PDA

View Full Version : SD JB in een Gibson Les Paul?



mijnechtenaamisalvergeven
7 februari 2005, 14:44
Wie o wie heeft er ervaring met deze combinatie?
Ik wil namelijk de brughumbucker van mijn les paul studio vervangen.

Ik speel voornamelijk metal (www.access-denied.nl voor soundclips)

Begin aub niet over EMG's. Op een of andere manier is dat niet mijn ding. :wink:

Negative K3 fan
7 februari 2005, 14:54
ik heb een agile lp, verder kwa specs gelijk aan een echte lp, maar dan een maple nek ipv een mahonie nek, daardoor is hij wat feller, direkter en moderner. Ik heb er een JB ingezet omdat de stock elementen kut waren en het bevalt me prima, wat me vooral bevalt is de veelzijdigheid en de helderheid, ik kan er alles mee en metal doet hij ook erg goed.

mijnechtenaamisalvergeven
7 februari 2005, 15:10
Zo, da's snel!
1 voor... 0 tegen.. wie volgt?

pol
7 februari 2005, 15:17
ik zou eerder voor de sh-6 gaan (duncan distortion), maar de jb is zeker ook niet slecht, maar de distorsion is nog wat feller/strakker voor van die snellere riffs.
De distortion scheurt feller en heeft wat meer mids, de full shred (sh-10) kan ik ook aanbevelen in een les paul, volgens de tone chart heeft die weinig bas, maar in de praktijk valt dit heel goed mee, ik had er 1 in mijn gibson flying V zitten en die had nog meer dan genoeg laag, voor een les paul gaat dit ook geen probleem zijn.
Die sh-10 blijft heel zuiver klinken met distortion, JB heeft dit iets minder.

mijnechtenaamisalvergeven
7 februari 2005, 17:48
Pol,

Heb je die humbuckers in een lp zitten?

pol
7 februari 2005, 18:34
ik heb de jb en de full shred in mijn gibson flying-V gehad, die had wel een vrij dikke body en nek, niet zoals die nieuwe V's
tis wel niet helemaal hetzelfde als een les paul, maar het geeft toch al een idee. De originele gibson pickups vind ik ook niet slecht trouwens, misschien wat veel mids, maar met een goeie versterkeren scheuren die wel lekker.
Die duncan distortion heb ik alleen in een Jerry horton signature gehoord, en in een jackson soloist. Klonk heel goed in die gitaren, goed veel mids, strak in het laag, en lekker rauw.

Ik vind de JB wel ok, maar in sommige gitaren kan die wat modderig zijn, in mijn flying V vond ik em niet zo goed, die gitaar was van zichzelf al vrij bassig, en met die jb werd het nogal modderig. In mijn jackson soloist klinkt die wel vrij goed, maar nog niet helemaal gelijk ik het wil hebben.
De jb is meer een goeie alround pickup heb ik de indruk, hij is goed voor metal, daar niet van.

mijnechtenaamisalvergeven
19 februari 2005, 22:46
Ok, bedankt voor de reacties poll en negative k3 fan!

Ik heb vandaag toch de jb in mijn gibson laten zetten.
Klinkt zo op het eerste gehoor heel vet en erg strak, helemaal niet modderig in mijn oren. Nou maar es kijken of ik dat over een maandje of twee nog steeds vind. :wink:

Groeten,

Jeroen

TMKXL
20 februari 2005, 18:04
De Seymour Duncan JB klinkt super in combinatie met Mahogany bodys, dus in een Les Paul zou die lekker moeten klinken.
De JB heeft veel output, redelijk schelle pickup, heel veel hoog, daarom klinkt ie samen met de lowmid-smooth klank van mahonie zo lekker.