch bekeken omdat ik dar wel eens aan gesoldeerd had, maar alles zit gewoon goed gesoldeerd.
ik heb er japanse potmeters in, maar ik ben gewent dat die eerst even kraken voor ze het begeven..

Schopje
8 februari 2005, 17:10
Gewoon even alle onderdelen doormeten lijkt mij...

Potjes en switch uittesten op een lampje met batterij, elementen doormeten met een Amperemeter of direct aansluiten op je versterker.

Zo kom je er snel genoeg achetr wat er stuk is, zo ingewikkeld is zo'n gitaar niet.

ToTaL FaKe
8 februari 2005, 17:12
ik zou gewoon nieuwe pots kopen, zo duur zijn die niet. En alles goed solderen. als het dan nog niet werkt.. tja.. naar gitaarboer gaan(zou ik btw nu al doen als ik jou was).

JvD.
8 februari 2005, 17:44
het was gewoon de volume pot, kep een nieuwe liniaire500kohm in en nu is het schroefdraat te kort =/ heb ik um gelemaal gesondeerd wil ik um der in vast zetten kan aan de andere kant geen moertje meer =[ weer nieuwe kopen weer nieuw bedraden.. kep wel verekte netjes gesoldeerd, 't klinkt allemaal iets helderder !