PDA

View Full Version : Boss GX-700



jeroen rommens
7 februari 2005, 17:32
Heeft iemand ervaring met deze pre-amp/effecten ?
Is deze goed van geluidskwaliteit ?

ieme
7 februari 2005, 20:07
Lord riff en skabouter

doncker
7 februari 2005, 20:09
Kvind ze zeer ver reikend, voor wat het kost. Pre-amps zijn goed voor punk/metal, voor andere stijlen kan ik niet zeggen. Alleen de noise gate vind ik echt niks. Kheb hem zeer basic gebruikt, volgens mij vraag je beter eens aan arjen(skabouter) , yoeri of aan ben79. Zij weten er meer van.

gershwin5150
7 februari 2005, 23:35
Ik heb een GX700, maar die gebruik ik alleen om thuis mee te oefenen. Live geen ervaring mee.
Heb ook een GT-6 gehad en die vond ik wat geluid betreft wel beter, maar ja is ook een stuk nieuwer.
Om gewoon thuis mee te spelen met flink wat geluidsmogelijkheden + effecten is het een erg handig apparaatje.

bloodboiler
10 februari 2005, 00:05
Ik heb een aantal jaar over een GX 700 gespeeld, leuke geluiden voor een leuke prijs. Maar helaas is de gebruikte processor van een niet zo hoge kwaliteit. Na een aantal jaren begon dat kreng kuren te krijgen, toen ik hem ter reparatie aanbood wist de winkelier me te vertellen dat dit een bekend probleem van de GX700 is. En inderdaad heb ik sindsdien van verschillende gitaristen gehoord dat ze het zelfde euvel hadden.

Je kunt beter op zoek gaan naar zijn grote broer, de Roland GP100, moeten 2de hands niet zo duur zijn

Jeroenvanhulsteijn
10 februari 2005, 09:57
Ik vond er zelf eigenlijk niks aan. Kwam ook omdat ik er niet zo goed mee overweg kon. Toendertijds ingeruild met een Mesa V-Twin pedaal.

Ik kreeg er geen lekkere overdrives uit. De phaser kwam ik ook niet uit. Maarja, ik wist ook totaal het verschil niet in 4, 8, 12 step phasers.

Later overgegaan op een Kitty Hawk preamp. Die had wel de overdrives die ik zocht. Akai Intelliphase ervoor en gaan met die banaan.

Ik denk dat het op zich best een bruikbaar apparaat is, maar ik kon er zelf gewoon niet mee overweg. Teveel poespas. Op de site van Rockpalace staat nog een goedkope GX700.

Ik heb toendertijds de handleiding ingescanned en op internet gezet. Kun je hier bekijken: Handleiding GX700 (http://gx700.freeservers.com)

jeroen rommens
10 februari 2005, 17:27
Is 200€ een goede prijs vooree roland GP-100?

Jeroenvanhulsteijn
11 februari 2005, 00:21
ik vind van wel. Ik vind het eigenlijk redelijk goedkoop. Ik dacht dat ze nog rond 250 zaten.
Ik heb overigens zelf ook ooit een GP100 voor 200 euro verkocht.

jeroen rommens
11 februari 2005, 09:22
En is 300€ een goede prijs voor GP-100 met fc-200 ?

Jeroenvanhulsteijn
11 februari 2005, 10:57
ik vind van wel. Zo'n FC200 moet toch wel 150 euro opbrengen vind ik. Kun je natuurlijk een nieuw Behringer floorboard van kopen. Maar die is constructie technisch wat minder stevig. Bovendien is de FC200 voor de GP100 gemaakt en scheelt het waarschijnlijk een hoop programmeerwerk van het floorboard. Bovendien kan de FC200 geloof ik gevoed worden via de GP100.

crapton
9 maart 2005, 21:53
Vind gx-700 niet geweldig. Heb zelf een GP-100 gehad en snel weer weggedaan. Klinkt echt kut, net alsof het uit een kartonnen doos moet komen. Wel zijn die dingen fijn te editen. Al met al is het oude troep, vergeten die handel. COSM vind ik sowieso niet erg geweldig.

