PDA

View Full Version : Hoe beginnen aan het maken van een pedalboard ???



up-guitarman
7 februari 2005, 23:37
Test

up-guitarman
7 februari 2005, 23:37
Heey,
Ik kom hier regelmatig heel mooie pedalboards tegen en zou zelf ook willen beginnen aan zoiets, maar zou bij god niet weten hoe ... Heeft iemand mss tips hoe je er best aan begint ???
- Welk hout en hoe dik ?
- Hoe doe je die metalen rand er rond (en waar haal je dat) ?
- Hoe hoog maak je de 2de rij ongeveer ?
- Gebruik je zo'n speciale voeding of volstaat een Boss adapter + daisy chain ?
- Hoe kun je best zo'n mooie flightcase errond bouwen ? (of kun je best een plankje maken met bestaande flightcase errond?)
- ...

Greetz,
Erik

Izegrim
8 februari 2005, 00:03
Inspiratie! (http://www.ngmpedalboards.com/pedalboards.html)
Ik heb de afmetingen zo goed als helemaal overgenomen van degene die mij het best leek. Het design min of meer ook. Een wandelingetje door de doe-het-zelfzaak is ook verhelderend. Bedenk ook of je gaat voor een pedalboard of een pedalcase. Ik ga voor de eerste omdat me dat makkelijker en goedkoper leek. voor de voeding ga ik voor twee gestabiliseerde 500mA adapters; een voor de preamp chain en een voor de effectsloop chain. Ik vind nog steeds dat dit onderdeel een plekkie verdient in de FAQ!!!

up-guitarman
8 februari 2005, 13:22
@Izegrim; merci voor de "inspiratie" ... :) (oh ja, hoeveel kost zo'n gestabiliseerde voeding ??? En volstaat een gewone adapter ook of niet ???)

Enig probleem is dak er zo al veel heb gezien, ma dak nog altijd nie goe weet hoe eraan te beginnen ... Ik zou graag voor een case gaan, als dit haalbaar is ... Maar hoe begin ik eraan ... Waar haal ik zo'n metalen rand om het geheel te verstevigen (ik ga idd ook eens in een doe het zelf zaak snollen)
Ook een probleem is dat ik op een of andere manier mijn 21bands EQ (halve rack) erin zou willen ...

Izegrim
8 februari 2005, 13:38
Ik ga niet voor een case, dus dat zou ik niet weten. Gestabiliseerde adapters kosten een paar euro meer en voorkomen storing. Die randen hebben ze vast ook bij de gamma of waar ook. Ik heb daar ook koffersluitingen, handvatten en die metalen hoekbeschermers (hoe heet dat?) gezien. Je EQ kun je er vast wel in verwerken, maar hoe hangt af of je je settings vaak moet tweaken of niet. Zoniet, dan kun je hem zijwaarts 'facen' zodat je erbij kunt van opzij en je er niet tegen trapt of je pedals in de weg staan. Nog mooier zou zijn als je hem onder je verdieping kan verwerken. Maar ik kom ook gaandeweg achter aanpassingen. Ga gewoon eens wat schetsen!

Speeddemon
8 februari 2005, 13:43
@Izegrim; merci voor de "inspiratie" ... :) (oh ja, hoeveel kost zo'n gestabiliseerde voeding ??? En volstaat een gewone adapter ook of niet ???)
Nee, een gewone adapter veroorzaakt brom (en soms zelfs ruis).
Gestabiliseerde adapters (Skytronic) kosten ongeveer 11-15 euro.
Koop GEEN geschakelde voeding (zo'n hele smalle, zonder transformator)!



Enig probleem is dak er zo al veel heb gezien, ma dak nog altijd nie goe weet hoe eraan te beginnen ... Ik zou graag voor een case gaan, als dit haalbaar is ... Maar hoe begin ik eraan ... Waar haal ik zo'n metalen rand om het geheel te verstevigen (ik ga idd ook eens in een doe het zelf zaak snollen)
Ook een probleem is dat ik op een of andere manier mijn 21bands EQ (halve rack) erin zou willen ...
hout: 9mm meranti.
randen: aluminium sluitprofielen.
hoe hoog 2e level?: ongeveer 4cm.

Izegrim
8 februari 2005, 13:51
@Speeddemon
Ik gebruik een stekkerblok met een zogenaamd netfilter... Is dat het zelfde principe als bij gestabiliseerde adapters? En zouden gestabiliseerde adapters NOG stiller worden of kan dat niet?

up-guitarman
8 februari 2005, 14:17
@ speedy: Kun je zo'n skytronic bij een gewone electro-zaak kopen ??? En hoeveel pedalen kun je hierop aansluiten of moet je een daisy chain gebruiken ???
Oh ja, mijn EQ is 12 V, kan dat hiermee ook of moet ik dan een andere voeding / de originele 12V Boss adapter gebruiken ???
(hoe hoog is zo'n ding trouwens ongeveer ?)

