Inloggen

View Full Version : Oplaadbare batterijen?



Mannink
7 februari 2005, 11:45
Basgitaristen, kom naast mij staan.

Ik vraag mij af of het mogelijk (= aan te raden) is om in een actieve basgitaar oplaadbare 9v batterijen te proppen. Ik hoor nooit dat mensen dit doen, terwijl het mij veel efficienter lijkt dan de hele tijd dure cellen kopen.

Feedback aub!

Anavrin
7 februari 2005, 12:13
het batterijverbruik van een actieve bas is echt bijna niks... Ik speel al anderhalf jaar met dezelfde batterij in m'n actieve bas, en het einde is nog niet in zicht. Als je echter de outputkabel altijd in je bas laat zitten kan je weleens veel batterijen verslijten, maar ja, moet je die kabel er maar ff uittrekken. Ik verbruik wel veel batterijen voor m'n zender, maar da's weer een ander onderwerp.

BassAgent
7 februari 2005, 12:24
Ik heb alleen maar passieve bassen, dus geen verstand van:P

Equalizer
7 februari 2005, 12:29
Ik heb alleen maar passieve bassen, dus geen verstand van:P
Aha!

andy
7 februari 2005, 13:35
Ik heb altijd met oplaadbare batterijen over effecten gespeeld en ook ooit in mijn gitaar met actieve electronica. Ze zijn wel eerder leeg, maar verder nooit een probleem gehad met oplaadbare batterijen. Dus volgens mij kan het wel.

Lazy B.
7 februari 2005, 13:46
Ik heb alleen maar passieve bassen, dus geen verstand van:P
Aha!

Tja...

Hoe dan ook; ik ga mee met Anavrin. Ik speel al héééééééél lang op de batterij die er nu in zit. Dus daaruit kun je afleiden dat het (1) nauwelijks zin heeft oplaadbare batterijen te gebruiken, noch voor je portemonnee, noch voor 't milieu en (2) eigenlijk ook geen kwaad kan om 't wel te doen.

MazeMouse
7 februari 2005, 14:40
Dus mooi oplaadbaar bezig zijn. Miniem effect voor het milieu maar alle beetjes helpen ;)

Lazy B.
7 februari 2005, 15:42
Dus mooi oplaadbaar bezig zijn. Miniem effect voor het milieu maar alle beetjes helpen ;)

+1 :D