Kies een Line 6 (duur) of een Behringer (goedkoop) en je hebt wel een heel goed geluid.

skabouter
12 maart 2005, 11:44
ik vind de GX700 een prima apparaat, met veel mogelijkheden voor zijn prijs. vooral de effecten zijn lang niet slecht. ik gebruik liever die van mijn G-major, maar schrik er niet voor terug mijn GX soms ook te gebruiken, wel ok. de delay sectie is ook wel leuk. hij heeft ook speaker sims, noise gate, en noise suppressor (kan hoop ruis uit je signaal halen, erg handig) !

maar het best eraan vind ik denk ik nog de wah wah. die is via midi te besturen, en in feite heb je dus gewoon een rack wah ! de prijs is zo`n 175, en de wah klinkt prima ! scheelt je weer 500 euro aan een rackwah van dunlop :wink:

GP100 ken ik niet, zal vcast wel beter zijn.............maar heeft dacht ik minder functies. heeft ie wah ?

300 incl FC-200 is erg goeie prijs, de FC200 is een heel goed/fijn midi pedaal ! ik heb jaartje terug 350 betaald voor GX700&FC200

skabouter
12 maart 2005, 11:44
ik vind de GX700 een prima apparaat, met veel mogelijkheden voor zijn prijs. vooral de effecten zijn lang niet slecht. ik gebruik liever die van mijn G-major, maar schrik er niet voor terug mijn GX soms ook te gebruiken, wel ok. de delay sectie is ook wel leuk. hij heeft ook speaker sims, noise gate, en noise suppressor (kan hoop ruis uit je signaal halen, erg handig) !

maar het best eraan vind ik denk ik nog de wah wah. die is via midi te besturen, en in feite heb je dus gewoon een rack wah ! de prijs is zo`n 175, en de wah klinkt prima ! scheelt je weer 500 euro aan een rackwah van dunlop :wink:

GP100 ken ik niet, zal vcast wel beter zijn.............maar heeft dacht ik minder functies. heeft ie wah ?

300 incl FC-200 is erg goeie prijs, de FC200 is een heel goed/fijn midi pedaal ! ik heb jaartje terug 350 betaald voor GX700&FC200

ateng
24 maart 2005, 17:27
Ik heb mijn GX700 ook alweer zo'n vijf jaar en ben nog steeds tevreden. Preamp en simulaties gebruik ik niet want dat vind ik wat minder maar in combinatie met mijn Laney VH100R issie super. Waar ik m in eerste instantie voor gebruikt is om volume verschil te maken tussen mijn rhythm en lead sound en dat opslaan. Ik gebruik dus ook nauwelijks effecten omdat ik van puur hou. Alleen bij lead voeg ik wat delay toe voor wat diepte en met mijn FC200 kan ik ook nog de delaytijd regelen door te tappen. Je moet erwel tijd voor nemen om lekkere sounds te krijgen en dan bedoel ik meer de modulatie.

amon
25 maart 2005, 11:20
@ska B: GP100 heeft ook wah. (ik heb hem)

@ topicstarter: ik zit al een tijdje te denken om die gp100 te verkopen, en wel omdat ik mijn lievelinsgeluid uit een pedaal haal dat ik pasgeleden gekocht heb, en daarmee is mijn pedalenhobby nogal gegroeid... Oftewel, sindsdien gebruik ik alleen nog maar losse fx en ligt de GP100 in de kast niets te doen...
PM maar als je interesse hebt.

Ik kan je niet zeggen wat er beter en slechter aan is dan andere 19" fx-processors, omdat ik gewoonweg nooit met een andere gewerkt heb. Over de GP100 kan ik je vertellen dat hij fijn werkt en makkelijk in te stellen is.
Echter, in combinatie met mn FCB1010 had ik in het begin wat moeite met het instellen van CC's in combi met PC's, maar daaar ben ik door dit forum tenslotte wel aan uit gekomen.
CC's en PC's instellen icm de FC200 zal wat makkelijker zijn, aangezien dat gewoon in de handleiding staat: daar wordt de FC200 als voorbeeld gebruitk.