PDA

View Full Version : Selftuning systeem ... ieuw



Kasper
7 februari 2005, 22:40
Kan zijn dat dit al eens gepasseerd is, maar ik vind niets met de zoekfunctie, so here it goes:
Een selftuning systeem voor alle elektrische gitaren.
Iets met een computertje dat je snaren vanzelf terug goedstemt (Had niet echt veel zin om verder te lezen)

www.selftuning.com

Het staat nog mooi ook :roll:

http://www.selftuning.com/gfx/guitars/les_paul_classic_honeyburst.jpg

slayurrr
7 februari 2005, 22:45
ieuw! http://img238.exs.cx/img238/6643/gfight5gt.gif

Javaca
7 februari 2005, 22:59
Dit bestaat al heel lang.
Zijn al verschillende topics over geweest.

Het lijkt me vooral leuk met benden. Rek je je snaar, en begint je gitaar uit allemacht terug te stemmen :razz:

Kasper
7 februari 2005, 23:25
Dit bestaat al heel lang.
Zijn al verschillende topics over geweest.

Ah, ik dacht al dat ik dit ergens anders had gezien.
zoekfunctie gaf geen resultaat dus heb ik het toch maar eens gepost.

Aca Ilic
7 februari 2005, 23:26
Jimy Page heeft er ook eentje .

mvg
Alex

Trocar
8 februari 2005, 14:25
ieuw! http://img238.exs.cx/img238/6643/gfight5gt.gif
Hehe...

Azrael
8 februari 2005, 15:00
Dit bestaat al heel lang.
Zijn al verschillende topics over geweest.

Het lijkt me vooral leuk met benden. Rek je je snaar, en begint je gitaar uit allemacht terug te stemmen :razz:

What affect does the Performer have on "bending strings"?

None. The Performer only adjusts your strings when you instruct it to and does not make string adjustments while you are playing.

BassAgent
8 februari 2005, 15:20
Walgelijk.

NeeraDJ
8 februari 2005, 15:45
ieuw! http://img238.exs.cx/img238/6643/gfight5gt.gif

You the man! 8-)

Lenweë Míriel
8 februari 2005, 15:49
het ziet er niet uit gewoon het bwoord lelijk schiet hier bij te kort.
opzich is het misschien best hadig als je tussen nummers door even wil stemmen maar dat moet je opzich ook op gehoor kunnen na een flinke tijd oefenen.
en tegen de tijd dat je een gibson kan bestalen moet je dat wel kunnen denk ik.

(niet dat ik dat kan maar dat moet ik nog leren)

krikke
8 februari 2005, 15:58
Lijkt mij iets voor luie mensen :P
Nee, het kan wel handig zijn, maar ik zie het niet direct zitten om met zo'n lelijk ding op men gitaar te gaan rondlopen....

Diedo
8 februari 2005, 18:43
Lijkt mij iets voor luie mensen :P
Nee, het kan wel handig zijn, maar ik zie het niet direct zitten om met zo'n lelijk ding op men gitaar te gaan rondlopen....

handig? als je gewoon te lui bent om te stemmen wel ja, maar neem dan ook meteen een computer die het nummer voor je speelt. :-?

JvD.
8 februari 2005, 19:16
denk dat het er op een mat zwarte nietzo lelijk uit ziet, helemal niet als je het op die nieuwe techno ibbi's doet http://www.ibanez.com/news/hr_giger_series/blowups/DSC_9233.jpg

Kasper
8 februari 2005, 19:45
denk dat het er op een mat zwarte nietzo lelijk uit ziet, helemal niet als je het op die nieuwe techno ibbi's doet

Mja da's ook niet zo verwonderlijk aangezien het dan meer op een floyd rose lijkt van ver. Maar die selftuningsystemen zijn ook gemaakt voor op telecasters, strats, lespauls etcetc. En daarop past zo'n ding echt wel niet.

LordRiffenstein
9 februari 2005, 07:45
Tjonge tjonge, wat een idiote reacties. Dit systeem is niet bedoeld om tussen nummers door ff gewoon je gitaar goed te stemmen maar om speciale tunings te kunnen te gebruiken zonder om de haverklap van gitaar te moeten wisselen. Zo zijn bv veel nummers van Led Zeppelin in een niet-standard tuning gespeeld. Die tuning kan je in dit toestelletje programmeren en met een druk op de knop zal de gitaar zich in die tuning stemming. Scheelt een gitaar en een roadie OF veel wachten op het podium.

Orpheo
9 februari 2005, 08:25
Tjonge tjonge, wat een idiote reacties. Dit systeem is niet bedoeld om tussen nummers door ff gewoon je gitaar goed te stemmen maar om speciale tunings te kunnen te gebruiken zonder om de haverklap van gitaar te moeten wisselen. Zo zijn bv veel nummers van Led Zeppelin in een niet-standard tuning gespeeld. Die tuning kan je in dit toestelletje programmeren en met een druk op de knop zal de gitaar zich in die tuning stemming. Scheelt een gitaar en een roadie OF veel wachten op het podium.

FUCK!! das echt een sterk argument!!!


nie eens aan gedacht..... :oops:

falcovanhoorn
9 februari 2005, 11:41
mooier zou zijn als ze een string thru body hebben en dan dat systeem aan de achterkant plaatsen ofzo

butters
9 februari 2005, 12:07
ik vind het heel interessant, je kan zelfs tijdens een nummer heel snel van stemming veranderen. hoe het eruitziet is dan het minste van mijn zorgen. (veel gitaristen zien er trouwens veel slechter uit dan hun gitaar) :D

ik vraag me af hoeveel het ding weegt?

Wormaap
9 februari 2005, 13:06
mooier zou zijn als ze een string thru body hebben en dan dat systeem aan de achterkant plaatsen ofzo
Dan loop je heel de tijd met zo'n bult in je buik te prikken o_O

Nrrrk
9 februari 2005, 16:41
Klinkt interessant, maar ze hadden het beter moeten vewerken, dis best zonde hoe het er nu uitziet.