PDA

View Full Version : ====== Mr Freeze - I'll kick your face and laugh ======



Mr Freeze
7 februari 2005, 00:26
Hoi ik was aan het googlen en kwam dit forum tegen, het was toch een saaie zondag dus heb ik uit verveling maar ff iets opgenomen. Verwacht er niet veel van is in 15 minuten opgenomen / gemixed etc, maar ik vond het gewoon leuk om mee te doen :)

Drums: Steinberg Demonizer
Bass: die is weggelopen geloof ik
Guitars: Mr Freeze

http://s13.yousendit.com/d.aspx?id=13KOD530WUS183PB8RS0W4M2FV

Mazzzzzzel

Mr Freeze
7 februari 2005, 00:50
huh waarom staat men bericht er niet??

Mr Freeze
7 februari 2005, 00:50
huh waarom staat men bericht er niet??

JvD.
7 februari 2005, 00:56
verwacht er niet te veel van.. pleur op, veels te goed =P

Das Schaap
7 februari 2005, 01:09
Leuke "riff" met harmonielijnen kan je nooit mis gaan. :-D
Alleen het klinkt een beetje bekend, nou ja jij dan. Speel je in een band ofzo ?

Mr Freeze
7 februari 2005, 01:26
he bedankt voor de reacties jvd en das boot

Ja, ik las in die beschrijving iets van ''terugkerend thema'' ofzo dus heb ik dat maar gedaan is het meest simpele ;) Ik had eerst alleen die riff die je eronder hoort, maar dat was echt té kaal.

haha ik klink bekend, naja misschien heb ik onbewust een paar licks gecopyd van een andere gitarist ofzo :P Ik speel helaas niet in een bandje zou ik wel willen.

Mithrandir
7 februari 2005, 01:37
geinig

Kasper
7 februari 2005, 03:42
Klinkt wel vet vind ik.

Hoe heb je het opgenomen als ik vragen mag?

Mr Freeze
7 februari 2005, 10:38
He bedankt :)

Ik heb het opgenomen met een line 6 pod en een ibanez pgm 300.

WICKED
7 februari 2005, 16:08
Heel erg knap gespeelt, maar het spreekt me niet echt aan :D

Jeroenvanhulsteijn
7 februari 2005, 17:05
best leuke riff! Harmoniën zijn altijd wel leuk. Klinkt wel erg parallel en daarmee nogal errrm tja, standaard. In plaats van zo'n standaard harmonizer riff zou je misschien iets meer melodische variatie kunnen aanbrengen in de 2e stem.

Lekker geluid. Alleen bij die sweep picks is het geluid wat breierig. Maar dat hoort mss bij die techniek?

Dat sweep gedeelte vind ik overigens helemaal niks. Klinkt naar mijn gevoel ook nogal atonaal. Alsof het in een andere toonsoort staat dan de akkoorden. Maar dat kan ook komen doordat ik nogal eens met piepende oren uit het oefenhok ben gekomen.

Mr Freeze
7 februari 2005, 17:19
He jeroen thanks :)

Het is inderdaad nogal standaard maar ik wou ff snel wat in elkaar proppen zonder al te veel denk werk. Die snelle lick is idd niet in de toon soort ik speel een F# en G# en die passen niet in de basic a mineur ladder. Het is overigens niet gesweept het is legato + tap. Overigens stel ik dit soort kritiek zeer op prijs, ik leer er van dus als er meer criticasters zijn, don' hestitate just shoot ;)

WICKED ook bedankt

Jeroenvanhulsteijn
8 februari 2005, 00:52
ah legato+tap. Leer ik ook weer! Wat is nu een grote legato artiest? Dan zal ik daar eens wat muziek van luisteren.

Voor snel gepruts klinkt het zeker niet slecht :wink: Maar ik wacht hier dus wel in spanning op een gepolijste versie :)

WICKED
8 februari 2005, 15:18
ah legato+tap. Leer ik ook weer! Wat is nu een grote legato artiest? Dan zal ik daar eens wat muziek van luisteren.

Voor snel gepruts klinkt het zeker niet slecht :wink: Maar ik wacht hier dus wel in spanning op een gepolijste versie :)

EDDIE VAN HALEN, steve vai enz.

Mr Freeze
8 februari 2005, 16:06
ah legato+tap. Leer ik ook weer! Wat is nu een grote legato artiest? Dan zal ik daar eens wat muziek van luisteren.

Voor snel gepruts klinkt het zeker niet slecht :wink: Maar ik wacht hier dus wel in spanning op een gepolijste versie :)

He jeroen luister eens naar Allan Holdsworth die gozer heeft een hele mooie legatotechniek :strat:

Azrael
8 februari 2005, 16:10
ah legato+tap. Leer ik ook weer! Wat is nu een grote legato artiest? Dan zal ik daar eens wat muziek van luisteren.

Voor snel gepruts klinkt het zeker niet slecht :wink: Maar ik wacht hier dus wel in spanning op een gepolijste versie :)

EDDIE VAN HALEN, steve vai enz.

JOE SATRIANI *kuch*

ResNovae
27 februari 2005, 17:58
Hey Mr Freeze,

Wou net jouw brouwsel beluisteren, maar de download werkt niet meer...Krijg je hem er nog op voor de eerste?