PDA

View Full Version : :: Satriani Cover - Crying - Gert-Jan ::



Gert-Jan
7 februari 2005, 20:33
Even een gouwe ouwe. Wat een fucking moeilijk nummer zeg, al die kolere bends. Valt dus behoorlijk tegen. Maar goed nu met de billen bloot. :(

http://www.gjvanwijk.nl/crying.mp3

Luc-O
7 februari 2005, 20:58
Dit is inderdaad één van de juweeltjes van meneer Satriani, goeie keus! The Extremist is sowieso wat mij betreft zijn magnum opus, wat een weergaloze plaat is dat zeg. Vind in dit nummer persoonlijk die 'omslag' rond 2:32 nog steeds een kippenvelmoment. Ik geef je een 9 voor deze uitvoering, erg dicht tegen het origineel aan. Ik hoorde je één keer wringen bij zo'n hoge bend, maar een kniesoor die daar op let. Erg goed.

PS jammer dat de doedelzak er niet bij zit... :wink:

Toffe gozer
7 februari 2005, 21:09
Very nice , iemand die Satriani na kan spelen kan gewoon verrekte goed gitaarspelen, zeker een nummer zoals "crying".
Erg gaaf dit en ik ben benieuwd naar je volgende Satriani cover :)

WICKED
7 februari 2005, 21:20
Erg mooi gespeeld :D Laat ik hem ook maar eens proberen :)

Gert-Jan
7 februari 2005, 21:24
@Luc-O Hey bedankt voor het compliment! 8-)




Very nice , iemand die Satriani na kan spelen kan gewoon verrekte goed gitaarspelen, zeker een nummer zoals "crying".
Erg gaaf dit en ik ben benieuwd naar je volgende Satriani cover :)

Thanks, ik heb ooit een poging gedaan om flying in a blue dream te coveren. http://www.gjvanwijk.nl/flying.mp3

Toffe gozer
7 februari 2005, 21:53
Die kende ik al Gert-Jan :-D , maar voor diegene die hem nog niet beluisterd hebben moeten dat zeker doen want die is ook erg gaaf 8-)

c.hultermans
8 februari 2005, 00:37
Heee Gert-Jan;

Klinkt lekker, goeie poging iig!!!!

Je bendings zijn nie altijd even loepzuiver, maar t geheel is prima............

@Luc, die doedelzak zit volgens mij in Rubina hoor!!! :wink:

Volgende keer graag Flying!!! :-D

Grtz,

Conrad

CustomBlood
8 februari 2005, 01:12
mietig gespeeld...maar ja das satriani :-D

speel s ook effe iets van malmsteen in 8-)

Gert-Jan
8 februari 2005, 05:34
mietig gespeeld...maar ja das satriani :-D

speel s ook effe iets van malmsteen in 8-)

Dat vind ik pas een homo :-D :-D


@Conrad. Hey bedankt. Het is inderdaad niet overal even zuiver :-? maar meer kon ik er niet van maken. Ik heb er ook een hekel aan ieder stukje apart op te nemen tot dat het goed is. Ik zal gewoon harder moeten moeten oefenen.

Luc-O
8 februari 2005, 10:45
@Luc, die doedelzak zit volgens mij in Rubina hoor!!! :wink:



Rubina's Blue Sky Happiness bedoel je dan, want in Rubina zit er zeker geen. Anyway, op het eind van een nummer op The Extremist hoor je een doedelzak, kzal nog eens gaan luisteren!

c.hultermans
8 februari 2005, 12:54
mietig gespeeld...maar ja das satriani :-D

speel s ook effe iets van malmsteen in 8-)

Dat vind ik pas een homo :-D :-D


@Conrad. Hey bedankt. Het is inderdaad niet overal even zuiver :-? maar meer kon ik er niet van maken. Ik heb er ook een hekel aan ieder stukje apart op te nemen tot dat het goed is. Ik zal gewoon harder moeten moeten oefenen.

Ach Gert-Jan; wie weet hoe vaak Satch wel niet heeft ingeprikt in dit nummer!!!! :wink:

@Luc, die bedoelde ik jaaaaaaaa!!!! duhhhhhhhhhhh :-D :wink:

Azrael
8 februari 2005, 15:20
VERDOMD GOED!

Net gespeeld , mooie bends , goede timing. Lekkere sound (lekker dun).
Top!
8-)

Roy K.
8 februari 2005, 17:21
Ja super gedaan Gert-Jan! :P Mooi geluid heb je inderdaad (zowiezo zit dat altijd wel snor..) Niks aan toe te voegen, behalve dan dat je keuze van een Satch-nummer beter had gekund, ik houd meer van zijn rock-achtige nummers, maar goed, prima gedaan!