Voor de rest, iedereen al merci voor de nuttige tips !!!

ps; wat zijn de afmetingen van jullie board ongeveer ??? (er moet een BOSS SD-1, JD Cry Baby, halve rack EQ + Footswitch (1-weg), versterker footswitch (2-weg) op en in de toekomst zeker nog een goed chorus pedaal (small clone of zo), een delay/echo, en mss nog een big muff of zo ...)

Speeddemon
8 februari 2005, 14:19
@Speeddemon
Ik gebruik een stekkerblok met een zogenaamd netfilter... Is dat het zelfde principe als bij gestabiliseerde adapters? En zouden gestabiliseerde adapters NOG stiller worden of kan dat niet?
geen idee eerlijk gezegd.
Ik heb zelf niet zo'n filter op m'n 6 punts stekkerblok, maar ik gebruik nu 2x 300mA gestabiliseerd, 1x 600mA en 1x de eigen adapter die bij m'n Tubefactor zat (12V AC(!!!) 500mA).
Nagenoeg stil, alleen wat ruis als ik alle effecten serieel aanstuur en m'n amp op 't distortion kanaal zet.
Dit ligt dus aan de hoeveelheid effecten zelf, en niet aan de powersupplies.

up-guitarman
8 februari 2005, 14:25
@ speedy: Kun je zo'n skytronic bij een gewone electro-zaak kopen ??? En hoeveel pedalen kun je hierop aansluiten of moet je een daisy chain gebruiken ???
Oh ja, mijn EQ is 12 V, kan dat hiermee ook of moet ik dan een andere voeding / de originele 12V Boss adapter gebruiken ???
(hoe hoog is zo'n ding trouwens ongeveer ?)

Voor de rest, iedereen al merci voor de nuttige tips !!!

ps; wat zijn de afmetingen van jullie board ongeveer ??? (er moet een BOSS SD-1, JD Cry Baby, halve rack EQ + Footswitch (1-weg), versterker footswitch (2-weg) op en in de toekomst zeker nog een goed chorus pedaal (small clone of zo), een delay/echo, en mss nog een big muff of zo ...)

Nog bijkomend vraagje, moet ik voor de FX loop een andere voeding nemen dan de pedalen tss gitaar en amp ???

Speeddemon
8 februari 2005, 14:25
@ speedy: Kun je zo'n skytronic bij een gewone electro-zaak kopen ??? En hoeveel pedalen kun je hierop aansluiten of moet je een daisy chain gebruiken ??? )
ja, bij de Electrozaak.
Daisychain gebruiken voor meer effecten (3 of 5). Ibanez DC-3 of DC-5 dus. (14 euro)

Je kan er zoveel effecten op aansluiten, totdat het amperage op is, maar dat is ook niet verstandig. Hou altijd wat 'headroom'.
Compressor 20mA
Chorus 15 mA
Digi delay: 150mA
overdrive: 8mA
wah: 4 mA

totaal: 197mA. Dan is 't wel verstandig een 300mA adapter te kopen, ipv 200mA.

Mijn board is trouwens 70 x 45 x 15 (buitenmaten case)
Heb erop staan:
Tech21 Killer Wailwah, Ibanez CP9 comp, Boss BD-2 (op eigen verhoging 10 x 12cm), Tubefactor, Boss GE-7, TB Box, Line 6 Echo Park en op 2e verhoging (24 x 11cm) MXR SMart Gate, MXR 6 Band EQ en Boss CE-2 Chorus.
Verder nog een AB box(op kleine hoge verhoging), een Boss TU-12 tuner (op verhoging), stekkerdoos, bewaarboxje voor patchkabels en batterijen (13 x 9 x 4cm)

up-guitarman
8 februari 2005, 14:32
Is zo'n skytronic een gewone adapterformaat of is het zon bakje a la voodoolab, JD, ...
En gebruik ik best voor de EQ de gewone Boss 12 V adapter of gaat dit storen ???

effecten tss gitaar en amp en FX loop, apart voeden of kan dit tesamen ?

Greetz,
Erik

ps; @ Speeddemon; Merci voor alle antwoorden (btw, als ik ooit een AB boxje nodig heb als switch tss tuner en amp :wink: hoeveel vraag je inclusief verzending naar antwerpen ?)

Speeddemon
8 februari 2005, 14:56
Is zo'n skytronic een gewone adapterformaat of is het zon bakje a la voodoolab, JD, ...
gewone adapter.
zoiets:
http://www.rpelectronics.com/Data/M500R.JPG

en dit is een geschakelde voeding, die je NIET (!!!!!!!) moet hebben:
http://www.brigatti.nl/media/v2000.jpg



En gebruik ik best voor de EQ de gewone Boss 12 V adapter of gaat dit storen ???

effecten tss gitaar en amp en FX loop, apart voeden of kan dit tesamen ?

