PDA

View Full Version : Guitar port



erikvdh
7 februari 2005, 12:04
Hey mensen,

Wat kan je eigenlijk allemaal met de guitar port van Line6? is het een goede manier om je gitaar naar je computer te lootsen? wie heeft heeft hier ervaringen mee?

Kun je ook zonder problemen, een basgitaar op de guitarport aansluiten?

Groet van Erik.

harrie-beton
7 februari 2005, 14:31
guitarport is leuk maar je hebt altijd een computer nodig om hem te gebruiken. Zonder pc geen geluid.

op de site van http://www.line6.com zijn genoeg dingen te zien en te horen.


hb

DREAMMACHINE
7 februari 2005, 14:36
heb hem ook, vooral leuk om snel wat dingen op te nemen en/of beetje meespelen/oefenen met van alles en nog wat.
geluiden vallen best wel mee/zijn goed te doen, vooral met goed speakersetje.
guitarport fungeert ook als je geluidskaart.......

tis de moeite hoor! leuk als je vooral vaak achter pctje zit ( zoals meesten hier op t forum!) ...

JvD.
7 februari 2005, 19:37
zijn opnamesvan goede qualitijd ? en dan bedoel ik:
gitaar - (effectjes) - guitarport - comp

Mithrandir
7 februari 2005, 20:11
opnames zijn best te doen vind ik zelf, hierin zitten wat stukjes gitaar wat ik opgenomen heb met de guitar port :

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/Birth.mp3

als je iets meer nog te besteden hebt en hem ook zonder PC wilt gebruiken zou ik persoonlijk voor de Pod XT gaan.

Ic3gl0vE
8 februari 2005, 00:15
ding kost nu ongeveer hetzelfde als de v-amp pro en de pod 2.0. wat zou dan een reden zijn om toch voor de guitarport te gaan?

harrie-beton
8 februari 2005, 09:09
Ic3gl0vE heeft wel een punt. Een pod 2.0 klinkt beter dan een v-amp vind ik (vooral minder ruis) maar dat is beter dan een guitarport.
Is het niet zo dat je met guitarport ook meteen een online muzieklessen erbij krijgt?

DREAMMACHINE
8 februari 2005, 09:45
nee, daar moet je een abonnement voor nemen, maar er zit wel veel software bij, en de guitarport werkt met usb! .... en de v-amp ( dacht ik ) en pod 2 (zeker!) niet....dus dat is ook wel een groot verschil.

DREAMMACHINE
8 februari 2005, 09:53
nee, daar moet je een abonnement voor nemen, maar er zit wel veel software bij, en de guitarport werkt met usb! .... en de v-amp ( dacht ik ) en pod 2 (zeker!) niet....dus dat is ook wel een groot verschil.

harrie-beton
8 februari 2005, 13:27
geweldig: het forum advies is dan: guitarport? PROBEREN!!!

Je krijgt vanzelf meer GAS

hb


"Jumpin' Jack Flash it's a GAS GAS GAS"

Baco
8 februari 2005, 15:53
als je iets meer nog te besteden hebt en hem ook zonder PC wilt gebruiken zou ik persoonlijk voor de Pod XT gaan.

Zou ik toch ook overwegen, is een heel handige practice tool die Pod XT...

harrie-beton
8 februari 2005, 20:01
nog over een basgitaar, tja het is een gitaar ding en die hele lage frequenties komen er niet uit daarom maken ze BASpodden enzo

Ic3gl0vE
17 maart 2005, 23:29
Op de guitarport site staat dat er gewoon podXT models in de guitarport zitten. Dan zou de guitarport wel een heel mooi goedkoop alternatief voor de podxt zijn toch? Hier zou 'ie toch alleen in de studio gebruikt worden.

Maak me wijs :)