Heb je de backing zelf gemaakt trouwens?

Sim Simon
8 februari 2005, 17:55
Heel mooi. :D Die bends lijken me inderdaad behoorlijk ingewikkeld, maar dat heb je best goed gedaan. :)

Gert-Jan
8 februari 2005, 18:24
Bedankt voor jullie replies 8-)

m^rton
8 februari 2005, 19:16
Heb je de backing zelf gemaakt trouwens?

Vraag ik me ook af.

Supergaaf gespeeld, en wat een geluidje heb jij zeg!

c.hultermans
8 februari 2005, 19:36
ps, wat heb je trouwens een geweldig mooie en orginele site man!!!

:)

Stratman70
8 februari 2005, 19:44
Hey Gert-Jan, petje af en een diepe buiging hoor!
Niks op aan te merken!
Waar blijft trouwens je inzending van de riffcontest? :lol:

Gert-Jan
8 februari 2005, 21:02
Hey mannekes,

backing komt van guitar101.com

Riff-contest komt er aan. We hebben toch nog ff.

FrankS
10 februari 2005, 20:18
Haha jezus man kzit hier nu met kippenvel te luisteren... ik heb dit nr. ook ooit eens gepoogd met n muziektentamen in 5 of 6vwo ofzo.. Maar dat klonk nergens naar.. echt niet.. Nu hoor ik dit en vind dat je het echt heerlijk speelt man!!! Geweldige feel en toon ook!!!! En ja het nummer doet me sowieso al veel, maar poe wat nou negativiteit over bends of wat dan ook! Gewoon te gek man!! Ik geniet nog ff verder :D laterz :harmony:

Gert-Jan
11 februari 2005, 09:58
Haha jezus man kzit hier nu met kippenvel te luisteren... ik heb dit nr. ook ooit eens gepoogd met n muziektentamen in 5 of 6vwo ofzo.. Maar dat klonk nergens naar.. echt niet.. Nu hoor ik dit en vind dat je het echt heerlijk speelt man!!! Geweldige feel en toon ook!!!! En ja het nummer doet me sowieso al veel, maar poe wat nou negativiteit over bends of wat dan ook! Gewoon te gek man!! Ik geniet nog ff verder :D laterz :harmony:

Ha ha te gek zo'n reactie................... :razz:

Bouke
11 februari 2005, 11:20
Hey Gert-Jan,

Mooi hoor, gaaf gespeeld. Als je het een origineel erg goed kent, hoor je elke 'afwijking' in een nagespeelde versie, je hoort elke timing die net even anders is als het origineel of een bend die je anders gewend bent, maar dat neemt niet weg dat dit onwijs goed gedaan is. Petje af, petje weer op en nogmaals petje weer af :D

Meer!

Bouke

Gert-Jan
11 februari 2005, 13:12
Thx 8-)

ResNovae
11 februari 2005, 14:47
Klinkt goed... Opgenomen in één take? Zoja, misschien slim om dan je geld te gaan verdienen als sessiemuzikant?

Gert-Jan
11 februari 2005, 17:23
In één take? Nah :oops: :oops: Maar sommige stukken zijn niet te knippen dus het aantal parts is wel beperkt.

Sessiemuzikant, ik ken veel betere gitaristen die nog niet de helft verdienen van wat ik nu verdien :razz: :razz: en dan ook nog hele weekenden op pad zijn. Trouwens ik ben niet goed genoeg hoor

Mr Freeze
11 februari 2005, 18:05
Trouwens ik ben niet goed genoeg hoor

Leuk dat je zo bescheiden bent. Jij bent inderdaad niet goed genoeg, jij bent TE goed.

Gert-Jan
14 februari 2005, 07:58
:oops:

Ritch
15 februari 2005, 19:29
lijp, ik heb hem ook gedaan voor mn C examen. Ik wil em ook wel eens inspelen, maar ik weet niet hóé :-? het liefst zou ik gewoon gitaar-effect-pc willen inspelen, maar ik snap de ballen ervan haha. Best zonde anders had ik al veel meer gedaan... :lol:

VHsologitarist
15 februari 2005, 22:31
Ik vind hem goed klinken GertJan super!!
petje af :-D

groetjes
ferry

Axl Rose
18 februari 2005, 18:27
mooi man, Ik ken het orgineel niet , maar het gedeelte vanaf 1:50 vind ik erg mooi.

slayurrr
18 februari 2005, 18:44
Dit klinkt kut, baggerzooi....






