Die Boss adapter moet denk ik wel kunnen.
de rest APART voeden! Dus geen daisychain, waaraan zowel preamp als fx-loop effecten hangen! Zorgt voor aardlussen=brom.



ps; @ Speeddemon; Merci voor alle antwoorden (btw, als ik ooit een AB boxje nodig heb als switch tss tuner en amp :wink: hoeveel vraag je inclusief verzending naar antwerpen ?)
onbewerkt met 1 LED (Tiny model) komt op 37,50 euro.

up-guitarman
8 februari 2005, 15:50
Ok, bedankt, over de voeding denk ik dat ik wel genoeg weet nu ...

Nu over het bouwen zelf, ik ben zo'n beetje een plannetje aant tekenen en denk dat ik ook voor zo'n 45 op 70 ga, het zal met die 21-bands EQ zowiezo al redelijk groot worden ...
Iemand tips voor het bouwen ???
- Wat is meranti eigenlijk juist ? En is MDF of triplex ook bruikbaar ???
- Welke slotjes best gebruiken ??? (ik denk dat ik voor 4 slotjes ga, 2 per kant, volstaat dit ?)

Oh ja, wat ik me al een tijdje afvroeg ... Hoe brengen jullie de klitteband aan op je pedalen en op je board ??? Gewoon iets van superlijm of ...

Speeddemon
8 februari 2005, 15:56
Meranti is lichter en sterker dan MDF.
Sloten kun je zowel vlindersloten nemen (duur, maar wel sterk en professioneel)
(zoals deze: http://www.shop.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/CCL925530zt.jpg )


of die simpelere soort (weet de naam niet). (die staan op deze foto:http://www.epowershop.nl/media/127_035.jpg


Btw, check ook:
http://www.shop.licht-geluid.nl/help_flightcase_zelf_bouwen.aspx

.ChiefRebelAngel.
8 februari 2005, 16:37
ik had toevallig een koffer waar alles in paste, en die ben ik nu aan het afwerken heb je meteen alle profielen en sluitingen...

up-guitarman
8 februari 2005, 16:46
Ok, merci, zeeeeeeer handige site !!! :)
Het meeste kan ik er wel afhalen !!!

Voorlopig nog 1 vraagje, hoe bevestig je nu best die hoeken en alu profielen ? Klinknagels (zo ja, ram je die er gewoon met een hamer in ?), vijsjes, gewone nagels, ... ???

Btw, welke sloten gebruiken jullie, ik vind zelf die vlindersloten mss toch wat duur voor mijn eerste zelfbouwcase ... Oh ja, zijn die bolhoeken aan te raden voor de onderkant, of beter platte hoeken nemen ???

DREAMMACHINE
8 februari 2005, 17:17
hier staat alles ook wel op een rijtje: http://home.comcast.net/~sixstringslinger/pb.htm

Speeddemon
8 februari 2005, 17:21
Ok, merci, zeeeeeeer handige site !!! :)
Het meeste kan ik er wel afhalen !!!

Voorlopig nog 1 vraagje, hoe bevestig je nu best die hoeken en alu profielen ? Klinknagels (zo ja, ram je die er gewoon met een hamer in ?), vijsjes, gewone nagels, ... ?????
popnagels zijn het. Die schiet je erin met zo'n speciaal pistool.
Om de 10-15cm eentje doen, en wat meer rond de hoeken.

lennartengel
8 februari 2005, 18:46
hoi, ik zit dus ook uit te rekenen wat ik nodig heb voor een pedal case. Maar 9mm Meranti? is erg zwaar... 7 is toch ook wel sterk genoeg? En populier of berk is nog veel lichter... Welke zijn geschikt?

up-guitarman
9 februari 2005, 12:08
Voorlopig nog 1 vraagje, hoe bevestig je nu best die hoeken en alu profielen ? Klinknagels (zo ja, ram je die er gewoon met een hamer in ?), vijsjes, gewone nagels, ... ?????
popnagels zijn het. Die schiet je erin met zo'n speciaal pistool.
Om de 10-15cm eentje doen, en wat meer rond de hoeken.

Wat kost zo'n pistool ongeveer, want dat heb ik niet, kan ik het eventueel met gewone vijsjes oplossen ???

@ Lennartengel; dat vraag ik me ook af, wat er buiten meranti nog geschikt kan zijn, ik suggereerde al mdf maar dat wordt afgeraden ... Multiplex, of wordt dat ook zwaar en duur ??? Andere opties ???
Wat is eigelijk gewoon het beste ??? Daarmee bedoel ik voordelig kwa prijs maar toch sterk genoeg !!!

Speeddemon
9 februari 2005, 13:00
Ik geloof dat die aluminium sluitprofielen van zichzelf een standaard breedte hebben van 9mm, vandaar dat ik zei 9mm meranti.
En ja, mijn kist is fuckin' zwaar! 19kg. Ik moest er laatst mee naar de bus lopen, ongeveer 2 minuten en dat voel je heel erg!

Izegrim
9 februari 2005, 13:01
Met meranti bedoelt men meranti-multiplex...

up-guitarman
9 februari 2005, 14:03
@speeddemon, hoeveel heeft het bij jou (en bij de rest trouwens ook ...) nu ongeveer gekost om zo'n ding zelf te make ???

