PDA

View Full Version : Led's in Savage SE



Thom TK
7 februari 2005, 20:50
test

Thom TK
7 februari 2005, 20:51
Ik heb dus mijn amp binnen, maar de leds doen het niet (ik neem aan dat -zoals bij de rest van de Engls- er leds in horen te zitten).

Kan iemand mij uitleggen welke leds erin horen, en hoe ik ze installeer?

Daniël_san
7 februari 2005, 20:52
LEDs??????? Volgens mij waren dat speciale.....

Thom TK
7 februari 2005, 20:53
LEDs??????? Volgens mij waren dat speciale.....
euhm...wattan? geen lampen dacht ik...

Daniël_san
7 februari 2005, 20:55
Ow..... Je moet anders effe die vraag aan Lordrifftenstein vragen. Die heeft 2 Engl ampjes.

Fumi SG
7 februari 2005, 21:13
heej....volgens mij zitten die led's alleen in de special editions :wink:

Thom TK
7 februari 2005, 21:29
heej....volgens mij zitten die led's alleen in de special editions :wink:

Ja maar de Powerball geeft ook rood licht...

srv-man
7 februari 2005, 21:41
Dat koopt maar een dure amp en kan niet eens een lampje indraaien, tragisch, waar moet dat heen met de jeugd......nog even dan vragen ze nog waar het gitaarsnoer in moet..... :wink: :-D


Natuurlijk heeft de Savage SE ook van die hoerige binnenverlichting. Zijn gewoon 2 lampjes van max. 15 watt. Check de gebruiksaanwijzing op http://www.engl-amps.com/engl-amps/ en je weet precies waar ze zitten! Maar ook zonder dat zou je eruit moeten komen.

Thom TK
7 februari 2005, 21:46
Dat koopt maar een dure amp en kan niet eens een lampje indraaien, tragisch, waar moet dat heen met de jeugd......nog even dan vragen ze nog waar het gitaarsnoer in moet..... :wink: :-D


Natuurlijk heeft de Savage SE ook van die hoerige binnenverlichting. Zijn gewoon 2 lampjes van max. 15 watt. Check de gebruiksaanwijzing op http://www.engl-amps.com/engl-amps/ en je weet precies waar ze zitten! Maar ook zonder dat zou je eruit moeten komen.

Maar weet je zeker dat het lampen zijn? de oudere versies hadden lampen, ik dacht dat de nieuwe versies led's hadden (ze hebben het over bulbs...zal wel ff kijken wat dat betekend).

Maarja, bedankt iig...zal ff kijken (oh ja, en uiteraard zet ik er géén rooie in... :-D )

srv-man
7 februari 2005, 21:55
Niks led, gewoon een lampje. Ik geloof zelfs dat de kleur door een rood plasticje oid wordt bepaald en niet door de lamp.

Schroef even het achterpaneel eraf, ze zitten links en rechts achter.

Thom TK
7 februari 2005, 21:56
OKe, thanx

sickpunk
7 februari 2005, 22:02
LIGHTbulbs... oftewel... een normale LAMP!

LordRiffenstein
7 februari 2005, 22:04
Het zijn LEDs, althans, in mijn Savages zijn het 2 rode LEDs achter elke eindversterker lamp. Oudere modellen hadden inderdaad lampjes en ik dacht dat die niet achter de buizen stonden maar meer verder van mekaar.

xshredx
7 februari 2005, 22:09
In mijn (oudere) Savage 120, zie ik sockets zitten als van gewone lampen, maar wel een kleiner model...
Ik heb mijn Savage tweedehands gekocht, zonder van die versiering erin. Waar zou ik zo'n lampen kunnen vinden (kleiner dan gewone lampen en liefst rood gekleurd)?

Thom TK
7 februari 2005, 22:10
Het zijn LEDs, althans, in mijn Savages zijn het 2 rode LEDs achter elke eindversterker lamp. Oudere modellen hadden inderdaad lampjes en ik dacht dat die niet achter de buizen stonden maar meer verder van mekaar.

Ja toch wel dus...mijn Savage SE is 3 jaar oud...maarja ik zal hem wel even openschroeven.
Bedankt voor de reactie!

