PDA

View Full Version : krasjes



jeroenmoore
1 juli 2002, 09:02
Even een vraagje, als ik cd's draai dan komen daar vaak krasjes op. zou dat misschien door de cd speler in de auto komen? Wie heeft dit ook? Je kan de muziek natuurlijk wel luisteren, dat is geen probleem, maar het is natuurlijk wel zonde.

jeroen

The Edge
1 juli 2002, 11:28
Op 2002-07-01 09:02, schreef jeroenmoore:
Wie heeft dit ook?
jeroen


Nou mensen niet allemaal tegelijk :lol:

Wie heeft dit ook?

Ik heb dit niet :razz:

Eelco
1 juli 2002, 12:05
ik ook....




niet

Dionyios
1 juli 2002, 18:18
Tja... krassen op een cd kan door een heleboel dingen komen. Meestal door ze niet terug in hoesjes te stoppen, maar het kan dus ook door een electronisch apparaat komen.

Mijn discman 'vreet' namelijk ook cd's. Wanneer ik ermee loop dan beweegd dat cd-tje te los, en schuurt ie over het plastic wat eronder ligt. En zo komen er een heleboel krasjes op. Heb nog garantie, dus ken hem gelukkig nog terugbrengen, maar ben beetje lui, want ik zou dat al ik februari doen :smile:

Maarruh JeroenMoore, misschien zou je eens een cd van je kunnen kopieren op een CD-R, en vervolgens de gekopieerde cd alleen maar ik de auto draaien. Als je na verloop van tijd krassen erop ziet komen, dan ligt het dus aan de auto-cd-speler.

Wat voor krassen zijn het trouwens? Rondjes met de cd mee of gewoon willekeurige krassen?

Kjiratsiekoedel
1 juli 2002, 23:38
Dat is belangrijk.

Rondjes mee: veel stukken "leeg" in de CD => spelt slecht af. Veroorzaakt door iemand met een passer of het afspeelapparaat.
Willekeurige krasjes: minder kwaliteitsverlies, veroorzaakt door slordig omgaan met de CD.

:B