@izegrim, mercikes :-D Wist het niet (mss is het de communicatiekloof tss belgië en nederland :lol: )

up-guitarman
9 februari 2005, 14:36
Oh ja, hoe besvestig je de klitteband ??? Op je board met nietjes pistool of zo ???
Maar hoe op je pedalen ???

BramVersteeg
9 februari 2005, 15:10
Oh ja, hoe besvestig je de klitteband ??? Op je board met nietjes pistool of zo ???
Maar hoe op je pedalen ???

Er zit al een laagje lijm onder. Als je het beschermpapier eraf haalt kun je het er op plakken.

Phyrexian
9 februari 2005, 15:41
en dit is een geschakelde voeding, die je NIET (!!!!!!!) moet hebben:
http://www.brigatti.nl/media/v2000.jpg




Wat is er hier slecht aan? Ik gebruik deze al een tijdje (exact dezelfde!) en ondervindt voorlopig geen problemen.

.ChiefRebelAngel.
9 februari 2005, 17:01
fluiten die niet?! :???: Ik dacht het...

dennis808
11 februari 2005, 11:29
ook een paar mooie voorbeelden:
http://www.pedalboards.com/more_pedalboards.htm

qua hout volstaat berken multiplex (9mm) ook prima. Het is een stuk lichter dan meranti. Je kunt ook gelamineerd flightcasemateriaal gebruiken, ziet er ook professioneel uit, maar is wel weer duurder.

Ik wist overigens ook niet dat er iets mis was met die geschakelde voedingen (gebruik 'm toch alleen voor m'n MIDI pedaal).

En hoe zit 't met die multi AC adapters? Zoals de Dunlop DC brick, PedalPower etcetera. Is daar nou veel verschil tussen i.v.m. een daisychain?

Speeddemon
11 februari 2005, 13:38
en dit is een geschakelde voeding, die je NIET (!!!!!!!) moet hebben:
http://www.brigatti.nl/media/v2000.jpg




Wat is er hier slecht aan? Ik gebruik deze al een tijdje (exact dezelfde!) en ondervindt voorlopig geen problemen.

zie
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46181&highlight=geschakelde

Harry
11 februari 2005, 14:08
ik heb gewoon mdf gebruikt en er wat schroeven ingedraaid. Ziet er goed uit, en stevig genoeg voor die (hoogstens) paar keer in de week dat ik er mee op pad ga. Om er nou speciaal een popnageltang voor te gaan kopen.......

up-guitarman
11 februari 2005, 14:11
Zo, klitteband heb ik, hout voor de verhogingen e.d. ook, zwarte spuitbus om al het hout mooi zwart te spuiten, hout voor het board en de case moet ik nog bestellen (het zal iets van een 45 x 70 worden en iets van een 15 in de hoogte.

De halve rack Boss EQ ga ik onder de verhoging plaatsen, ik tweak er toch niet veel aan, mss zijwaarts facen zoals hier al gesugereerd werd maar daar ben ik nog niet echt uit ...

Naar hoekprofielen en alu profielen moet ik nog op zoek want die hadden ze niet bij self-made ... Eens bij gamma/hubo/van tichelen/... gaan horen of zo !!!
Desnoods bestel ik ze op de site die speeddemon me doorgaf !!!

up-guitarman
11 februari 2005, 14:13
ik heb gewoon mdf gebruikt en er wat schroeven ingedraaid. Ziet er goed uit, en stevig genoeg voor die (hoogstens) paar keer in de week dat ik er mee op pad ga. Om er nou speciaal een popnageltang voor te gaan kopen.......

Popnageltang ga ik ook niet kopen, maar wss heeft den bompa er nog wel eentje liggen dat ik kan gebruiken 8-)

Robbert
11 februari 2005, 14:14
Half jaar terug een popnageltang met enkele popnagels gekocht voor 10 Euro bij de Formido..

Harry
11 februari 2005, 14:15
ehm... bompa?



en ik heb er alleen wat hoeken op gezet, niet eens lijnen. Wel een handvat, en doppen aan de onderkant (wc-bril steunen eigenlijk :) )

up-guitarman
11 februari 2005, 15:36
ehm... bompa?


:-D Sorry, weer zoiets tussens belgen en nederlanders ... Bompa = grootvader :wink:
kleir ???

Speeddemon
11 februari 2005, 15:51
Hey Up, wat je OOK kan doen, is de verhoging licht 'slanted' maken (dus voorkant lager dan achterkant, zodat pedalen licht schuin staan en makkelijker te bedienen zijn) en de Boss EQ (is dat een PQ-50? Heb ik ook in m'n studio rackje zitten) met de knoppen naar de ACHTERKANT richten, en die dus ook schuin zetten. Als je dan wil tweaken, kan dat aan de achterkant.

amon
11 februari 2005, 21:24
Zodat het publiek daar ook lekker aan kan zitten :-?

