PDA

View Full Version : CEP 2.1 Vraag



Henne
7 februari 2005, 09:26
Hey,

Ik moet binnenkort een CD opnemen met een band die komt spelen maar die vragen mij iets waar ik het antwoordt niet direct op had...

Kan ik met CEP 2.1 nummers opnemen die ik dan op de cd zet die als het ware doorlopen in Tracks. Dus net als een live cd dat bvb Track 1 2 en 3 aaneenhangen maar dat je toch kan zeggen, Track 3 en dat hij daar begint.
De moeilijkheid is, de band wil maar sommige nummers aan elkaar hangen. Andere dan niet.

Begrijpen jullie mijn probleem? Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven...


Groeten en alvast bedankt!

harrie-beton
7 februari 2005, 14:26
Je zinnen zijn een beetje krom maar goed:

Je probleem: het heeft niks met cool edit te maken, het programma die de cd gaat branden moet de tijdcodes "volgende track" aanbrengen midden in de wave.
Ik moet thuis even zoeken welk programma dat is, iets van Steinberg geloof ik, nog nooit gebruikt.

Henne
8 februari 2005, 08:39
Sorry van de kromme zinnen...

Als dat even zou willen opzoeken dan zou ik je zeer dankbaar zijn !

Alvast bedankt voor de hulp

bert k
8 februari 2005, 15:05
Inderdaad, het is geen ding van CE. Je maakt in CE gewoon al je tracks aan. Goed editen, dus kop en staart schoon knippen. De tracks die moeten doorlopen moeten ook aparte tracks zijn. Dus stel dat nummers 1, 2 en 3 een lange track zijn moet je ze toch losknippen.

Bij het branden gaat het als volgt: (Ik heb het in Nero opgezocht, dus met een ander programma is het allemaal anders) Zet gewoon alle nummers in het linker scherm van Nero. Standaard zet Nero 2 seconden pauze ertussen. Als je een track met de rechtermuisknop aanklikt kan je properties/eigenschappen kiezen. Nu kan je de pauze veranderen, die zet je op 0.

harrie-beton
8 februari 2005, 20:00
Het programma wat ik bedoel heet: Steinberg WAVELAB

Die kan alles in 1 keer.

http://www.steinberg.net/ProductPage_sb.asp?Product_ID=2181&Langue_ID=7


is wel duur maar ik heb ooit een probeer versie met kazaa ergens gescoord.

Daniël_san
8 februari 2005, 21:39
ik heb er 1 via bittorent gefikst..... En via kazaa..... :razz: Dus als je die progjes hebt kan je natuurlijk wavelab fiksen :lol: :-D

Henne
9 februari 2005, 09:46
Bij het branden gaat het als volgt: (Ik heb het in Nero opgezocht, dus met een ander programma is het allemaal anders) Zet gewoon alle nummers in het linker scherm van Nero. Standaard zet Nero 2 seconden pauze ertussen. Als je een track met de rechtermuisknop aanklikt kan je properties/eigenschappen kiezen. Nu kan je de pauze veranderen, die zet je op 0.


Heb je dat ook uitgeprobeerd? want ik denk dat ik dat al eens heb geprobeerd en dacht dat niet ging... (dus als jij het kan bevestigen voor me?)

bert k
9 februari 2005, 16:33
Ja hoor, gaat prima. Zelf gedaan. (Ik weet alleen niet meer of hij die pauze nou aan het begin of aan het eind van de track zet... :D )

Han S
10 februari 2005, 11:22
CD Architect werkt geweldig, kun je het meteen masteren, of Samplitude, daarmee kun je gewoon de markers aanbrengen waar je maar wilt.

Wavelab is een raar program, snap er af en toe helemaal geen reet van.