Hey joking man :-D , klinkt echt ontzettend gaaf man, super! 8-)

Brianmayrulezzz
21 februari 2005, 21:49
Hey GJ!
echt weer een super geslaagde cover!
Satch is gewoon fantastisch en je legt er ook een goede feel in. Ik vind je mengelingen van de liveversie (live @ SF enzo) en de studioversie ook cool. Het zijn kleine dingetjes, maar die maken het wel net iets leuker dan de studioversie.
Wel grappig feitje is trouwens dat Satch tegen z'n principes dit numemr digitaal heeft opgenomen: over een zoom muli-fx (kweenie welke).
Ik vind dat Hendrix-achtige op 4.10 ook echt super, ook als je dit zelfs speelt raak voelt dat echt super! Die paar kleine haperingen/bendfoutjes moet niet over gezeikt worden. Dit is echt een teringmoeilijk nummer. Als ik het meespeel is het lekker, maar de eerste keer dat ik het opgenomen had schaamde ik me kapot :wink:
Sound is ook weer dik in orde, een vraag: waar haal je die sustain in godsnaam vandaan? Heerlijk! Tis nog net niet dat het in feedback uitbarst als op de echte versie, maar die noten houden het lang vol! :razz:
Ik heb trouwens een heel zip bestand met allemaal backings van Satch, tis zo'n CD met allemaal backings + ingespeelde versies. Als je die wilt hebben zeg het maar, de backings die je van Flying en Crying hebt komen iig hier uit!
Je moet Friends trouwens ook es spelen, niet te moeilijk nummer en ook lekker om te spelen!
En net als Luc-O zegt, The extremist is echt een heel goed album, je moet Friends ook maar es spelen, niet te moeilijk nummer, maar wle echt lekker om te spelen! (net als summersong trouwens, maar dies echt een stuk moeilijker)

Wat vind je trouwens van de nummers A Train Of Angels en Lights of Heaven van Satch (Crystal Planet), ook erg gave nummers met dat typische ritmische/melodische van satriani :)

Gert-Jan
22 februari 2005, 07:15
Hey Brian......

Bedankt voor deze uitgebreide reply. Ik heb ook een berg backings van JS. Inderdaad wel gaaf.

Die sustain komt voornamelijk door mijn gitaar en de pick-ups (dimarzio EVO en FRED). Het is een handgebouwde joekel (Patrick Koopman).

De rest is een simpele POD 2 en een heel klein beetje reverb op de Roland (die vind ik net iets beter definieren dan de reverb op de POD)

Tja verder blijven het covers en iedere keer als je met zo'n kaskraker staat mee te jengelen denk ik 'waarom heb ik dat nummer niet bedacht.......' Dan zat ik er nu warmpjes bij :razz:

Brianmayrulezzz
22 februari 2005, 10:08
Die sustain komt voornamelijk door mijn gitaar en de pick-ups (dimarzio EVO en FRED). Het is een handgebouwde joekel (Patrick Koopman).
ff een vraagje, waarom heb je 'm laten bouwen en niet gewoon een JS1000 of JS1200 gekocht? Ik neem aan dat als je zo'n axe met de hand laat bouwen veel duurder uit bent.


Tja verder blijven het covers en iedere keer als je met zo'n kaskraker staat mee te jengelen denk ik 'waarom heb ik dat nummer niet bedacht.......' Dan zat ik er nu warmpjes bij :razz:
tsja, voor nummers als dit moet je gewoon een genius zijn, maar ook bijvoorbeeld lovething, zou je ooooit zoiets kunnen verzinnen? :wink:
Ik iig niet

Gert-Jan
22 februari 2005, 10:15
ff een vraagje, waarom heb je 'm laten bouwen en niet gewoon een JS1000 of JS1200 gekocht? Ik neem aan dat als je zo'n axe met de hand laat bouwen veel duurder uit bent.


Maar dan heb je een klasse-stuk-hout. Mijn favoriete frets, mooie top, de best locks, de ultieme tremolo en fantastische pick-ups. Dus ach, het valt best mee. Ik weet niet wat een JS nieuw kost, weet wel dat 'ie in deze kleur (2-tone sunburst) niet te koop is in de winkel.

Brianmayrulezzz
22 februari 2005, 10:51
ff een vraagje, waarom heb je 'm laten bouwen en niet gewoon een JS1000 of JS1200 gekocht? Ik neem aan dat als je zo'n axe met de hand laat bouwen veel duurder uit bent.


