PDA

View Full Version : Welke Multi-effectenbak kopen?



general.failure
30 juni 2002, 19:02
Ik hoor allerlei verhalen over Boss, Roland Behringer etc. Ik wil zo'n bak gaan kopen en denk daar ongeveer maximum 700 euro voor te lappen. Welke?
Ik ben een niet al te geweldige hobbyist en de efecten zijn meer bedoeld om eens een ander geluidje te kunnen maken en ongeveer in de buurt van een cover (Rock, bluesrock, beetje hardrock) te komen. Ik hoef niet zo nodig exact om mijn helden te lijken, het moet wel redelijk klinken.
Gebruikersgemak, logica en degelijkheid vind ik belangrijker.

losse pedaaltjes vind ik zo'n gedoe, zeker omdat ik vaak op andere plekken speel. En daarbij wordt het snel een dure grap. (Ik weet dat een multi effect meestal mindere kwaliteit levert)

Fluffy
30 juni 2002, 19:49
Boss GT-3, GT-5 of GT-6

sebass
30 juni 2002, 21:30
Geen zoom. Dat was mijn eerste daar was ik niet weg van. Ik zou ook geen losse pedalen kopen want dan ben je veel geld kwijt (zijn wel iets beter, maar als je begint zou ik dat niet doen). Verder is de korg ax1500g erg leuk. Ik heb er erg veel getest en deze kwam er voor mij als beste uit. Je moet zelf de patches maken want de bestaande waren niet echt geweldig. Maar het is een prachtding voor echt weinig geld.

Sandman
30 juni 2002, 22:51
De digitech rp2000 schijnt wel het een en ander voor je te doen. De opvolger de GNX reeks schijnt ook een goede te zijn. Ervaring heb ik er niet mee. Ik zou tussen de digitechs en de gt's van boss een keuze maken.

sash
30 juni 2002, 23:45
Ik zou gaan voor een Boss GT-6. Dat is gewoon de koning onder de effectenbakken. Verschrikkelijk gebruiksvriendelijk, coole sounds en sounds zijn makkelijk van internet af te halen. Hij ziet er nog cool uit ook en de prijs is ook niet verkeerd.

AllodoX
1 juli 2002, 12:45
Multi-fx sukt aars, maar als je het toch wilt doen, moet je het ook goed doen !

digitech GNX1, GNX2 of GNX3 dus :smile:

idono
1 juli 2002, 13:37
Gewoon een GT 3 of een GT 6 nemen.