PDA

View Full Version : Shortscale



dejohan
7 februari 2005, 20:15
Hoi,
Ik ben op zoek naar een shortscale bass, genre P-bass, en dan nog liefst een low budget model.
Bestaat zoiets?

Chaney
7 februari 2005, 20:32
Wat dacht je van een Squier Bronco Bas, shortscale met een enkelspoels element. Ze zijn redelijk betaalbaar, op Marktplaats staan ze regelmatig voor ongeveer 120 tot 150 EURO. Nieuw zijn ze ongeveer 200 EURO, volgens mij.

Als je iets beters zoekt, zou je ook voor een Fender Mustang bas kunnen gaan, volgens mij zitten die rond de 600 EURO.

The Mule
7 februari 2005, 21:26
Bij BassConnection staat een Fender Precision Junior met 28" scale voor 499 euro te koop. Hoewel ik niet kan inschatten wat je onder 'budget' verstaat, komt dat erg dicht bij wat je zoekt, dacht ik zo...

Lazy B.
8 februari 2005, 14:25
Wat dacht je van een Squier Bronco Bas, shortscale met een enkelspoels element. Ze zijn redelijk betaalbaar, op Marktplaats staan ze regelmatig voor ongeveer 120 tot 150 EURO. Nieuw zijn ze ongeveer 200 EURO, volgens mij.

Als je iets beters zoekt, zou je ook voor een Fender Mustang bas kunnen gaan, volgens mij zitten die rond de 600 EURO.

+1

dejohan
8 februari 2005, 15:15
Is dat een beetje ok, zo'n Bronco bas? En het element?

BassAgent
8 februari 2005, 15:23
Prima spul, hoewel mijn smaak uitgaat naar een ander model. Het geluid is volgens mij niks mis mee.
http://www.fender.com/new_repository/squier/images/0310902_md.jpg
Bronco
http://www.theminorchord.com/images/mustang_bass_01.jpg
Mustang

Chaney
9 februari 2005, 20:46
Ik heb gisteren trouwens bij Feedback Apeldoorn op een Fender Mustang gespeeld. Als je een longscale gewend bent, is het in het begin best raar, maar het went wel snel. Ik vond het geluid en de afwerking erg goed, hij heeft een warme, Fender-achtige klank.

De Mustang wordt in Japan gebouwd, dus dan weet je dat het met de kwaliteit wel goed zit.

Iron Maiden
9 februari 2005, 20:55
Zo'n Mustang is echt super mooi, alleen zou het niet "gevaarlijk"zijn om op een shortscale te leren spelen, omdat die veel lichter speelt dan een longscale, en je dan heel goed op een shortscale kan spelen, en niet meer op een longscale

Iron Maiden
9 februari 2005, 20:55
Zo'n Mustang is echt super mooi, alleen zou het niet "gevaarlijk"zijn om op een shortscale te leren spelen, omdat die veel lichter speelt dan een longscale, en je dan heel goed op een shortscale kan spelen, en niet meer op een longscale

Iron Maiden
9 februari 2005, 20:55
Zo'n Mustang is echt super mooi, alleen zou het niet "gevaarlijk"zijn om op een shortscale te leren spelen, omdat die veel lichter speelt dan een longscale, en je dan heel goed op een shortscale kan spelen, en niet meer op een longscale

AntY
9 februari 2005, 21:32
voor zon 500-600 euro zou ik een rickenbackre 3000 kopen, helaas zijn ze dun gezaaid.