Maar dan heb je een klasse-stuk-hout. Mijn favoriete frets, mooie top, de best locks, de ultieme tremolo en fantastische pick-ups. Dus ach, het valt best mee. Ik weet niet wat een JS nieuw kost, weet wel dat 'ie in deze kleur (2-tone sunburst) niet te koop is in de winkel.

Das wel waar ja, zo kun je 'm idd helemaal aan je eigen eisen aanpassen; JS kost nieuw denk ik rond de €1200 ofzo.
En ik weet ook dat mijn JS in de "kleur" die ik heb niet te koop is in de winkel 8-) :D

up-guitarman
22 februari 2005, 14:45
Jaloers ... jaloers ... jaloers ... jaloers ...
Amaaai, echt sjiek gedaan, allebei de nrs. zijn echt proper ingespeeld, en je sound komt ook echt mooi in de buurt van het origineel !!!

Gert-Jan
23 februari 2005, 07:33
Zwaar bedankt :-D

Grave Fillé
23 februari 2005, 14:47
Ckers!!!!

Hier kan ik wat van leren :-D

grtz,
Grave

Ritch
23 februari 2005, 15:34
ff een vraagje, waarom heb je 'm laten bouwen en niet gewoon een JS1000 of JS1200 gekocht? Ik neem aan dat als je zo'n axe met de hand laat bouwen veel duurder uit bent.


Maar dan heb je een klasse-stuk-hout. Mijn favoriete frets, mooie top, de best locks, de ultieme tremolo en fantastische pick-ups. Dus ach, het valt best mee. Ik weet niet wat een JS nieuw kost, weet wel dat 'ie in deze kleur (2-tone sunburst) niet te koop is in de winkel.

Das wel waar ja, zo kun je 'm idd helemaal aan je eigen eisen aanpassen; JS kost nieuw denk ik rond de €1200 ofzo.
En ik weet ook dat mijn JS in de "kleur" die ik heb niet te koop is in de winkel 8-) :D

JS kost nieuw rond de 1900 euro. 2e hands ben je dus veel beter uit.

Brianmayrulezzz
23 februari 2005, 16:21
JS kost nieuw rond de 1900 euro. 2e hands ben je dus veel beter uit.

Retailprijs is 1900 euro ja!! Zoeken op internet geeft heel wat vriendelijkere prijzen :wink:

Ritch
24 februari 2005, 17:50
Ja klopt, bent met je eens, maar als je een JS 1000/2000 voor 8/900 euros kunt scoren..! Vind ik toch redelijk voor een high-end axe!

Robs
25 februari 2005, 18:59
Toch maar ff reageren: super gaaf Gert-Jan, deze gaat de Playlist van mn Ipod in! 8-)

Ben verder niet zo'n liefhebber Satch, dus wellicht dat dat genoeg zegt over je prestatie...

Jollert
28 februari 2005, 19:33
Ben verder niet zo'n liefhebber Satch, dus wellicht dat dat genoeg zegt over je prestatie...

Dit geldt ook voor mij, ik vind het echt mooi, goed man!

Predator
7 maart 2005, 18:01
Dit is een van Satriani's juweeltjes, er zit onwijs wat gevoel in, gevoel waarvan ik had gehoopt dat juist JIJ die beter te pakken had. Het lijkt alsof je het nummer meer speelt vanuit een technisch standpunt, om alle bends op de juiste plaats te krijgen, dan dat je het echt uit gevoel speelt. Dit komt vast omdat je het een moeilijk nummer vindt om te spelen, dit merk ik uit je spel.

Ondanks dat klinkt het zeker niet slecht, maar als Satriani-fan merk ik zeker een verschil tussen jouw uitvoering en het origineel en dat komt niet alleen omdat je niet alles identiek speelt - wat ik trouwens ook leuk vind, een beetje een eigen twist aan een cover geven is altijd leuk - maar vooral door het gevoel erachter.

Ikzelf heb ook heel lang erover gedaan om dit nummer te kunnen spelen, je hoeft het maar even opzij te leggen en je verleerdt (d? t? dt?) het, je moet echt Joe Satriani hiervoor heten vrees ik.

Other than that, goede poging, als we in cijfers zouden spreken: een 8.

Gert-Jan
8 maart 2005, 08:01
Dit is een van Satriani's juweeltjes, er zit onwijs wat gevoel in, gevoel waarvan ik had gehoopt dat juist JIJ die beter te pakken had. Het lijkt alsof je het nummer meer speelt vanuit een technisch standpunt, om alle bends op de juiste plaats te krijgen, dan dat je het echt uit gevoel speelt. Dit komt vast omdat je het een moeilijk nummer vindt om te spelen, dit merk ik uit je spel.

