PDA

View Full Version : Welke Multi-effectenbak kopen?



general.failure
30 juni 2002, 19:02
Ik hoor allerlei verhalen over Boss, Roland Behringer etc. Ik wil zo'n bak gaan kopen en denk daar ongeveer maximum 700 euro voor te lappen. Welke?
Ik ben een niet al te geweldige hobbyist en de efecten zijn meer bedoeld om eens een ander geluidje te kunnen maken en ongeveer in de buurt van een cover (Rock, bluesrock, beetje hardrock) te komen. Ik hoef niet zo nodig exact om mijn helden te lijken, het moet wel redelijk klinken.
Gebruikersgemak, logica en degelijkheid vind ik belangrijker.

losse pedaaltjes vind ik zo'n gedoe, zeker omdat ik vaak op andere plekken speel. En daarbij wordt het snel een dure grap. (Ik weet dat een multi effect meestal mindere kwaliteit levert)

Fluffy
30 juni 2002, 19:49
Boss GT-3, GT-5 of GT-6

sebass
30 juni 2002, 21:30
Geen zoom. Dat was mijn eerste daar was ik niet weg van. Ik zou ook geen losse pedalen kopen want dan ben je veel geld kwijt (zijn wel iets beter, maar als je begint zou ik dat niet doen). Verder is de korg ax1500g erg leuk. Ik heb er erg veel getest en deze kwam er voor mij als beste uit. Je moet zelf de patches maken want de bestaande waren niet echt geweldig. Maar het is een prachtding voor echt weinig geld.

Sandman
30 juni 2002, 22:51
De digitech rp2000 schijnt wel het een en ander voor je te doen. De opvolger de GNX reeks schijnt ook een goede te zijn. Ervaring heb ik er niet mee. Ik zou tussen de digitechs en de gt's van boss een keuze maken.

sash
30 juni 2002, 23:45
Ik zou gaan voor een Boss GT-6. Dat is gewoon de koning onder de effectenbakken. Verschrikkelijk gebruiksvriendelijk, coole sounds en sounds zijn makkelijk van internet af te halen. Hij ziet er nog cool uit ook en de prijs is ook niet verkeerd.

AllodoX
1 juli 2002, 12:45
Multi-fx sukt aars, maar als je het toch wilt doen, moet je het ook goed doen !

digitech GNX1, GNX2 of GNX3 dus :smile:

idono
1 juli 2002, 13:37
Gewoon een GT 3 of een GT 6 nemen.

Rwin
2 juli 2002, 14:17
als je alleen fx wilt zoals je schrijft in je titel:

TC Electronics G-Major.

Raffel
2 juli 2002, 15:08
wie zegt dat meneer een rack wil? Ik zou ook voor Boss GT-6 gaan als ik niet voor rack zou gaan...

Rwin
2 juli 2002, 15:53
als "bak" opgevat wordt als "niet een rack..."

Maar voor degene die gewoon een goed geluid willen zou ik toch de G-major nemen :grin:

Want een gt-6 is hetzelfde gekloot als losse pedalen alleen hoef je dan maar 1x de stroom, line in-uit, en tape te doen ipv het X aantal keer dat je pedaaltjes hebt.

en als die meneer 700 euro heeft te spenderen denk ik toch in Rack-systemen :grin:

general.failure
3 juli 2002, 22:34
Geen meneer Aub!
Ik heb niks tegen een rack, maar ik heb er ook geen, en aangezien je dan weer apart een pedalenplank moet aanschaffen lijkt me zo'n vloerplank handiger.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat een expressiepedaal toch wel erg gewenst is, al was het maar om je volume te kunnen bijregelen onder het spelen.

Ik heb laatst wat gepield met een Yamaha stomp (met los expressiepedaal) en dat klonk helemaal niet verkeerd. Heeft iemand deze al eens vergeleken met de bovengenoemden?

lars
3 juli 2002, 23:59
boss gt6 bij voorkeur met een mesa boogie poweramp

Raffel
4 juli 2002, 09:02
kan je bij zo'n gt6 trouwens eigenlijk wel die COSM amp modelling bypassen?! Voor als je sound eigenlijk al goed is zonder die digitale hap?!

Mitch
4 juli 2002, 13:26
Daar is toevallig pas een topic over geweest. "GT-3 en Koch- rare combinatie ?" heette die geloof ik. Stond dacht ik ook hier of anders bij Versterkers natuurlijk. Hooguit anderhalve maand terug, dus dat wordt niet al te lang zoeken naar duidelijk antwoord op je vraag.

Pee
5 juli 2002, 15:36
je kan toch ook de korg ax1500g proberen, die is veel goedkoper. iedereen heeft het hier over die boss gt's. t schijnt dat die korg een beter distortion heeft... tuurlijk moet je hem eerst zelf testen

Thomasvv
5 juli 2002, 15:39
Als je goeie kwaliteit wil en je hebt wat te besteden: idd TC Electronics G-major.

Superkwaliteit en heel erg veelzijdig (Lang leve MIDI!!!)

Mocht je toch niet tevreden zijn met die kwaliteit, neem dan de G-Force of anders kan je altijd nog contact opnemen met Eventide :grin:
Moet je wel een vollo portemonnee hebben... Eventide harmonizer (een keer op gespeeld, snapte er geen zak van..) +- €15000,-

miegiel
12 juli 2002, 13:36
als je bij die BOSS GT-6 de COSM bypassed, heeft het dan nog wel zin om dat ding te hebben ?

skabouter
9 oktober 2002, 22:52
nauwelijks toch ? waar draait dat ding nou het meest om ? wat maakt hem populair. die 30 preamp modellen toch ?