Speeddemon
11 februari 2005, 21:57
Zodat het publiek daar ook lekker aan kan zitten :-?
ik weet niet op wat voor podia jij optreedt, maar bij mij staat er 9 vd 10 x een floor monitor voor. Daarbij zou je zelfs nog een scharnierende klep kunnen maken.

up-guitarman
12 februari 2005, 13:02
Hey Up, wat je OOK kan doen, is de verhoging licht 'slanted' maken (dus voorkant lager dan achterkant, zodat pedalen licht schuin staan en makkelijker te bedienen zijn) en de Boss EQ (is dat een PQ-50? Heb ik ook in m'n studio rackje zitten) met de knoppen naar de ACHTERKANT richten, en die dus ook schuin zetten. Als je dan wil tweaken, kan dat aan de achterkant.

Kan idd ook, had ik nog niet echt aan gedacht ... Maar wat is het comfortabelste vraag ik me dan af ... Een gewone verhoging van +/- 4cm (waar de EQ komt iets hoger, 5,5 zal dat ongeveer worden denk ik) ofwel een schuin oplopende verhoging.

Greetz,
Erik

ps; speedy, mijn EQ is een Boss Pro GE-21 (halve rack)

vulvasonic
13 februari 2005, 01:19
Oh ja, hoe besvestig je de klitteband ??? Op je board met nietjes pistool of zo ???
Maar hoe op je pedalen ???

Het schijnt, lees ik net, dat Boss-pedaaltjes een plaklaagje hebben waar dat klitteband op bevestigd kan worden. Maar hoe zit dat met de pedalen van EH, of Digitech?
Ik wil namelijk zelf ook een pedalenbak bouwen, maar dat is steeds mijn grootste vraag. Hoe bevestig je al die spullen?

amon
13 februari 2005, 10:30
Lees het topic nog eens door, wordt precies jouw vraag beantwoord; op klitteband zit aan de andere kant een plaklaagje, dus kun je zo op je pedaal plakken...

Bluesbreaker
13 februari 2005, 11:15
Dat op klitteband een plaklaagje zit is onzin. Er is klitteband waar een plaklaagje op zit, maar gewone klitteband zit dat niet op. Ik heb gewone klitteband gebruikt en dat met dubbelzijdige plakband om tapijt mee vast te leggen aan mijn pedaaltjes geplakt.

vulvasonic
13 februari 2005, 15:36
:D
Tsja, stom van me. Ik dacht te hebben gelezen dat het plaklaagje op de pedaaltjes zelf zat. Ik vond het al zo raar, haha...

Maar goed, daar had ik nog niet bij stil gestaan, dat er ook klitteband te koop is met plakstrips. Handig.

amon
13 februari 2005, 17:34
@topicstarter: zit er al een beetje vorm in?

up-guitarman
15 februari 2005, 22:38
@topicstarter: zit er al een beetje vorm in?

Lees een beetje naar boven, daar staat wat ik reeds aangekocht heb, het hout voor de kist moet ik nog kopen, de rest (verhogingen e.d.) ben ik op maat aan het zagen nu.
Voor de rest ligt het even wat stil omdat ik stage heb nu. Binnen anderhalve week ga ik er eens goed invliegen. (de plannetjes zijn under construction en elke pauze dat ik heb teken ik wat verder, zijn al vaak verandert maar stilaan begint het vorm te krijgen)

Greet,
Erik

ps; merci iedereen voor de zeer nuttige tips !!!

Mike McCready
20 maart 2005, 12:36
Oh ja, hoe besvestig je de klitteband ??? Op je board met nietjes pistool of zo ???
Maar hoe op je pedalen ???

Er zit al een laagje lijm onder. Als je het beschermpapier eraf haalt kun je het er op plakken.

Halen jullie die anti-slip van de pedalen af zodat je het klitteband zo op de metalen onderplaat van de pedalen kunt plakken? Of blijft het op de rubberen anti-slip ook wel goed zitten?
Hoe zet je een wah-wah vast? Ik heb een Morley en dat kreng weegt nogal wat. Kan dat ook gewoon met klitteband (over het hele oppervlak van de onderkant)?

BramVersteeg
20 maart 2005, 12:58
Hey, ik heb niet het hele topic doorgelezen dus ik weet niet wat er allemaal al gezegt is maar ik ben nu ook bezig om een board, rack en interface te maken. Check het 'rack' subforum.
Daar zal ik ook foto's plaatsen van het hele proces.
Grz. Bram

vester86
20 maart 2005, 13:55
hej bram

Zelf heb ik alleen de schroefjes uit de boss pedaaltjes gehad, ben ik daarmee naar een ijzerwarenhandel getogen en heb daar schroefjes gehaald met dezelfde schroefdraad, maar dan 1 cm langer. zo kun je ze door het hout van het pedalboard heen schroeven. werkt perfect, zit muurvast, en je kunt je pedaaltjes weer in originele staat verkopen.

BramVersteeg
20 maart 2005, 17:49
hej bram

Zelf heb ik alleen de schroefjes uit de boss pedaaltjes gehad, ben ik daarmee naar een ijzerwarenhandel getogen en heb daar schroefjes gehaald met dezelfde schroefdraad, maar dan 1 cm langer. zo kun je ze door het hout van het pedalboard heen schroeven. werkt perfect, zit muurvast, en je kunt je pedaaltjes weer in originele staat verkopen.