Ondanks dat klinkt het zeker niet slecht, maar als Satriani-fan merk ik zeker een verschil tussen jouw uitvoering en het origineel en dat komt niet alleen omdat je niet alles identiek speelt - wat ik trouwens ook leuk vind, een beetje een eigen twist aan een cover geven is altijd leuk - maar vooral door het gevoel erachter.

Ikzelf heb ook heel lang erover gedaan om dit nummer te kunnen spelen, je hoeft het maar even opzij te leggen en je verleerdt (d? t? dt?) het, je moet echt Joe Satriani hiervoor heten vrees ik.

Other than that, goede poging, als we in cijfers zouden spreken: een 8.

Dan ben ik razend benieuwd naar jouw versie. Snel posten dan maar??

Dat er een duidelijk verschil is tussen het origineel en mijn versie lijkt me ook niet zo gek. Daarom staat satriani aan de top en mag ik mijn frutsels op dit edele forum posten. Maar desalniettemin vind ik dat leuk om te doen en kan ik reacties als deze zeer waarderen.
Bedankt voor je reply.

Predator
8 maart 2005, 17:04
Is goed, ik zal wel een versie posten, helaas zul je wel lang moeten wachten daarop want momenteel is mijn laptop (mijn muziekapparatuur dus) kapot. Hopelijk stuur ik het apparaat voor Donderdag nog weg en wordt hij gerepareerd, zal eens tijd worden, ik zit al sinds half December zonder. Ze wouden dat ik godver*** het hele bedrag ging betalen (circa €700) en ik heb via een LANGE omweg weten te regelen dat Dixons 21/36 daarvan betaalt!!! :lol: Sowieso onbegrijpelijk dat mijn videokaart doorbrand in Word.

Maar goed, dat terzijde, er komt zodra ik mijn laptop terugheb een versie van mij op dit forum, dan zul je mij wel even de backing moeten sturen ooit. Lijkt me een hele uitdaging om jouw versie te evenaren!

Het verschil waar ik over sprak in mijn vorige post uit zich trouwens totaal niet in je notenkeus of scherpheid daarop, dat is allemaal dik in orde en het is denk ik wel te horen hoe moeilijk dat is in dit nummer. Het zit zich meer in de timing van de melodien, je zit er op sommige plekken gewoon 'net' naast en dat is niet erg, maar als je Gert-Jan van Wijk heet, verwacht ik anders! :wink: Het is in een langzaam zwijmelnummer zo mooi als deze, dat de timing gewoon DEAD ON is.

Greets!

Gert-Jan
11 maart 2005, 09:06
Hier is de backing alvast.

http://www.gjvanwijk.nl/crying_bt.mp3

Predator
11 maart 2005, 09:35
:nervous: Damn, dit nummer is al mooi zonder de leadguitar erin... Ik ga morgen beginnen met oefenen, thanks voor de backing, deze zocht ik al heel lang!

sebass
16 maart 2005, 16:19
Mooi gespeeld. Ook redelijk mooi geluid.

Wat kleine tips: misschien zou je iets meer vibratio in de lange tonen kunnen doen, soms kap je de tonen af waar ze best wat langer zouden mogen duren vooral in het begin van het stuk later is dit wel gewoon prima. Ergens een lichte feedback in maken is ook erg mooi. Maargoed dit zijn gewoon subjectieve dingetjes.

Verder erg mooi en strak gespeeld alleen soms kleine struikelingetjes over de snelle loopjes.

segers
16 maart 2005, 17:58
Heel heel erg gaaf Gert-Jan!!
Echt mooi relaxed gespeeld!!
grtz
R:oy

Gert-Jan
16 maart 2005, 18:39
Van 'der meister' is dat een heel mooi compliment 8-)

Predator
17 maart 2005, 13:17
Ergens een lichte feedback in maken is ook erg mooi.Helemaal mee eens, maar als ik het mijzelf goed herinner neemt Gert-Jan direct via de line in op met een moduler. Line 6 PodXT toch? ... Zo'n feedback is mooi, maar volgens mij is het niet haalbaar met een moduler en PC-speakers, dan wordt zo'n feedback lelijk. Ik heb het zelf HEEL lang terug wel eens geprobeerd met mijn V-Amp2 maar tegenwoordig neem ik op met koptelefoon op mijn dak, dus dan is het helemaal niet haalbaar.