LordRiffenstein
7 februari 2005, 22:19
En hier snel een fotootje. Is wel mijn Savage 120 maar mijn Savage SE heeft net dezelfde LEDs.

http://riffenstein.kingsmeade.net/stuff/LEDS.jpg

Thom TK
7 februari 2005, 22:21
Hmmm, oke...wordt wel lastig om ze te vervangen als ik die foto zo zie.

LordRiffenstein
7 februari 2005, 22:30
Hmmm, oke...wordt wel lastig om ze te vervangen als ik die foto zo zie.

Jup, bij mijn Savage SE zit er trouwens maar 1 led achter elke buis.

srv-man
7 februari 2005, 22:58
Hey Yoeri, ik zou toch haast zeker weten dat er in mijn Savage SE (met zwart front, laatste uitvoering dus) 2 lampjes (links en rechts) zaten.......Kan het niet zo zijn dat er voorheen leds in zaten en nu lampjes. In de handleiding van zowel de Savage als de Savage SE is er sprake van lampjes......

LordRiffenstein
8 februari 2005, 07:32
Hey Yoeri, ik zou toch haast zeker weten dat er in mijn Savage SE (met zwart front, laatste uitvoering dus) 2 lampjes (links en rechts) zaten.......Kan het niet zo zijn dat er voorheen leds in zaten en nu lampjes. In de handleiding van zowel de Savage als de Savage SE is er sprake van lampjes......

Strange, ik dacht dat enkel de heel oude versies dat hadden, misschien dat ze voor de laatste versies nog oude chassis of zo hebben gebruikt.

Josdevos
8 februari 2005, 10:32
De mijne heeft ook de ledjes achter elke eindtraplamp.
Mijn ledjes zijn van rood naar roze gegaan, en heb ze uiteindelijk helemaal wit gemaakt. (Verf eraf gedaan.) Ook mooi zicht, vooral minder pimpy...
Ik vrees dat een swap niet echt gemakklijk gaat zijn want ze zitten op het chassis vastgesoldeerd dacht ik.

.ChiefRebelAngel.
8 februari 2005, 10:35
bij mijn 120 ook gewoon leds achter de tubes, in tegenstelling tot wat de handleiding beweert. zou er niet van schrikken als ze vastgelijmd zijn op't chassis...

Josdevos
8 februari 2005, 10:43
zou er niet van schrikken als ze vastgelijmd zijn op't chassis...

Inderdaad, dat is ook zo.

@ Youri: aan uw ledjes te zien is het licht in je 120 ook al aan de roze kant... :lol:

.ChiefRebelAngel.
8 februari 2005, 10:54
@ Youri: aan uw ledjes te zien is het licht in je 120 ook al aan de roze kant... :lol:

waarschijnlijk bewust... :-D

Josdevos
8 februari 2005, 11:02
@ Youri: aan uw ledjes te zien is het licht in je 120 ook al aan de roze kant... :lol:

waarschijnlijk bewust... :-D :stop:

:P

LordRiffenstein
8 februari 2005, 11:16
@ Youri: aan uw ledjes te zien is het licht in je 120 ook al aan de roze kant... :lol:

Nog altijd rood hoewel er al 2 leds kapot zijn.

LordRiffenstein
8 februari 2005, 11:20
waarschijnlijk bewust... :-D

:evil:

.ChiefRebelAngel.
8 februari 2005, 11:21
waarschijnlijk bewust... :-D

:evil:
sorry, ik ben te ver gegaan :cry:

LordRiffenstein
8 februari 2005, 11:22
sorry, ik ben te ver gegaan :cry:

Er is geen weg terug

*insert evil laughter*

:evil: :evil:






















:razz: :cool:

Thom TK
8 februari 2005, 11:56
Ik heb al gekeken...mijn Savage SE heeft echte lampen...2 stuks aan de weerskanten.
Jammer, ouder type dus...

Josdevos
8 februari 2005, 12:48
Ik heb al gekeken...mijn Savage SE heeft echte lampen...2 stuks aan de weerskanten.
Jammer, ouder type dus...

Hmmmz NICE :lol: Maakt modden en ze vervangen dus wel veel gemakkelijker....

PIMP YOUR AMP