Klopt, werkt perfect. Dat had ik ook gedaan bij mijn oude pedalboard. Ik heb nu mijn pedalen in m'n racklade met velcro en ik denk dat ik de pedalen op m'n board daar ook mee ga doen. Maar dat lezen jullie wel in m'n rack-topic :wink:

Mike McCready
20 maart 2005, 21:25
Iemand nog een reactie op mijn vorige bericht (over die slipmatjes onder de pedalen)? :???:

niels_r
20 maart 2005, 22:47
Iemand nog een reactie op mijn vorige bericht (over die slipmatjes onder de pedalen)? :???:

Je kan dat rubber gewoon laten zitten. Ik heb een Korg DT-10 en Boss OC-3 waar ik het klittenband direct onder geplakt heb en dat zit stevig genoeg.

DREAMMACHINE
20 maart 2005, 23:05
die slipmatjes zijn er echt heel makkelijk af te halen, platte schroevendraaier dr onder en klaar....en mocht je ze weer terug willen doet ieder lijmsoort zn werk, dat is echt het probleem niet!...( klittenband op dat rubber plakken is imo niet echt zo sterk als op echte bodem van het pedaal.)

...en over je wah, gewoon onderkant vol met klittenband en het komt echt niet los, of gebruik duo-tec, dan kan je er evt. op zn kom aan gaan hangen!

BLOK182
20 maart 2005, 23:31
Wah kan ook met metalen plaatjes die je door de schroeven vd wah doet, en het andere gaatje aan de bodem vd case. Heb het zo gedaan om de handtekeningen bla bla van mijn limited edition wah te beschermen. Morgen post ik wel ff fotootje :)

Mike McCready
23 maart 2005, 22:59
Ok, mijn board is klaar!
Ik heb een standaard flightcase voor een lichtmix-unit gekocht bij Bouw Audio Facilities voor 49,95 euro (DAP Case for Showtec Showmaster 48 D7402). De case ziet er zeer strak uit, zit goed in elkaar en is erg stevig.

http://img114.exs.cx/img114/4812/p32300038ep.jpg

Het deksel is er zeer eenvoudig af te halen (vlindersloten los en als het deksel helemaal open staat gewoon omhoog eraf halen).
Er zit zelfs een standaard bakje in gelijmd die ik er eerst uit heb getrokken.

http://img114.exs.cx/img114/1106/p32300044gw.jpg

Ik heb het geheel opgehoogd met een houten plank van 10 mm dik omdat de rand net iets te diep was (totaal gewicht met pedalen en bekabeling = 12,5 kg).

Daarna heb ik het geheel bekleed met klitteband (vrouwtje) dat ik bij Muziekhandel Jukebox in Boekel heb gekocht. Ik heb de anti-sliprubbers onder de pedalen verwijderd en de onderkant geheel bekleed met klitteband (mannetje). George L kabels gebruikt zodat ze mooi precies op lengte gemaakt konden worden (en het geluid natuurlijk).
Achter in de case zit een klepje dat open valt voor de kabels.

Nu alleen nog een keer een power supply kopen en haakjse kabels voor naar de gitaar en naar de versterker zodat ik iets meer ruimte van de case kan benutten (voor evt. uitbreiding -> delay)...

http://img114.exs.cx/img114/2695/p32300060el.jpg

http://img182.exs.cx/img182/2578/p32300077aj.jpg

http://img114.exs.cx/my.php?loc=img114&image=p32300092lg.jpg

BramVersteeg
23 maart 2005, 23:29
Mooie oplossing heb je gevonden. Ziet er netjes en strak uit. Een mooie power supply zou het geheel idd nog wat mooier maken :P

DREAMMACHINE
24 maart 2005, 08:21
nice!...best mooie bak voor dat geld, wat zijn je binnenmaten ?

Gretsch6120
24 maart 2005, 10:06
ook een paar mooie voorbeelden:
http://www.pedalboards.com/more_pedalboards.htm


Ik zou me schamen als ik hiermee het podium op moest.....
http://www.pedalboards.com/images/johnl.jpg

vester86
24 maart 2005, 18:13
waarom?

DREAMMACHINE
24 maart 2005, 18:20
veel te veel boss fx-pedaaltjes natuurlijk!... :razz:

Mike McCready
24 maart 2005, 18:29
nice!...best mooie bak voor dat geld, wat zijn je binnenmaten ?

723x360x125 mm
Die 125 mm is een schatting...

Hier is een pdf met informatie en afmetingen van de cases van DAP:

http://www.highlite.nl/DAPCatalogue/DAP_Flightcase.pdf

BLOK182
25 maart 2005, 13:49
Mooie case!

BartL
25 maart 2005, 15:05
Ok, mijn board is klaar!
Ik heb een standaard flightcase voor een lichtmix-unit gekocht bij Bouw Audio Facilities voor 49,95 euro (DAP Case for Showtec Showmaster 48 D7402). De case ziet er zeer strak uit, zit goed in elkaar en is erg stevig.

http://img114.exs.cx/img114/4812/p32300038ep.jpg

Het deksel is er zeer eenvoudig af te halen (vlindersloten los en als het deksel helemaal open staat gewoon omhoog eraf halen).
Er zit zelfs een standaard bakje in gelijmd die ik er eerst uit heb getrokken.

http://img114.exs.cx/img114/1106/p32300044gw.jpg

Ik heb het geheel opgehoogd met een houten plank van 10 mm dik omdat de rand net iets te diep was (totaal gewicht met pedalen en bekabeling = 12,5 kg).

Daarna heb ik het geheel bekleed met klitteband (vrouwtje) dat ik bij Muziekhandel Jukebox in Boekel heb gekocht. Ik heb de anti-sliprubbers onder de pedalen verwijderd en de onderkant geheel bekleed met klitteband (mannetje). George L kabels gebruikt zodat ze mooi precies op lengte gemaakt konden worden (en het geluid natuurlijk).
Achter in de case zit een klepje dat open valt voor de kabels.

Nu alleen nog een keer een power supply kopen en haakjse kabels voor naar de gitaar en naar de versterker zodat ik iets meer ruimte van de case kan benutten (voor evt. uitbreiding -> delay)...

http://img114.exs.cx/img114/2695/p32300060el.jpg

http://img182.exs.cx/img182/2578/p32300077aj.jpg

http://img114.exs.cx/my.php?loc=img114ℑ=p32300092lg.jpg

Worden die dingen ook (tegen vergoeding) opgestuurd? Ennuh...waar kan ik het klitteband het beste halen?

Mike McCready
25 maart 2005, 17:27
Worden die dingen ook (tegen vergoeding) opgestuurd? Ennuh...waar kan ik het klitteband het beste halen?

Ja hoor. Verzenden kost volgens mij 10 euro. Ik heb mijn klitteband bij Jukebox in Boekel http://www.muziekhandel-jukebox.nl/ gekocht. Sturen het vast wel op als je de afmetingen doogeeft. Bij Conrad kun je het ook online bestellen. Is op wel meer plaatsen te krijgen hoor (Gamma, Praxis, naaimachinewinkeltje?)

http://www.bafshop.nl/product_info-fab-1-id-3265.html

Sjakie
24 april 2005, 22:19
Ok, mijn board is klaar!
Ik heb een standaard flightcase voor een lichtmix-unit gekocht bij Bouw Audio Facilities voor 49,95 euro (DAP Case for Showtec Showmaster 48 D7402). De case ziet er zeer strak uit, zit goed in elkaar en is erg stevig.

http://img114.exs.cx/img114/4812/p32300038ep.jpg

Het deksel is er zeer eenvoudig af te halen (vlindersloten los en als het deksel helemaal open staat gewoon omhoog eraf halen).
Er zit zelfs een standaard bakje in gelijmd die ik er eerst uit heb getrokken.

http://img114.exs.cx/img114/1106/p32300044gw.jpg

Ik heb het geheel opgehoogd met een houten plank van 10 mm dik omdat de rand net iets te diep was (totaal gewicht met pedalen en bekabeling = 12,5 kg).

Daarna heb ik het geheel bekleed met klitteband (vrouwtje) dat ik bij Muziekhandel Jukebox in Boekel heb gekocht. Ik heb de anti-sliprubbers onder de pedalen verwijderd en de onderkant geheel bekleed met klitteband (mannetje). George L kabels gebruikt zodat ze mooi precies op lengte gemaakt konden worden (en het geluid natuurlijk).
Achter in de case zit een klepje dat open valt voor de kabels.

Nu alleen nog een keer een power supply kopen en haakjse kabels voor naar de gitaar en naar de versterker zodat ik iets meer ruimte van de case kan benutten (voor evt. uitbreiding -> delay)...

http://img114.exs.cx/img114/2695/p32300060el.jpg

http://img182.exs.cx/img182/2578/p32300077aj.jpg

http://img114.exs.cx/my.php?loc=img114ℑ=p32300092lg.jpg

Als ik je board van de zijkant bekijk is het net of je een tweede verdieping heb gemaakt, klopt dat? Of staat de bodem schuin?

Sjakie
24 april 2005, 22:21
Ok, mijn board is klaar!
Ik heb een standaard flightcase voor een lichtmix-unit gekocht bij Bouw Audio Facilities voor 49,95 euro (DAP Case for Showtec Showmaster 48 D7402). De case ziet er zeer strak uit, zit goed in elkaar en is erg stevig.

http://img114.exs.cx/img114/4812/p32300038ep.jpg

Het deksel is er zeer eenvoudig af te halen (vlindersloten los en als het deksel helemaal open staat gewoon omhoog eraf halen).
Er zit zelfs een standaard bakje in gelijmd die ik er eerst uit heb getrokken.

http://img114.exs.cx/img114/1106/p32300044gw.jpg

Ik heb het geheel opgehoogd met een houten plank van 10 mm dik omdat de rand net iets te diep was (totaal gewicht met pedalen en bekabeling = 12,5 kg).

Daarna heb ik het geheel bekleed met klitteband (vrouwtje) dat ik bij Muziekhandel Jukebox in Boekel heb gekocht. Ik heb de anti-sliprubbers onder de pedalen verwijderd en de onderkant geheel bekleed met klitteband (mannetje). George L kabels gebruikt zodat ze mooi precies op lengte gemaakt konden worden (en het geluid natuurlijk).
Achter in de case zit een klepje dat open valt voor de kabels.

Nu alleen nog een keer een power supply kopen en haakjse kabels voor naar de gitaar en naar de versterker zodat ik iets meer ruimte van de case kan benutten (voor evt. uitbreiding -> delay)...

http://img114.exs.cx/img114/2695/p32300060el.jpg

http://img182.exs.cx/img182/2578/p32300077aj.jpg

http://img114.exs.cx/my.php?loc=img114ℑ=p32300092lg.jpg

Als ik je board van de zijkant bekijk is het net of je een tweede verdieping heb gemaakt, klopt dat? Of staat de bodem schuin?

amon
25 april 2005, 10:27
hij heeft er een verhoging in gebouwd. Ik heb dezelfde case. Alleen dat vakje waar zn kabel in ligt zit er standaard ingebouwd, verder niets.

Mike McCready
25 april 2005, 17:17
hij heeft er een verhoging in gebouwd. Ik heb dezelfde case. Alleen dat vakje waar zn kabel in ligt zit er standaard ingebouwd, verder niets.

Er zit helemaal geen verhoging in bij mij. Alles ligt op hetzelfde niveau. De Boss TU-2 staat iets verder naar achter dan de footswitch van mijn amp waardoor het misschien wel zo lijkt...

amon
25 april 2005, 17:42
hmmm, ja, idd, nu je het zegt, als ik het niveau vergelijk met dat bakje... Komt omdat de foto zo donker is, lijkt net of die tuner op een verhoging ligt...

Bluesbreaker
31 mei 2005, 22:44
Ik heb net de 20 cm smallere versie van die case besteld.

MaBeCo
8 juli 2005, 17:52
He Mike McCready, ik heb vandaag ook zo'n Showmaster 48 besteld bij BAF in Gemert, aardige gasten trouwens. Ik heb ff een vraagje over je "verhoging" in de kist..., heb je deze schuin geplaatst of ligt ie gewoon horizontaal?

Mike McCready
9 juli 2005, 13:55
hij heeft er een verhoging in gebouwd. Ik heb dezelfde case. Alleen dat vakje waar zn kabel in ligt zit er standaard ingebouwd, verder niets.

Er zit helemaal geen verhoging in bij mij. Alles ligt op hetzelfde niveau. De Boss TU-2 staat iets verder naar achter dan de footswitch van mijn amp waardoor het misschien wel zo lijkt...

MaBeCo
9 juli 2005, 15:53
he he, dat snapte ik ook wel, ik bedoel: "Ik heb het geheel opgehoogd met een houten plank van 10 mm dik...".
Zit deze ophoging gewoon vast op de bodem en dus horizontaal of heb je deze ietwat schuin laten lopen.

Mike McCready
10 juli 2005, 15:16
he he, dat snapte ik ook wel, ik bedoel: "Ik heb het geheel opgehoogd met een houten plank van 10 mm dik...".
Zit deze ophoging gewoon vast op de bodem en dus horizontaal of heb je deze ietwat schuin laten lopen.
O die. Die ligt gewoon horizontaal. Maar ik zou hem toch schuin plaatsen. Ik moet nu echt met het topje van mijn schoen de TU-2 intrappen. Vergt wat behendigheid en ik had het liever anders gedaan.

MaBeCo
10 juli 2005, 16:35
BEDANKT!!!

t0n3h^
13 juli 2005, 23:50
Hoi mensen,

Ik heb sinds dinsdag dus ook zo'n kist als mike en vele andere. Ik heb dus op dit moment (de komende tijd ook nog wel) een voeding met daisy chain. Ik heb dus een stekkerdoos en daar al mn voeding geregeld. Ik denk dat ik hiermee geen 2e verdieping kan maken, of heb ik het mis? Hebben mensen ervaring met de kist en een 2e verdieping, want hij lijkt me te laag daarvoor...
Ik ga hem sowieso verhogen met 9 mm merandi(of hoe heet het ook weer :P...). Ik heb namelijk zo'n Lehle 1@3 en als je die dan dicht bij de rand zet, trap je naderhand de hele rand kapot, omdat deze zo laag is. Ik beschik over die duotect klittenband(conrad), maar ik weet niet wat het handigste is.

Mijn gear:
Carl martin Hot Drive n Boost MkII
Lehle 1@3
Vox Wah v847
Boss Pq-4
Boss Tu-2
Footswitch FBV2 (line6) Vergelijkbare grootte als die lehle.

Als mensen tips hebben zijn die van harte welkom.

Bij voorbaat dank!

Gr toni